Bekkenløsning råd

Hei! Kan bekkenplager også sitte helt nede ved tissen liksom? Vondt når jeg snur meg i sengen eller går mye.
Ja det kan det! Jeg har fått det nå i det siste. Snakket med fysioterapeuten min om det i dag. Det finnes ingen øvelser eller lignende for å «hjelpe» mot det, men det kan hjelpe å ta is på dersom det gjør veldig vondt sa hun. Det kan også muligens hjelpe litt å tøye musklene rundt lysken :)
 
Hei! Kan bekkenplager også sitte helt nede ved tissen liksom? Vondt når jeg snur meg i sengen eller går mye.
Jeg har noe av det samme, men har ikke tatt det opp med jordmor/lege. Er litt som at jeg er støl etter å ha trent muskler jeg aldri har vært støl i før, kjenner det veldig når jeg tøyer/gjør yoga. Er ikke så plagsomt/vondt da, bare en rar følelse.
 
Ja det kan det! Jeg har fått det nå i det siste. Snakket med fysioterapeuten min om det i dag. Det finnes ingen øvelser eller lignende for å «hjelpe» mot det, men det kan hjelpe å ta is på dersom det gjør veldig vondt sa hun. Det kan også muligens hjelpe litt å tøye musklene rundt lysken :)
Jeg plages litt med det, har gjort det fra ganske tidlig i svangerskapet, og jeg har fått tips om et par øvelser fra fysio som holder det i sjakk.
Ligger på ryggen, knærne bøyd med fotsålene i gulvet. Har en litt myk, liten ball (litt større enn tennisball) mellom knærne og presser knærne sammen. Gjør 10×4 repetisjoner hver ettermiddag. Det er med på å øke blodsirkulasjonen i musklene i området, noe som igjen hjelper på smertene. Samt en tøyeøvelse (som du nevner). Verdt å prøve, funker hvertfall for min del :)
@Tacolefse
 
Last edited:
Back
Topp