Bekkenløsning?

Pinkie^pie

Glad i forumet
Jeg tror jeg har fått dette igjen, jupp så tidlig tenkte jeg også emoticon
Men jeg har så "vondt" i kors og hele området nede i hofte partiet, det knaser for ingenting og jeg blir fort sliten for ingenting.

Så nå lurer jeg virkelig på hvordan dette skal gå ang jobb...
Jeg har en hovedjobb og en bi jobb, å på den hovejobben er det bæring av 11kg på det meste og vi får ikke sitte.

Er det noen som vet om jeg kan sykemelde meg på den ene jobben og jobbe i den andre?
Nekter å gi opp ennda, hadde i hvertfall håpa jeg kunne holde på til uke 32 som sist gang, da måtte jeg bare gi meg hadde sykt vondt i bekkenet emoticon

Jeg som ville holde dette skjult lengs mulig..

Jeg har også begynt å kjenne det!!! Kjenner smerten TYDELIG igjen! ;( Men jeg skal heller ikke gi opp.........vurderer å kjøpe et slikt bekkenbelte for og prøve å forebygge litt!

"Godt å høre" at det er flere som kjenner dette så tidligt, synst det var meget rart men det e er ikke i tvil hva det emoticon
Men hvor får man kjøpt ditta beltet hen? Er gull verdt å prøve så se om det funker ja! emoticon

Stakkars dere, så utrolig kjipt! Jeg har hørt at hvis man har bekkenløsning første gang, kommer det rimelig tidlig neste gang. Stemmer sikkert ikke med alle, men høres jo ut som det stemmer med dere. Jeg kjenner folk som sliter med dette lenge etter graviditeten (mange år) så jeg ville absolutt bedt legen om en sykemelding. Du skal jo fungere i det daglige også, og bæring er dessuten ikke bra for den lille, og ikke for bekkenet ditt heller.

Jeg sliter skikkelig, men jeg har slitt mye i mellom svangerskapene og så jeg er ikke så sjokkert.

Jeg kommer til å bli sykemeldt hele svangerskapet. Hadde et veldig komplisert svangerskap sist og kan kun ha 20% fravær på det studiet jeg går så har blitt enig med jm at det er best å sykemelde seg.

Jeg hadde bekkenløsning med gangvansker sist, og har allerede vært hos kiropraktor nå pga smerter. Håper bare ikke det blir så ille denne gangen, hvis jeg begynner tidlig med behandling og forsiktig trening.

Huff huff ikke bra... Vi får støtte hverandre her inne <3 emoticon

Så det er ingen som vet om jeg kan sykemelde meg fra den ene jobben?
Nei vet at det ikke er bra... Men får bare vente til første kontroll og høre med legen da, er jo "mye" som kan skje før uke12, så får bare bite hardt! emoticon

Pinkie^pie skrev:
Huff huff ikke bra... Vi får støtte hverandre her inne <3 emoticon

Så det er ingen som vet om jeg kan sykemelde meg fra den ene jobben?
Nei vet at det ikke er bra... Men får bare vente til første kontroll og høre med legen da, er jo "mye" som kan skje før uke12, så får bare bite hardt! emoticon

Du kan søke om svangerskapspenger for den jobben du ikke kan gjøre. Snakk med legen din, dersom du har en jobb som i seg selv gjør at den ikke er egnet for friske gravide (tunge løft, kjemikalier, mattjobbing osv) så kan du få svangerskapspenger fra nav.

Jeg sliter også med bekkenet igjen, var hos fysioterapauten allerede for to uker siden.
Sist gang kjøpte jeg bekkenbelte, men det hjalp ikke for meg, så om noen vil kjøpe det er det bare å si ifra! Det er bare så vidt| brukt.

Jeg har også bekkenløsning, slet veldig med det fra uke 18 i forrige svangerskap.

Og kjenner det allerede, så var hos fysioterapeuten som behandlet meg sist gang om fredagen..så skal begynne hos ho igjen snart, ho er spesialist på bekkenplager.

Så håper det hjelper å være tidlig ute emoticon

jeg kjenner det godt ja. Kjenner det på venstre side av korsryggen og noen ganger i hofta... jeg fikk bekkenløsning i uke 15 da jeg gikk med guttungen og har kjent det med en gang jeg har blitt gravid de andre gangene. Men jeg regner med og håper det vil gå over til 2.trimester når hormonene stabiliserer seg litt. Legen sa det godt kunne skje og at det var derfor jeg kjente smerter i korsryggen så tidlig. Jeg merker det mest når jeg har stått og gått for mye. Vurderer også om jeg må omplasseres på jobben... Må bare holde ut til 12 uka.... men jeg står hele dagen i en butikk og merker det fort.. Enda jeg har gode og bra sko

Back
Topp