Bekkenløsning :(

Nemi88

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Hei!
Noen der ute som har noen gode tips å meddele med meg?
Har bekkenløsning å vet ikke hva jeg skal gjøre for at det skal bli bedre..
Skal til jordmor i morgen å håper hun kan hjelpe meg videre.. Håper så inderlig på å ikke bli sykemeldt.
Vil være lengst mulig i jobb, men akurat nå tyder ting på at det ønsket ikke kommer til å gå i oppfyllelse.. :s
Er veldig spendt på morgendagen, hva som blir å skje videre.
Er du plaget med bekkenløsning? Å "hvilken" type har du? Har hørt at det er forskjeliig hvor man bli rammet.
Jeg har sinnsykt vondt i korsryggen åsså går det nedover føttene hvis jeg anstrenger meg for mye, og ut mot sidene. Er grusomt å endre stilling både liggende å sittende. Ligger med pute mellom beina på natten men virker ikke som det har noe fuksjon til nå.. All hjelp mottas med STOR takk :D

Få henvisning fra legen til fysio, og spør jordmor om hu setter aktupunktur. Jeg skal til jordmor i morgen og få det. Hadde det i andre svangerskapet, og funket på meg :) Prøv å hold deg litt i aktivitet med å gå noen småturer. Jeg gjør det hver dag, siden jeg går med unga i bhg, og det tar meg kun 20min, begge veier, og er nok å det da kjenner jeg. Og hvis du skal gå en liten tur, så ikke ta for lange skritt. Har du noe tilrettelegging på jobben da??

ok :) Takk for tipsa... :D
Ja, jobben er det minste problemet i denne situasjonen. Di er flinke med tilrettelegging. Heldigvis :)
Prøver å være i aktivitet, men klarer heller ikke gå så lange turer.. Jeg pendler til jobb så kjører mye bil, å tror det er hovedårsaken til bekkenløsningen.. Det er verst når jeg må kjøre mye bil :s Går det mange dager der jeg ikke kjører bil så går det greit..

Æsj, har hørt det sjøl at det ikke er noe særlig å kjøre bil langt nei. Nei, korte turer tror jeg hjelper litt bedre, enn lengere turer. Bra dem er flinke til å tilrettelegge på jobben da. Håper du slipper mye smerter iallfall :)

Jeg fikk et "bekkenbelte" av fysio i dag som jeg skal prøve litt fremover. D stabiliserer bekkenet så d ikke nødvendigvis gjør så vondt, blandet erfaring så langt! ;) Beskjed om korte, men ofte turer og korte skritt!! God bedring. Du er heldig at de kan tilrettelegge for deg, d er ikke mulig hos meg så jeg må gå hjemme resten av tiden. Håper du slipper d!!!

Bassentrening skal være bra, har også fått tips om akupunktur. Viktig å være jevnt i aktivitet, ihvertfall for min del..sitter jeg for lenge får jeg voooondt, asmme hvis jeg står elelr går for lenge, så variasjon funker for meg. Bekkenbelte skal visst også være bra. Har vært på noe osm heter BEKKOPP -kurs, men fikk lite tips der egentlig, skulle ønske de kom med mere konkrete tiltak og tips.....de sa ihvertfall at det ikke er farlig med bekkenløsning, men selvfølgelig vondt og til tider til hindring for det vanlige livet vårt...særlig når man ikke klarer å gå....

Jeg fikk et "bekkenbelte" av fysio i dag som jeg skal prøve litt fremover. D stabiliserer bekkenet så d ikke nødvendigvis gjør så vondt, blandet erfaring så langt! ;) Beskjed om korte, men ofte turer og korte skritt!! God bedring. Du er heldig at de kan tilrettelegge for deg, d er ikke mulig hos meg så jeg må gå hjemme resten av tiden. Håper du slipper d!!!

Håper bekkenbelte funker for deg, d er mange som har ambefalt meg det. Fikk noen øvelser jeg skal gjøre, fikk også beskjed om å gå turer men huske å bruke korte skritt. Så jeg skal prøve å se om d hjelper da:) Hvis ikke blir det fysio neste.. Ja det er godt åvite at dem tilrettelegger for meg på jobb.. tror jeg hadde blitt gal om jeg skulle gått hjemme så lenge ;) hehe,,
Lykke til videre :)

Bassentrening skal være bra, har også fått tips om akupunktur. Viktig å være jevnt i aktivitet, ihvertfall for min del..sitter jeg for lenge får jeg voooondt, asmme hvis jeg står elelr går for lenge, så variasjon funker for meg. Bekkenbelte skal visst også være bra. Har vært på noe osm heter BEKKOPP -kurs, men fikk lite tips der egentlig, skulle ønske de kom med mere konkrete tiltak og tips.....de sa ihvertfall at det ikke er farlig med bekkenløsning, men selvfølgelig vondt og til tider til hindring for det vanlige livet vårt...særlig når man ikke klarer å gå....

Ja jordmor nevnte også bassengtrening.. skjekka det opp, å det er ikke lenge siden det startet opp en gruppe så må vente på neste ;) Har også funnet ut at jeg må være i aktivitet hele tiden, kan ikke sitte,stå eller gå for lenge om gangen. 'Må endre på det gjevnlig.
Ok, uff.. kjipt når man ikke får det man forventer :s Ja det er veldig kjipt når man har så vondt å ikke klarer noe. Samboeren må liksom ta tak i alt nå nesten, jeg kan gjøre forskjellige huslige ting i huset men er helt ødelagt seinere på kvelden, natten eller dagen etter :s så man utsetter ting i det lengste for man vil ikke at det skal gjøre vondt. Har man en fin dag eller to vil man gjerna at det skal forsette slik :)
Men lykke til til deg :) Håper det går seg til..

Æsj, har hørt det sjøl at det ikke er noe særlig å kjøre bil langt nei. Nei, korte turer tror jeg hjelper litt bedre, enn lengere turer. Bra dem er flinke til å tilrettelegge på jobben da. Håper du slipper mye smerter iallfall :)

Har ikke bekkenløsning foreløpig,men jeg merker det blir vondt hvis jeg er sliten fra før og skal kjøre langt. Har 3 mil til jobb,så håper jeg slipper bekkenløsning ja..

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Back
Topp