Bekkenløsning?

*lmk88*

Glad i forumet
Enkle tegn på bekkenløsning er?

Det kan oppleves forskjellig fra person til person, men hos meg sitter det korsryggen og mellom beina framme.. Kjennes nesten som om senene mine ikke er lange nok, som de låser seg. Skyter liksom smerte nedover i ryggen og mellom beina :(
Vanskelig å forklare.
1 svangerskap begynte det rundt uke 20.
2 svangerskap fra uke 9, begynte umiddelbart hos fysio.
Denne gangen begynte jeg å kjenne noe rundt uke 8-9, men har ikke fått time hos fysio enda pga sommerferie....

Jeg kan brått få skikkelig smerte helt nederst i korsryggen som stråler uti beina.. Også låser beina seg når jeg har sittet en stund....

*lmk88* skrev:
Jeg kan brått få skikkelig smerte helt nederst i korsryggen som stråler uti beina.. Også låser beina seg når jeg har sittet en stund....

jeg ville kontaktet fysio eller i det minste tatt det opp med lege/jordmor.

Intil videre er det sunt å bevege seg rolig, som gåturer. Men ikke press deg selv eller gå hvis det gjør vondt, da risikerer du å gjøre vondt værre :S

Lykke til! :)

Tror kanskje jeg bør ta med en tur til legen...

Jeg har, ikke mye sånn sett, men sykt vondt i ryggen til tider. Kjennes ut som en stor knute som ikke vil løse seg opp. Og jeg må stoppe opp litt for å ikke gå i bakken omtrent :P Hadde det ned i foten for noen uker siden, men det har gitt seg :) Ligger jeg for lenge får jeg det og. Har et håp om at det ikke skal bli verre, men det er vel tvilsomt...

hos meg så gjør det vondt i korsryggen, den låser seg nesten, gjør vondt i beinet foran nederst på magen, symfysen/skambeinet. Stråler nedover låra noen ganger og kan ha vondt inni siden av skinka/ hoftene. Det er viktig å ikke gjøre for mye. Lytt til kroppen når den sier ifra med vinduer. Jeg kan ikke støvsuge f.eks, det er nesten det værste for noen med bekkenløsning, pass på holdninga når du står og går, Nåf du sitter og går trapper. En fysioterapeut vil gå igjennom sånt sammen med deg. Kan hjelpe å ligge på siden med ei stor Ugland pute mellom beina. Jeg brukte ammeputa på natta da jeg gikk med guttungen. Da kom bekkenløsninga plutselig og for fullt i uke 15. Bekkenet låste seg i uke 23. Det var helt pytonslange. Måtte til haste kiropraktortime i helga, men ble mye bedre da han knakk meg på plass, faktisk nesten helt bra fram til like før fødsel men da er det vanlig at de fleste får litt bekkenløsning uansett

Back
Topp