Bekkenløsning

Gullgutten

Elsker forumet
Noen her som har?
Hvordan kjennes det ut? Når i sv.skapet fikk du det?

Det er ganske forskjellig ka type smerter det e snakk om og kor de er. Eg har alt frå "stikkingar" til "murringar" rundt halebeinet, spesielt på venstre side og "innover", om du forstår. På det verste kunne eg ikkje gå, men nå går det bedre. (er flinkare til å vere forsiktig[:)])

eg er ikkje lenger enn 17 veker, og det kom første gong rundt 15.

jeg fikk det rundt uke 9... det er hos meg murringer konstant, spesielt ned langs bena, helt ned til leggene... når det er ekstra ille har jeg intens stikking og får svikt i beina...
å nå i uke 14 har jeg fått dritvondt på innsiden av lår, oppe i lysken som kjennes konstant, og er til tider så ille at jeg ikke vet hva jeg skal ta meg til for å få rørt på meg... i det siste har jeg blitt periodevis avhengig av krykker... 
så regner med at jeg har 5,5 mnd å perfeksjonere krykketeknikken min... [:)]

håper bare det holder seg slik og ikke utvikler seg og blir verre... [&:]

Merket det i uke 10-12 sist, samme denne gang. Men denne gangen smalt det til i helga,(16 uker) forrige gang en uke senere ca. Begynte med verking i korsryggen og stikkinger hos meg. Nå stikker det til innimellom så venstre beinet svikter under meg, gjør skikkelig vondt. Konstant vondt i høyre rompa og føles som om jeg skal få kramper nedover rompa og låret. Jeg får ikke utslag på bekkenløsning hos fysio, men får diagnose bekkenløsning med betennelse.....[8|] Vet at jeg er stivere i høyre hoft og har mindre beveglighet. Derfor jeg får problemene, så hjelper og tøye og trene riktig for å holde det vedlike hos meg. Er så mye forskjellige symptomer på de som får vondt av bekkenløsningen. Alle gravide får bekkenløsning, men ikke alle får vondt/problemer.

Jeg har begynt å få det igjen nå. [:'(]
Jeg har vondt i isjiasnerven fra venstre skinke og ned i låret. Går også rundt til lysken. Skal ikke mye gåing til før jeg nesten ikke klarer å stå på venstre benet... Og vi som skal til Legoland til sommeren... [&:]

jeg får smerter i underlivet,gjør vondt å gå og vondt i ryggen.
men det er ulikt som de andre sier også

Jeg har vondt øverst på rompa, stort sett kun venstre side. Litt nederst på ryggen på samme side også. Har vært så vondt at tårene har kommet mange ganger. Har måtte gå ute med staver og armen til sambo. Skal sette meg opp på time hos fastlegen over påske så kanskje jeg kan få henvisning til no fysio. Ellers kommer j til å prøve akupunktur. Låser det seg så låser det seg skikkelig:(

Her fikk jeg diagnosen bekkenløsning i uke 9/10, og har kjent den mer eller mindre hele tiden siden da. Ble 50% sykmeldt også da, og har vært det siden.

Hos meg er det konstant vondt i halebeinet, skikkelig vondt.

Så kjenner jeg det fremme i lysken, ned gjennom begge bena, i korsryggen og høyre skinke.

Merker det har forverret seg litt nå i påsken (bikket 19 uker i går) og i dag sliter jeg masse med knallvonde stikkinger i haleben/lysk.

Håper det ikke blir slik, for da spørs det om jeg må utvide % på sykmeldingen min:(

Merker veldig lite til det foreløpig heldogvis! Sist ble det virkelig ille fra uke 20 og utover. Sambo måtte snu meg i senga om natta og ha på meg sko. Huff håper det ikke blir like ille denne gangen [;)]

Fikk smerter tidlig denne gangen....smerter der skambeinet er og korsrygg og nedover beina! trasig til tider,men har endelig fått henvisning til fysioterapaut og håper det blir bedre[:)]

sist svangerskap hadde jeg litt murringer i korsryggen og så kom det knivstikksmerter i symfysen fra uke 20.

Denne gangen er det bare vondt i korsryggen foreløpig.

ORIGINAL: miamilla

Det er ganske forskjellig ka type smerter det e snakk om og kor de er. Eg har alt frå "stikkingar" til "murringar" rundt halebeinet, spesielt på venstre side og "innover", om du forstår.

sånn er det her også... merker det veeeeldig godt om natta...

fikk det tidlig denne gangen... var vell rundt 8 uker...

ORIGINAL: TauZa

knivstikksmerter i symfysen

DER var det noen som fikk satt ord på det!!

Har hyla ut flere ganger i dag, svigermor og mannen blir jo helt satt ut...

Back
Topp