bekkenløsning

Hei! Da har jeg vært på en rekke undersøkelser. Det viser seg at smertene er lokalisert til området rundt Sacrum. Bekkenløsning er ett faktum, men smertene som sitter i området rundt halebenet hang ikke sammen med bekkenløsningen. En mulig forklaring er at siden jeg har skoliose fra før av så kan den ha gjort meg mer utsatt for problemer i bekken/nedre del av ryggen. Legene ville gi det en uke nå hvor jeg tar smertestillende(ikke noe jeg liker mtp fosteret, men jeg føler jeg må stole på legens bedømmelse akkurat når det gjelder det) og fullt sengeliggende. Smertestillende tar bort det verste av smertene for en time eller to. Legene tror at bekkenet har utvidet seg skakt på grunn av skoliosen og at noe de kalte "sciatic nerve" kommer i klem så fort det er bevegelse i området - da hogger smertene til. Legene vil selvfølgelig vente lengst mulig med å ta MR - de mente det var bedre for fosteret og meg hvis de bare greide å behandle symtomene nå. Får prøve å se positivt på det - da får jeg strikket litt og lest ferdig noen bøker kanskje :)

Huff dette hørtes ikke noe godt ut.
Masse god bedring til deg, og håper de finner en løsning så du ikke blir sengeliggende ut svangerskapet.

Back
Topp