Bekkenløsning?

Mammaheks

Forelsket i forumet
Jeg har ikke hatt noe særlig med bekkenløsning i mitt første svangerskap. Hvordan føles det?

Denne gangen lyner det smerte ned fra korsryggen/halebeinet i ett kjør, og holder jeg på med noe over lang tid, feks oppvask eller støvsuging går det til og med ned i låra. Det kjennes ut som en brennende smerte, ikke bankende eller stikkende noe... er dette bekkenløsning, kanskje? (er ikke det tidlig, da?) Jeg bekymrer meg for at det kan være verre ting :( 

det som du beskriver høres mere ut som isjas ( er også vondt og ubehagelig)

bekkenløsning er kjempe vondt :(  jeg kjente det mye i halebenet og i hoftene, gjør vondt å bevegge seg og hvis jeg overdriver med gåing ( fortsatt 15 mnd etter fødsel) så kjennes det som om det er noen som knivstikker meg :(

Jeg synes dette høres ut som bekkenløsning. Jeg fikk det i uke 12, og det var verst på kveldene. Hvis jeg la meg nedpå etter en dag på jobb med mye aktivitet var det nesten umulig å bevege seg, bekkenet og rygget var liksom helt låst. Det verste å sitte/ligge på hardt underlag, bøying og STØVSUGING (har fortsatt problemer med det) Det føltes ut som at bekkenet liksom ikke hang ordentlig sammen og kjempevondt nederst i ryggen og etterhvert nedover lårene.
Jeg oppsøkte fysioterapaut tidlig og fikk god veiledning, noen øvelser + massasje som hjalp veldig. Det vil jeg anbefale :)

Kan minne litt om isjalgi det der. Det hadde jeg under forrige svangerskap og hoppa rundt på krykker en stund. Venstrebenet mitt svikta under meg flere ganger, og jeg slet med å sitte. Gå mye turer i ulendt terreng - det skal visst funke. Da får du jobba litt med musklene nederst i ryggen.
I dette svangerskapet skal jeg låne bikkja til svigers masse og går turer. Håper jeg slipper unna no isjalgi denne gangen!

Det hørtes ut som om du holder på å få bekkenløsning .. Hadde det første gang og holder på å få det nå.. Begynner sånn som du beskriver og vil kjenne det mer i hoftene og halebeinet.. Var vertfall sånn eg opplevde det  ..:)
Skal til jordmor på tirsdag i neste uke, så tenkte eg å ta det opp :) Håper på å få hjelp denne gangen:)

Det høres veldig ut som bekkenløsning. Du kan få det når som helst i svangerskapet. Jeg fikk det ca. i uke 20 sist, og var sykemeldt de tre siste mnd av svangerskapet. (Først 50 %, så 100 % siste 7 ukene)

Bekkenløsning oppleves veldig individuelt, har jeg hørt. For meg artet det seg som en stikkende smerte foran ved skambenet, som bredte seg rundt til rumpa og nedre del av ryggen. Ikke alltid stikkende heller, noen ganger bare vondt!

Hvis jeg hadde gjort mye en dag, var det bare å innse at resten av ettermiddag/kvelden måtte tilbringes liggende på sofaen. Det sies også at bevegelser der du skyver noe foran deg (f.eks støvsuger, vasker gulv, skyver en handlevogn eller barnevogn) kan forverre bekkenløsningen. Så her hos oss var det mannen som tok det meste av husarbeidet siste månedene... :-P

Kan være bekkenløsning, har hatt det i alle svangerksapene mine å kjenner tegn til det allerede nå.. Er vist vanlig å få det så tidlig også! Men er du bekymret så kan du ta kontakt med lege eller jordmor å høre.. Bedre å spørre en gang for mye vettu! :)

Back
Topp