Bekkenløsning?

Jeg kjenner det etter en lang dag ja, veldig uvant for hadde ikke dette i det hele tatt forrige svangerskap....

har problemer med eine foten min så fekk beskjed om at d var nok bekkenslitasje etter 3svangerskap/fødseler så eg var ho fysio i går og fekk meg time:)

Jeg har jo kjent det siden før testen ble positiv:( Har vært 50% sykemeldt siden uke 14 ca. Det har hjulpet veldig! Var veldig plaget i første og andre svangerskap både bak med løsninger og foran i symfysen. Har den siste uka begynt å bli litt verre igjen. Kan ikke gjøre noe hjemme uten å bli skikkelig dårlig. Så jeg har lært at en må bare holde seg helt i ro. Så trener jeg i gruppe for bekkenløsning en gang i uka og skal gå til Fysio og få behandling i tillegg. Så krysser jeg alt for at jeg fungerer frem til fødselen og slipper krykker!:/

Jeg har jo kjent det siden før testen ble positiv:( Har vært 50% sykemeldt siden uke 14 ca. Det har hjulpet veldig! Var veldig plaget i første og andre svangerskap både bak med løsninger og foran i symfysen. Har den siste uka begynt å bli litt verre igjen. Kan ikke gjøre noe hjemme uten å bli skikkelig dårlig. Så jeg har lært at en må bare holde seg helt i ro. Så trener jeg i gruppe for bekkenløsning en gang i uka og skal gå til Fysio og få behandling i tillegg. Så krysser jeg alt for at jeg fungerer frem til fødselen og slipper krykker!:/

Betaler du noe for å gå til fysio? Godt du tenker på deg selv. Er begynt å kjenne det selv. Usikker på hvor jeg kan få kommet igang med å få evnt hjelp?

Jeg er hundre prosent sykmeldt meg bekkenløsning. Jeg går til manuel terapaut og det er gratis. Det hjelper veldig mye.

Fysio er også gratis for gravide (og 6 mnd etter fødsel ved behov), men det krever at legen som henviser deg bruker diagnosen "bekkenløsning med gangvansker" eller at fysioterapeuten gir deg den diagnosen da.. :-)

Jeg hadde fysio tre ganger i uka sist (2 individuelle halvtimer og 1 time fellestrening med andre gravide) og jeg gikk fra å ikke kunne gå til å fungere nesten som normalt med noen begrensninger selvsagt:-)

Hos manuellterapeut tror jeg du ikke trenger henvisning, de kan vurdere pasientene sine selv mener jeg..

Da vi hadde manuellterapeut til sønnen vår tok vi bare kontakt direkte med manuellterapeuten i området som har sånn offentlig avtale :-)

Har kjent det siden jeg var i uke 8, er ikke sykemeldt pga det ennå men blir det nok. Ble sykemeldt pga bekkenløsning i de to andre svangerskapene så jeg vil tro jeg blir det denne gangen også. De har så og si ansatt ei som skal jobbe for meg fra mai. så jeg trenger ikke å ha dårlig samvittighet ihvertfall :)

Er det blitt værre for hvert svangerskap? Vondt etter fødsel?
ja d har egentlig d,..men eg vil ikkje kalle d skikkeleg bekkenløsning heller for eg har ikkje vondt i heile bekkene men kun eine foten..og den har eg hatt problemer med i noen år..lyskene mine som ikkje har vore gode...ja vond fot etter fødsel og ved feil sittestilling...

Jeg begynner å få ganske vondt i korsryggen, men vet ikke hva det er? Skal til legen på tirsdag så da håper jeg å få litt hjelp med plagene..

Har begynnt å kjenne det bak i bekkenet, så igår var eg til legen for å få meg henvisning til fysio og på mandag skal eg til første timen. Har tenkt å holde meg lengst mulig i jobb som hjelpepleier...

Jadda, har begynt å kjenne på det fra ca uke 11 kansje? vondt fra korsryggen og nedover rompa og ned i venstre fot.. veldig vondt å ta foten ut til siden også hvis jeg har vært mye i aktivitet en dag.. ikke sykmeldt pga av det nei, men fått henvisning til fysio, men fysioterapeuten jeg vil bruke har vært syk i det siste, så har ikke fått tak i henne^^ vil gjerne ha henne, for hun setter akupunkturnåler, noe som er fantatisk for mine bekkenplager ihvertfall :)

Ja, har begynt å kjenne det allerede jeg også. Må vel få meg en time til legen snart :)

Hva gjør de på en slik fysio time?? Må man stå i bare trusa da?? (det er bare en mannelig her) Da vil jeg kanskje reise litt lenger unna for hjelp :p

Kjenner det godt, spesielt de dagene jeg sitter mye.. Stråler gjennom rumpa og nedover i låret.. Skal til legen neste uk e, så få vi se om det blir fysio. Har også hørt om mange som har fått god (bedre) hjelp av kiropraktor, men så er det også forskjell på bekkenløsning og bekkenlåsning. Jeg aner ikke hvilken av de jeg har jeg...

Hvordan fikk du time til det, er det gjennom jordmor el lege??
Jeg fikk bare beskjed av legen om å ringe selv. Og hu jeg går til sier det bare er å ringe hvis man føler man trenger det. Det var hu som konstaterte bekkenløsning.

Back
Topp