bekkenløsning?

Nummer 2 på vei :)

Forelsket i forumet
jentene i juni13
Går vel ikke ann å få det så tidlig? Var på trening i går, men orket ikke hele timen. Etter det har jeg sinnsykt vondt bak ved rumpa og ned låret. Klarte nesten ikke sove i natt for gjorde så vondt. Kjenner der godt enda. Jeg tok det veldig pent på trening, så forstår ikke hva det er. Hadde bekkenløsning med lillemor, men det kom jo ikke før ut i svangerskapet.

Jeg har lurt på det samme... på lørdag natt hadde noe som minnet om krampe fra ene rumpa og nedover i låret... skikkelig slitsomt.. og i går våknet jeg med smerter i korsryggen... leser at det kan komme omtrent som første graviditetstegn.. men jeg vet ikke.. bedre idag.. så får håpe det bare var tilfeldig!

Ja satser på at det snart går over. Passer veldig dårlig ettersom jeg har en jobb med mye løfting. Gjør vondt bare jeg bøyer meg.

Er vel veldig tidlig å få det?
Ingen ekspert jeg, men synes det hørtes rart ut ;)
Får håpe du fort blir bedre, og at det bare var treningen som gjorde det!

Bekkenløsning kan nok komme så tidlig ja.  http://lkb.no/about-2/

Mente jeg leste et annet sted at man tror bekkenløsning kommer av at kroppen gjør seg klar til fødsel, og at bekkenet derfor blir "løsere i fisken", og at det er en hormonell prosess. Men kan jo virke som folk er litt uenige i det i den linken over :P Styrketrening av rygg og bekken skal visst hjelpe, er verdt et forsøk ;) Lykke til, håper det går fort over!

Jeg har allerede min første sykemld pga bekkenløsning, kommer nok ikke fullt tilbake i jobb. Jobben min har mye ståing, gåing og tunge løft. Liten mulighet å sette seg å slappe av behov så velger å lytte til bekkenet og ta det med ro før det blir så gale at jeg blir stillesittende og får gangvansker som forrige svangerskap. Lytt til kroppen og ikke bare hør på hva boken sier. Alle er forskjellig og om du slet med bekkenløsning forrige gang har jeg liten tro du slipper unna denne gangen. Jeg starta i uke 14 sist, denne gangen kom det i uke 4. Skal nevnes at jeg aldri ble 100% bra i bekkenet etter forrige så tror det er grunnen her iallfall...

Jeg fikk bekkenløsning i uke 14 med første. Har hatt bekkenløsning siden (hun er snart 2 år), nå når jeg ble gravid igjen ble det bare værre. Våkner om natten av at jeg har vondt å må bytte side, kan ikke gå for mye,sitte for mye,ligge for mye...ja, og værre blir det. Dette blir mildt sagt ikke noe kjekt :(

Fikk bekkenløsning i uke 10 sist, startet som iisjas i det ene benet. Jeg var sykmeldt hele svangerskapet sist, men var ikke så plaget at jeg var sengeliggende/rullestol. Men jeg jobbet på tog den gangen og det var ikke sjangs at jeg kunne traske rundt på et tog dagen lang... 

Foreløpig kjenner jeg ingentng, men skal trappe opp yogaen nå, har troen på at det kan forebygge en del..

Takk for svar . Satser på at det bare er noe som går over, men ser jo ut som det kan være det ettersom flere av dere alt har det. Hvis det ikke har gått over til jeg skal til legen, får jeg høre med han.  

Takk for svar . Satser på at det bare er noe som går over, men ser jo ut som det kan være det ettersom flere av dere alt har det. Hvis det ikke har gått over til jeg skal til legen, får jeg høre med han.  

Takk for svar . Satser på at det bare er noe som går over, men ser jo ut som det kan være det ettersom flere av dere alt har det. Hvis det ikke har gått over til jeg skal til legen, får jeg høre med han.  

JEg er ingen ekspert, er ny i gamet og aner egentlig ikke engang hva bekkenløsning er..MEN når det skal sier blir jeg litt usikker når jeg leser dette. Jeg viste ikke at jeg var gravid og vi flyttet i de tre første ukene av svangerskapet (før vi viste det selvfølgelig) jeg har malt en 70 kvadrat leilighet, løftet tundge møbler og bært så og si fra morgen til kveld hver dag....jeg hadde vondt i det ene beinet på kveldene og korsryggen var så ille at to netter sov jeg nesten ikke. 

Nå er jeg MYE bedre, men jeg jobber i barnehage og merker at hver gang jeg setter meg på huk verker korsryggen..det samme gjør den på kveldene, det er akkurat som om jeg ikke kan finne en behagelig stilling og sitte i, ryggen føles "sliten"?  
Er dette bekkenløsning? (håper ikke det....!!!!) 

jeg hadde alvorlig bekkenløsning i mitt første svangerskap og det var pga kraftige smerter i bekkenet etter jobb 4 dager før IKM at jeg valgte å ta en graviditetstest. Så jo det går nok an dessverre.

Back
Topp