Bekkenløsning?

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Når får man det og evt. hva er symptomene om man får det? Noen som har erfaring?

Har vondt rundt halebeinet når jeg går og av og til på fremsiden og stråling nedover lårene. Spesielt nå de siste dagene har det vært ganske så vondt. Måtte stoppe opp å sette meg ned på tur til kjøkkenet idag... Er det tegn eller kan det være noe annet?

Jeg har det ikke selv, så vet ikke hvordan symptomene er, men vet at man kan få det veldig tidlig i svangerskapet

Sniker fra oktober:-) det høres ut som det også kan være bekkenlåsning. Det ligger ofte i korsryggen. Er det vondt også når du sitter? Jeg har bekkenløsning og jeg får veldig vondt om jeg sitter lenge.

Sniker fra oktober:) det høres ut som det også kan være bekkenlåsning. Det ligger ofte i korsryggen. Er det vondt også når du sitter? Jeg har bekkenløsning og jeg får veldig vondt om jeg sitter lenge.

Kommer litt ann på hvordan jeg sitter, men egentlig mest når jeg går og skal reise meg. Men ja, om jeg sitter for lenge blir det ille igjen.

Prøvde å løfte en stol her isted, men DET gjør jeg ikke igjen. Så jeg spurte min mor om det går over, og da så hun på meg med et lite oppløftende blikk. Håper virkelig ikke det blir værre, uansett hva det er :( Foreløpig ser det dårlig ut med mye jobb fremover - jobber i butikk og må løfte mye esker. Er ikke tolv uker enda engang!

Vær veldig forsiktig, og dra til legen! Få deg fysiotime'! Kjenner mange som sliter etter fødsel fordi de tok lett på det. Det må forebygges:)

Sniker fra april.. Jeg fikk bekkenløsning fra uke 12 første sv.skap. Det viktige er å lytte til kroppen din, få arb.giver til å tilrettelegge for deg. Bedre å starte forebygging nå før det blir verre.

Jeg fikk konstatert "bekkenløsning" hos kysthospitalet avd. Drammen. Men legen min fnyser av det, fordi han mener at man ikke kan ha bekkenløsning så tidlig. Vært på kurs og lærte der at bekkenet ikke løsner, men det er hormoner som påvirker muskler og sener, og det kan godt forekomme tidlig i svangerskapet. Men legen min er en fjøsnisse, gidder ikke høre på hva jeg har å si, så jeg må pent gå på jobb 100%, selvom jeg ikke kan kle på meg selv, eller tørke meg selv i rævva- *bytte lege* (kan nevne at det var legen som henviste meg til kysthospitalet og. wtf?!)

Jeg fikk konstatert "bekkenløsning" hos kysthospitalet avd. Drammen. Men legen min fnyser av det, fordi han mener at man ikke kan ha bekkenløsning så tidlig. Vært på kurs og lærte der at bekkenet ikke løsner, men det er hormoner som påvirker muskler og sener, og det kan godt forekomme tidlig i svangerskapet. Men legen min er en fjøsnisse, gidder ikke høre på hva jeg har å si, så jeg må pent gå på jobb 100%, selvom jeg ikke kan kle på meg selv, eller tørke meg selv i rævva- *bytte lege* (kan nevne at det var legen som henviste meg til kysthospitalet og. wtf?!)

Ja den legen høres jo ikke helt topp ut. Bytt lege ja. Værste som finnes er å ikke bli tatt særiøst!

Det er ikke noe bedre idag, så må vell bare forberede meg på litt vondt fremover. Testet høye hæler i kirka idag i konfirmasjon, men de kom fort av igjen! Da er det bare å ta det med ro og være forsiktig fremover da. Skal til første kontroll på tirsdag, så får se hva legen sier.

Ja den legen høres jo ikke helt topp ut. Bytt lege ja. Værste som finnes er å ikke bli tatt særiøst!

Det er ikke noe bedre idag, så må vell bare forberede meg på litt vondt fremover. Testet høye hæler i kirka idag i konfirmasjon, men de kom fort av igjen! Da er det bare å ta det med ro og være forsiktig fremover da. Skal til første kontroll på tirsdag, så får se hva legen sier.

Hvis det er noen trøst, kan det gå over sånn plutselig:) Jeg har noen dager som er nesten helt ok, selvom de fleste er ganske kjipe..:/ Blir ofte bedr når det er helg, og jeg kan slappe av litt:)

Back
Topp