Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Legen mener det er for tidlig til bekkenløsning?Jeg mener jeg har fått bekkenløsning. Har slitt i mange år med isjias og korsryggsmerter generelt. Men dette er annerledes. Akkurat som hoftene og beina stivner og ikke vil flytte seg legen mener det er for tidlig for meg å få bekkenløsning og jordmor mener annerledes. Termin er 24.mai så er jo i riktig periode hvis det er det.
Eneste jeg gjør for å dempe smertene er å sette meg ned når det er for vondt. Hvilke 5 min så kan jeg gå litt til i rolig tempo. Merker også at det letter på smertene om jeg vegger litt mer når jeg går. Selv om jeg føler meg litt dum som ikke er "høygravid" enda vurderte å hive meg på svømming så fort det lokale bassenget åpner igjen, for å få trent litt uten at det gjør vondt
Jeg mener jeg har fått bekkenløsning. Har slitt i mange år med isjias og korsryggsmerter generelt. Men dette er annerledes. Akkurat som hoftene og beina stivner og ikke vil flytte seg legen mener det er for tidlig for meg å få bekkenløsning og jordmor mener annerledes. Termin er 24.mai så er jo i riktig periode hvis det er det.
Eneste jeg gjør for å dempe smertene er å sette meg ned når det er for vondt. Hvilke 5 min så kan jeg gå litt til i rolig tempo. Merker også at det letter på smertene om jeg vegger litt mer når jeg går. Selv om jeg føler meg litt dum som ikke er "høygravid" enda vurderte å hive meg på svømming så fort det lokale bassenget åpner igjen, for å få trent litt uten at det gjør vondt
Fant du noen gode øvelser/tips som fungerte mot Symfyse smertene? Det har blitt skikkelig ille her den siste uken. Vurderer å gå til fysio som spesialister seg på gravide, men har ikke tatt det skrittet endaNoen som har bekkenløsning, men at smertene sitter mest i/på(?) symfysen? Har dere fått noen tips fra lege/JM/fysio som funker??
Er så sinnsykt vondt og jeg har nylig fått det. Er jo bare 25 uker!
Fant du noen gode øvelser/tips som fungerte mot Symfyse smertene? Det har blitt skikkelig ille her den siste uken. Vurderer å gå til fysio som spesialister seg på gravide, men har ikke tatt det skrittet enda![]()
Takk for godt svar! Jeg er 20% sykemeldt allerede, men spørs om jeg skal snakke med legen om å øke sykemeldingen. Har også den strålingen nedover fotenHei, siden midten av januar har jeg har hatt smerter i haleben, symfysen, strålinger i lysken/ned i foten siden, og låsninger i bekkenet. For å forebygge og prøve å bremse smertene har jeg de siste mnd derfor vært 50% sykemeldt og gått ukentlig til fysio med spesialisering i kvinnehelse/graviditet. Der har jeg fått løsnet opp i låsninger, blitt vist øvelser for å styrke bekkenet osv. Hovedtipset hennes har hele veien vært å variere. Ikke sitte, ligge, stå eller gå for lenge. Hun har også sagt at tempoet må ned, her må en gå i sneglefart, og heller ta flere korte turer enn en lanh. Det hun også sier er at for de allere aller fleste så vil plagene gå over kort tid etter fødselen, så dette er en ekstra motivasjon for å holde ut med smertene.
Det skal sies at jeg også har deltatt på svømming i terrapibasseng for gravide. Begge deler kan anbefales.
Noop, ingenting funker her. Kan våkne opp ok, så utover dagen så er jeg ødelagt. Som i dag: våknet 07:30, var fin. Litt smerter hele tiden, meg klarte å gå. Kjørte i 10 min, ødelagt. Satt på en stol (myk) i 2 timer, har ikke sjans til å gå annet enn med museskritt og smerter, inn og ut av bil er mareritt. Eneste som hjelper er varmepute og sitte med beina helt rett i sofaen.Fant du noen gode øvelser/tips som fungerte mot Symfyse smertene? Det har blitt skikkelig ille her den siste uken. Vurderer å gå til fysio som spesialister seg på gravide, men har ikke tatt det skrittet enda![]()
Å så kjipt å høreNoop, ingenting funker her. Kan våkne opp ok, så utover dagen så er jeg ødelagt. Som i dag: våknet 07:30, var fin. Litt smerter hele tiden, meg klarte å gå. Kjørte i 10 min, ødelagt. Satt på en stol (myk) i 2 timer, har ikke sjans til å gå annet enn med museskritt og smerter, inn og ut av bil er mareritt. Eneste som hjelper er varmepute og sitte med beina helt rett i sofaen.
Skulle ha vært det, men jobbet digitalt i mens jeg var 100% sykmeldt, måtte jobbe, så da ble jeg er 80% sykmeldt slik at jeg får unna alt av vurderinger og utviklingssamtaler før jeg blir borteÅ så kjipt å høreBle du 100% sykemeldt? Har bestilt meg time til fysio neste uke. Jeg håper jo jeg bare blir bedre, har alltid blitt det før etter en stund med hvile (har stort sett fått problemer med bekkenet etter jeg har vært veldig aktiv så å roe ned har hjulpet før), men spørs om det ikke holder denne gangen
![]()
Skulle ha vært det, men jobbet digitalt i mens jeg var 100% sykmeldt, måtte jobbe, så da ble jeg er 80% sykmeldt slik at jeg får unna alt av vurderinger og utviklingssamtaler før jeg blir borteså står ikke i undervisning. Så er innom jobben når jeg må, ellers tar jeg alt digitalt. Sliter jo bare med å gå fra parkeringen og til jobb
![]()
Nei, er ikke godtHuff det høres ikke godt ut. Nesten i mål