Bekkenløsning/låsing

Maje <3 2011 <3 2015 <3

Andre møte med forumet
Hei
Gravid med nr 2 å har nå i uke 17 fått litt vondt i halebeinet. Er dette tegn på noe bekkenløsning/ låsing?? Aldri hatt dette og har ingen aning om hvordan dette starter.

Hei
Gravid med nr 2 å har nå i uke 17 fått litt vondt i halebeinet. Er dette tegn på noe bekkenløsning/ låsing?? Aldri hatt dette og har ingen aning om hvordan dette starter.
Jeg fikk en låsning tidligere i svangerskapet. Vondt i halebein og var stiv med strålesmerter i rygg og litt ned i rumpe mot lår. Gikk til kiropraktor og fikk knekt opp. Ble mye bedre. Invester i en doomoo pute eller lignende også :) nå har jeg tidlige tegn på bekkenløsning og skal til fysio for bekkentrening. Det er visst veldig hendig å melde seg på tidlig for å forebygge slikt :) du kan få henvisning/rekvisisjon av fastlege eller jordmor.

Jeg er ikke stiv i ryggen, men har de siste dagene vært kjempe stiv i venstre rumpeball :P stråler litt ned mot kneet på baksiden. Leste det kunne være tegn på bekkenløsning eller klem på isjasnerven :( vært hos kiropraktor før og har fått påvist ryggskjevhet uten at det egentlig har plaget meg i dagliglivet..

Jeg er ikke stiv i ryggen, men har de siste dagene vært kjempe stiv i venstre rumpeball :P stråler litt ned mot kneet på baksiden. Leste det kunne være tegn på bekkenløsning eller klem på isjasnerven :( vært hos kiropraktor før og har fått påvist ryggskjevhet uten at det egentlig har plaget meg i dagliglivet..
Ah, kiropraktoren jeg gikk til forklarte meg rundt muskulatur og skjelett og det som skjer under graviditet. Om man har skjevheter og de kan skli ut litt når musklene blir "glattere" osv. Høres så skummelt ut alt sammen :p nesten som om at vi skulle falle fra hverandre

Jeg er veldig stiv og vond i korsryggen, har ofte vondt for å reise meg opp. Det sitter rundt halebenet, og er ikke bekkenløsning her iallfall. Kun låsninger. Går til Kiropraktor og det hjelper en del, men kommer dessverre fort tilbake nå. Tydelig at kroppen sliter med å tilpasse seg den nye holdningen, og bære den nye tyngden. Har vondt i halebenet også, ja.

Jeg er veldig stiv og vond i korsryggen, har ofte vondt for å reise meg opp. Det sitter rundt halebenet, og er ikke bekkenløsning her iallfall. Kun låsninger. Går til Kiropraktor og det hjelper en del, men kommer dessverre fort tilbake nå. Tydelig at kroppen sliter med å tilpasse seg den nye holdningen, og bære den nye tyngden. Har vondt i halebenet også, ja.
Hør med fastlegen om henvisning til fysio for trening av bekkenet. De har sånn gruppetrening hvor de styrker bekkenet for å forhindre/forebygge bekkenløsning :) her er gruppene fullbooket, så jeg ringer rundt daglig til alle jeg kommer over egentlig..

Har ikke kjent noe i dag. Sikkert fordi jeghar sittet iro i hele dag. men har en plan om en gåtur i morgen så får kjenne om kroppen liker det da eller ikke. Har sakt at jeg tar alt av plager såleng jeg slipper svangerskapskløe igjen! Men vil gjærne da være litt forberedt på hva som kommer

Back
Topp