Bekkenlåsning

Virvelinn

Betatt av forumet
Noen som har erfaring med dette fra tidligere? Når kom det og hvor hadde du vondt?

Jeg har, etter dager hvor jeg har stått og gått mye, så vondt på et punkt øverst på venstre rumpeball på en måte, inni beinet/bekkenet der. Om jeg klemmer godt inn så jeg kjenner beinet så kan jeg kjenne at det klikker inni der når jeg går. Hva gjør jeg med det? Jeg burde sette i gang med trening, men eier ikke overskudd etter jobb.. Jeg er så ufattelig sliten for tiden :grumpy:

Jeg hadde kraftig bekkenlåsning i mange mange uker, gjorde ingen ting pga treg lege. Gikk over av seg selv. jeg hadde en slags knute i hver rumpeball, jeg ble trekt tilbake om jeg prøvde å røyse på meg.. så måtte alltid trykke på knutene om jeg skulle bevege meg uten kraftige smerter. Fått henvisning til fysio, så skal få lære meg tips til trening og hva skal jeg gjøre om det skjer igjen :)

Last edited:
Jeg fikk problemer med bekkenet først da bekkenet var på vei tilbake etter fødsel. Så jeg har til tider både bekkenlåsning (kommer meg ikke Ut av senga) og bekkenløsning symptomer. Jeg blir henvist til fysioterapeut, og skal (råd fra jordmor) til kiropraktor et halvt år etter denne fødsel for å rette på noe hvis det ikke har gått "riktig" tilbake.

Jeg hadde bekkenlåsning sist, begynte ganske tidlig egentlig, rundt uke 10 kanskje. Gikk lenge uten å gjøre noe, men da jeg mistet følelsen nedover venstre fot begynte jeg og gå regelmessig til kiropraktor.

Lurer på om jeg kan ha fått bekkenlåsning :( Har vondt i korsryggen, mest på venstre side. I dag har jeg gått tur i skogen, og kjenner veldig på smerter i venstresiden i korsryggen. Har en stillesittende jobb, og denne uka har jeg fått "vondt i rumpa" utover dagen. Er det noen med samme erfaring? Hva gjøre jeg, får henvisning til fysioterapeut fra lege/jordmor?

Jeg hører egentlig hjemme i februar-gruppa, men har også hatt begynnende bekkenlåsning. Gikk til en spesialklinikk for gravide og mødre og fikk gode øvelser og tips der. Ikke gjør ting som trigge smertene. Det kan være raske turer (sakte turer går fint for meg, men når tempoet øker kommer smertene), støvsuging, gulvvask. Sitt gjerne på krakk når du tar ut klesvask og oppvask. Har du tilgang til treningsball/pilatesball så sett deg på denne og roter bekkenet. Rundt og rundt og frem og tilbake. Tøying av rumpemuskel og hofter, pluss massasje er også bra. Jeg holder det i ihvertfall i sjakk med dette. Du kan selvfølgelig også få henvisning til fysio fra legen din :)

Jeg hører egentlig hjemme i februar-gruppa, men har også hatt begynnende bekkenlåsning. Gikk til en spesialklinikk for gravide og mødre og fikk gode øvelser og tips der. Ikke gjør ting som trigge smertene. Det kan være raske turer (sakte turer går fint for meg, men når tempoet øker kommer smertene), støvsuging, gulvvask. Sitt gjerne på krakk når du tar ut klesvask og oppvask. Har du tilgang til treningsball/pilatesball så sett deg på denne og roter bekkenet. Rundt og rundt og frem og tilbake. Tøying av rumpemuskel og hofter, pluss massasje er også bra. Jeg holder det i ihvertfall i sjakk med dette. Du kan selvfølgelig også få henvisning til fysio fra legen din :)
Takk for råd! Har også støvsugd hele huset i dag, så kanskje derfor jeg kjenner det ekstra nå i kveld :/ Jeg får ta kontakt med legen til uka.

Her var det flere som har opplevd eller opplever det samme som meg. Her så er det helt fint når jeg våkner, så drar det seg på utover dagen. I dag har jeg ommøblert rommet til datteren vår, og klarte til slutt ikke å gå på venstre bein. Da ilte det nedover hele beinet. Men nå etter at jeg har sittet stille og forberedt utviklingssamtaler i hele kveld så kjenner jeg ingenting. I jobben min som lærer så blir det mye gåing og ståing i løpet av en dag, så de neste ukene blir interessante.

Her var det flere som har opplevd eller opplever det samme som meg. Her så er det helt fint når jeg våkner, så drar det seg på utover dagen. I dag har jeg ommøblert rommet til datteren vår, og klarte til slutt ikke å gå på venstre bein. Da ilte det nedover hele beinet. Men nå etter at jeg har sittet stille og forberedt utviklingssamtaler i hele kveld så kjenner jeg ingenting. I jobben min som lærer så blir det mye gåing og ståing i løpet av en dag, så de neste ukene blir interessante.
Jeg er også helt fin på morgenen, så kommer det ut over ettermidddagen :/

Det høres ut som ischias. Er en expert på dette dessverre :(

Back
Topp