Bekkenløsning etter fødsel

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Har hatt et utrolig flott svangerskap bortsett fra en ganske slitsom bekkenløsning. Gleder meg så til tiden etter fødsel når jeg kan gå normalt, reise meg fra sofaen eller snu meg i senga uten at det gjør vondt.

Har det blitt bedre for de av dere som har født? (Si ja, vær så snill!! ;) )

Fikk bekkenløsning helt i slutten av svangerskapet, og det ble bedre 3-4 dager etter fødselen :)

12 dager etter fødsel her og det har ikke blitt bedre :( sliter spesielt i senga og å komme meg opp og i gang etter jeg har sittet litt. Sitter i symfysen og mellom beina. Vurderer seriøst kiropraktor på mandag :/

12 dager etter fødsel her og det har ikke blitt bedre :( sliter spesielt i senga og å komme meg opp og i gang etter jeg har sittet litt. Sitter i symfysen og mellom beina. Vurderer seriøst kiropraktor på mandag :/
Det er dette jeg er redd for! Tror det kan være lurt å søke hjelp tidlig. Håper virkelig du blir bedre snart :)

Med første var jeg kvitt bekkenløsningen med en gang. Denne gangen sitter det fortsatt i. Er tre uker siden fødsel. MEN, det er ikke på langt nær like ille, sikkert mye takket være at det svære kulen på magen er borte. :P

Jeg fikk beskjed om at om det ikke var borte etter seks uker burde man henvises til fysio.

Hadde vondt de første nettene. Men nå, 10dager etter, så kjenner jeg ingenting :)

her merker jeg det kun hvis jeg går mye. så jeg går litt hverdag, øker lengden litt hele tiden. min er nå 16 dager. merker det også litt i ryggen. men de sier vel at du skal gi det 6 uker.
jeg tenker å dra tilbake til fysio hvis det ikke er bedre etter 6uker.

skulle vel egentlig hatt noen øvelser jeg kunne gjort for å styrke musklaturen som er tøyd.

Hadde ikke bekkenløsning men bekkenlåsning. Kan fremdeles kjenne det litt til tider men er mye bedre ;) 17 dager siden fødselen. Hvis ikke det er borte etter 6 uker så tenkte jeg å prøve fysio igjen. Merker det mest når jeg går lange turer.

Jeg har "stølhet" i bekkenbunnen etter å ha gått mye (dvs en tur på 15-30 minutter). Ligner ikke bekkensmertene jeg hadde under graviditeten.. tenker å bygge meg opp gradvis.. men som de andre sier - gir det seg ikke etter 6 uker vil jeg kontakte MTen min

Har blitt mye bedre etter fødsel (16dager siden).
Før klarte jeg ikke å snu meg i senga, gå noe særlig eller generelt fungere.
Nå kan jeg løfte (passer på å ikke ta for mye), gå turer og snu meg i senga :) Merker jeg blir stiv i bekkenet om jeg ligger for lenge i samme stilling, men det er nesten eneste plagen :)

Med første hadde jeg bekkenløsning leeeeenge etterpå. Nå ble borte i symfysen rett etter fødselen. Sliter enda med vondt i halebein området, men usikker på om det er fra fødselen, prolapsen min eller bekkenløsninga.

Første gang hadde jeg bekkenløsning og låsning med mye plager i korsbenet. Sistnevnte var fremdeles ikke borte da jeg ble gravid på nytt igjen etter to år.. Under graviditeten denne gabg ble disse plagene helt borte, men da satt det seg skikkelig i symfysen. Har vært utrolig plaget og gikk med krykker mot slutten. Avsolutt alt var vondt, men dette forsvant i det lillebror var født :) Nå kjenner jeg absolutt ingenting, så det er håp! :)

Jeg hadde ganske heftig symfyseløsning mot slutten, kjenner ingenting nå etter fødsel :)

Jeg håper på det beste. Er så kjedelig når man blir plaget i etterkant.

Tusen takk for svar, jenter!

bekkensmertene forsvant med en gang etter fødsel :)

Jeg har skikkelig bekkenløsning nå, værst etter fødselen. Noen som vet om man får dekt fysioterapi etter svangerskapet? Rakk å reise dit én gang før fødselen, med henvisning som dekte dette. Kan jeg fortsette å bruke den?

Back
Topp