bekkenløsning

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Hvor tidlig er det egentlig mulig å få det? Er i uke 6 og har de 2 siste dagene hatt vonde i bekknet, og blir veldig fort stiv der. Dette skjer spesielt etter jeg har gått fort, eller jogget.

Ingen???

Eier av en gutt skrev:
Hvor tidlig er det egentlig mulig å få det? Er i uke 6 og har de 2 siste dagene hatt vonde i bekknet, og blir veldig fort stiv der. Dette skjer spesielt etter jeg har gått fort, eller jogget.

Jeg har fortsatt problemmer med dette etter sist svangerskap. Ved eggløsning og mensen er det helt ille. Så det må jo bety at det kan skje med en gang, er jo pga hormonene.

Jeg har hatt vondt i bekkenet siden før positiv test både i dette og i forrige svangerskap. Mange leger er motvillige til å kalle det bekkenløsning så tidlig og kaller det heller muskelsmerter, men det ER den samme smerten som bare har utviklet seg til å bli verre utover i svangerskapene.. Så ja, det er absolutt mulig å ha vondt allerede i uke 6... Dessverre... Mitt råd - ro ned, ikke belast mer enn til smertegrensen, ta kontakt med lege og få henvisning til fysio om det blir verre..

Takk, jenter.

Rekvisisjon til fyseo her er en vits.
Har man rekvisisjon må man vente 2-3 måneder får man får time. Jeg er mer interessert i å forebygge. Sendt en e-post til manuellterapauten min og spurt om hun kan hjelpe, så får jeg heller betale det selv...

E begynte å få bekkenløsning rundt uke 6-7 og da e va 10 uka på vei begynte e å få massasje som hjalp meg.
Osteopaten sa at man burde IKKE gå t en kiropraktor å bli knekt opp i bekkenet under svangerskap da det kan utløse fødsel og abort.

Back
Topp