Bekkenløsning og mensen

LilleRosaSokk

Elsker forumet
Aprilbarna`15
♡ Maibarna ♡
Nå er jeg lei.. De to første dagene av mensen får jeg alltid bekkenløsning. Det sitter litt i bak i bekkenleddene, men mest rundt bekkenbunnen. Blir hundre ganger verre av å gå eller stå, men jeg kan jo ikke bare sitte i ro i 2 dager heller!

Noen som har samme problem? Noe vits å dra til legen? Det var jo ikke noe hjelp i legen da jeg hadde samme problemet og var gravid liksom :p

Har ikke fått mensen enda, men merker innimellom nå at det verker i bekkenbunnen.. Kanskje syklusen starter opp igjen.. Plagsomt at bekkenet begynner å verke igjen, tror jeg må bli flinkere på å trene bekkenmuskulatur osv, har ikke trent nevneverdig siden fødselen annet enn gåturer...

Jeg får det ofte, men ikke i forbindelse med menstruasjon. Hvis jeg går fort , går i bakker eller har sex, så får jeg alltid vondt.

Det er noe drit! Jeg har ikke vært flink til å trene bekkenbunnen jeg heller. Mon tro om det hjelper?

Høres ikke noe deilig ut :/ kanskje trening hjelper? Ellers så vil vel en fysio kanskje kunne gi deg noen tips?

Jeg har prøvd å lese opp på det, og jeg har ikke funnet noen bevis på at trening av bekkenbunnen (kniping) er effektivt.

Fant du noe annet fornuftig da Rayne? ;)
Jeg har hvertfall bestilt meg legetime nå da, så får jeg høre hva legen sier. Mulig han refererer meg til fysio ja MaiMamma2015.

Jeg spurte gynekologen, og hun ba meg vente med å klage til det har gått ett år siden fødsel... :p

Kjenner ei som sliter veldig med bekkenet selv mange år etter siste ble født, det som hjelper henne er å trene et par ganger i uka og å svømme!

Kjenner ei som sliter veldig med bekkenet selv mange år etter siste ble født, det som hjelper henne er å trene et par ganger i uka og å svømme!
Høres ikke lovende ut! Trening gjør ingenting positivt her i gården hvertfall. Har tatt det med ro på øvelser der jeg kjenner vondter i samråd med pt'en min. Men det er stort sett bare bekkenvondt pga hormoner og ikke hele tiden hvertfall. Tenker jeg bør holde meg unna hormonprevensjon kanskje :p

Høres ikke lovende ut! Trening gjør ingenting positivt her i gården hvertfall. Har tatt det med ro på øvelser der jeg kjenner vondter i samråd med pt'en min. Men det er stort sett bare bekkenvondt pga hormoner og ikke hele tiden hvertfall. Tenker jeg bør holde meg unna hormonprevensjon kanskje :p
Hun har en slags leddgikt-sykdom da, derfor hun aldri blir kvitt bekkenløsningen... Men poenget med å styrke alle muskler som er i forbindelse med bekkenet for å hindre smerter er nok lurt for alle :) skal hvertfall ha det på stell hvis vi skal ha en til en gang ;)
Det er sikkert lurt å ikke trene når du har vondt, og så prøve å styrke det området når man ikke har det :) hun jeg kjenner må bare trene uansett fordi hun har bekkenløsning kontinuerlig stakkars :(

Back
Topp