BEKKENLØSNING!!!!!!

akita24

Flørter med forumet
Hei alle sammen!
Noen som har sånne smerter av bekkenløsning at de har problemer med å gå,stå,ligge og sitte?Det har jeg,mine smerter er så intense akkurat i siden på bekkenet, i begge hoftene på en måte,noen som vet hva som kan hjelpe,smertestillende eller?
 
Stakkars deg- det hørtes ikke godt ut [:(] Jeg har sett her inne at det er mange som har hjelp og nytte av behandling hos fysioterapeut- få legen ekker jordmor til å henvise deg til behandling!!God bedring [:)]
 
Sliter med det samme og gjorde det også i første svangerskap.
Det nytter ikke og ta smerte stillende hele tiden.
Derimot må du ta dine forholdsregler:
- gå et og et skritt i trappa
- inn/ut av bil med samlede bein
- inn/ut av seng med samlede bein
- ikke løfte tungt
- sov på siden med en pute mellom knærne

Det beste er og gå i fysioterapi, det hjelper for de værste plagene.

Lykke til

Eva
 
ORIGINAL: akita24

Hei alle sammen!
Noen som har sånne smerter av bekkenløsning at de har problemer med å gå,stå,ligge og sitte?Det har jeg,mine smerter er så intense akkurat i siden på bekkenet, i begge hoftene på en måte,noen som vet hva som kan hjelpe,smertestillende eller?



har det sånn jeg oxo. helt jæ....... skal til legen min på torsdag,da skal jeg se om jeg får henvisning til fysioterapi. føler meg helt lammet jo.
 
huff stakkars deg[&o]
ta kontakt med lege/ jordmor å få deg time hos fysioen. jo tidligere du begynner behandlingen jo bedre.
har vært noe plaget men ikke extremt. begynte å svømme jeg, og det har hjulpet på[:)]
 
ORIGINAL: akita24

Hei alle sammen!
Noen som har sånne smerter av bekkenløsning at de har problemer med å gå,stå,ligge og sitte?Det har jeg,mine smerter er så intense akkurat i siden på bekkenet, i begge hoftene på en måte,noen som vet hva som kan hjelpe,smertestillende eller?


Jada, jeg har det slik.. Men mine smerter sitter framme og bak.. Jeg må gå med krykker å blir teipa..
 
spurte du etter krykker lindaen????? jeg går som en gammal dame. [&o]
 
ORIGINAL: lenemoren

spurte du etter krykker lindaen????? jeg går som en gammal dame. [&o]


Jeg går åsså som en gammel dame, skikkelig krokrygga! Nei, manuell terapauten min sa at jeg skulle dra dit de låner ut krykker, å si at han hadde sagt at jeg måtte ha! Men du får nok om du spørr, vi gjør visst bare saken verre med å gå som om vi hadde noe oppi r...!
 
Viktigste er å avlaste mest mulig. Bruk krykker også når det kjennes ganske bra ut, for da forebygger du smerter som kan komme senere. Er ikke så flink til dette selv nå, i og med at jeg har en 2-åring som stort sett blir med der jeg er og han må passes på. Umulig å kombinere dette med krykker, men jeg får det igjen hver gang jeg skulker unna krykkene... En ting som kan hjelpe er å legge ei pute under baken og ligge på ryggen. Da får du en vipp på bekkenleddet som av og til kan hjelpe godt, av og til ikke. Det som hjelper i ett svangerskap kan være forferdelig og gjøre vondt verre i neste svangerskap, så du må bare prøve deg fram. Lykke til! (Har 14 års erfaring med bekkenløsning).
 
Var hos legen idag og fikk henvisning til fysioterapi. Håper at det hjelper. Legen sa jeg ikke fikk støvsuge og der sliter jeg for jeg gjør det hver eneste dag.
Klem
 
Jeg har komplett bekkenløsning, fikk plager ganske tidlig.. De aller fleste rådene er nevnt i denne tråden, men det jeg virkelig vil anbefale deg er å bade i varmtvannsbasseng. Det gjør underverker for bekkenet!!!
 
Har vært plaget av bekkenløsning i noen mnd. Har gått til fysoterapi og kiropraktor og det hjelper!! Kanskje mest kiro! Hos fysoterapi trener jeg litt også.

Begynte m 2 timer i uka m kiro og 1 t i uka m fyso, nå er jeg så bra at jeg kun går til kiro annenhver uke, og fyso hver uke. MÅ PRØVES!

Hvis du har gangproblemer, får du dekket fyso, si til legen at han/hun må skrive det på henvisningen.

Lykke til!!![:)]
 
huff de er grusomt til tider å ha bekkenløsning, men å bade i varmtvannsbasseng og få massage hos fysioterapauten hjelper, anbefales å prøve!!!
hjelper gjo litt på økonomien at en får de dekket, visst en har gangproblemer..
 
si meg er det ingen som bruker akkupangtur mot bekkensmerter???Det har jeg fått hver uke nå i flere mnd...hadde jeg ikke fått det, så hadde jeg ikke vært til å gå.....Har prøvd ALT annet, men ingenting er så effektfullt for meg som akkupangtur, Det virker!!!Hos oss er det jordmor som stikker!
 
Jeg hadde det sånn med min første og jeg visste virkelig ikke hvordan jeg skulle klare meg...Alt gjorde vondt!Måtte bare finne en ok balanse mellom å gå,sitte og ligge. Ikke for lenge av noen av delene.
 
Back
Topp