Bekkenløsning?

Guest
Har fått konstatert begynnende bekkenløsning med vondt i symfysen, og som stråler nedover låret. Har nå fått (5 dager siden) vondt fra under navelen og nedover. Det er vondt å sitte, stå, gå, ligge- ja, alt er vondt. Å leke med min toårige datter sittende på gulvet er hel forferdelig :/ Er litt bedre om morgenen, men får fort smertene tilbake... Bare det å snu seg i sengen er en prosess som jeg bruker lang tid på å gjennomføre da det er så vondt... Mitt som er; tror dere at dette er bekkenløsninga som har blitt værre, eller kan det være noe helt annet? Skal til legen på tirsdag, men lurer fælt på om jeg skal ringe legevakten :/ Tusen takk for svar :)
 
Hei.

Det høres ikke godt ut....... Du skriver ikke noe om hvor langt du er i svangerskapet, men det høres ut som om det godt kan være bekkenløsningen som er problemet. Smertene i det ledd som er fremme i symfysen kan gi utstråling, og det er typisk at det å snu seg i sengen er utfordrende.
Du skal tenke på å jobbe symetrisk med kroppen og benene dine, så symfyseleddet ikke blir så belastet. Rull om  på siden i sengen før du står opp så du slipper å ta èn fot ut av sengen om gangen..... Snakk med legen din på tirsdag og be evt om en henvisning til fysioterapeut. Når det er snakk om bekkenproblemer kan du gå gratis til fysio. Det er ogås mange gravide som har god hjelp av kiropraktikk.

Lykke til videre da.
Vennlig hilsen jordmor Ragna.
 
Back
Topp