Bekkenløsning?

Kjenner det godt i bekkenet på kveldstid.. Da har jeg vansker med å gå. Så burde kanskje komme meg til legen jeg og etterhvert..for det blir jo sikkert ikke bedre..

Kjenner det godt i bekkenet på kveldstid.. Da har jeg vansker med å gå. Så burde kanskje komme meg til legen jeg og etterhvert..for det blir jo sikkert ikke bedre..

Er det jeg er redd for også at det ikke blir bedre, vil ikke ende på krykker, men har heller ikke lyst å bli sykemeldt alt nå!

Hva gjør de på en slik fysio time?? Må man stå i bare trusa da?? (det er bare en mannelig her) Da vil jeg kanskje reise litt lenger unna for hjelp :p

Jeg hadde bare vanlige klær på, men hun ville at man skulle ha klær som var lette å bevege seg i, så jeg brukte bare tights og kjole som vanlig. Eneste jeg tok av var sko :-)

Gjorde litt forskjellig. De timene jeg hadde på egenhånd var mye ligge på en benk og gjøre ulike ting med beina med støtte fra fysion eller slynge. Og siden jeg jobber på kontor gikk vi gjennom arbeidsstillinger, ulike avlastningsstillinger, hvordan jeg skulle gå og sitte osv.. Minte meg på hvilke muskler jeg skulle bruke, trente bekkenbunnen osv..

Men altså lite nakenhet, så kunne like gjerne vært en mann for min del :-)

Jeg hadde bare vanlige klær på, men hun ville at man skulle ha klær som var lette å bevege seg i, så jeg brukte bare tights og kjole som vanlig. Eneste jeg tok av var sko :)

Gjorde litt forskjellig. De timene jeg hadde på egenhånd var mye ligge på en benk og gjøre ulike ting med beina med støtte fra fysion eller slynge. Og siden jeg jobber på kontor gikk vi gjennom arbeidsstillinger, ulike avlastningsstillinger, hvordan jeg skulle gå og sitte osv.. Minte meg på hvilke muskler jeg skulle bruke, trente bekkenbunnen osv..

Men altså lite nakenhet, så kunne like gjerne vært en mann for min del :)
Takk for svar, da er det nok ikke noe å bekymre seg over!!

Jeg begynner også å kjenne det litt nå, men senere enn med de andre to :)
Hos meg var det værre med første enn med andre, mye fordi jeg var flinkere til å ta det med ro med nr. 2, nå kjenner jeg at jeg skal passe veldig på hvor mye jeg løfter, handleturer må nok min kjære ta flesteparten av etter hvert.
Jeg var uforsiktig da andremann var nyfødt, løftet litt for mye på storebroren og tok en handletur hvor posene ble litt for tunge, noe som resulterte i en kraftig bekkenløsning (i symfysen), heldigvis ble den gradvis bedre etter noen uker. Nå kjenner jeg at det så vidt murrer forran, i de andre svangerskapene har jeg bare hatt bekkenløsning bak.

Jeg er 100% sykmeldt for andre svangerskapsplager, men er spent på hvordan bekkenet utvikler seg når jeg kommer tilbake i jobb.

Begynte å kjenne det rundt uke 6 her denne gangen. Da gikk jeg en rask tur på 45 min, var nesten sengeliggende resten av dagen. Kjenner det fort hvis jeg står en del eller går mye (mer enn 5 min).
Her endte jeg på krykker på slutten med nr to, mye min feil siden jeg trente som en helt, så nå er det kun styrke og elipse hittil som ikke er for ille for bekkenet.
Fått henvisning til fysio, skal prøve å få time med ei som driver med vann.

Kjenner det godt, spesielt de dagene jeg sitter mye.. Stråler gjennom rumpa og nedover i låret.. Skal til legen neste uk e, så få vi se om det blir fysio. Har også hørt om mange som har fått god (bedre) hjelp av kiropraktor, men så er det også forskjell på bekkenløsning og bekkenlåsning. Jeg aner ikke hvilken av de jeg har jeg...
Høres ut som låsning . Kiropraktor er supert for slike plager.

Back
Topp