Bekkenet.

3blir4

Flørter med forumet
Flere som sliter med bekkenløsning? Er sykmeldt nå og denne gangen er det MYE verre enn sist sv.skap !! *sytesyte*

Jeg har begynt å slite mye med bekkenet i det siste. Og blir ikke akkurat noe bedre når jeg løfter unger og slikt på jobbeb:/ hadde ingen plager med det i forrige svangerskap, så håper jeg slipper å sykemelde meg. Når sykemeldte du deg? Hvor går grensa?

ble tidlig sykemeldt i forrige svangerskap pga bekkenløsning.. Det samme denne gangen, men det va jeg egentlig ganske instilt på.. Har kronisk senebettenelse i bekkenleddene etter første graviditet :/
Så her blir det nok litt lange dager

jeg har skikkelig vond bekkenløsning nå, og tror ikke det blir bedre etter i dag. ble påkjørt av en sykklist, så bekkenet mitt smalt skikkeligt, nå klarer jeg nesten ikke å gå. og idioten som kjørte på meg stakk av, bare sykklet videre... svigerfar måtte hente meg på togstasjonen fordi jeg ikke klarte å gå hjem.. og det er bare enn 5-10 min gå tur... huff...

Mitt bekken er helt på bærtur nå. Jeg kjente at det begynte å krangle rundt uke 6, men fra uke 12 var det over og ut. Jeg er sykemeldt nå, og kommer til å være det. Jeg kan ikke gå noe særlig utendørs, ca 150-200 meter bruker å være nok. Kan gå litt mer innendørs. Er til fysioterapeut tre ganger i uka. Skal få bekkenbelte i morgen, og mest sannsynlig må jeg snart bruke krykker. Det er konstant vondt, men selvsagt verre når jeg belaster skeivt og feil. 

har slitt med bekkenløsning siden uke 10.og hvert sykemeldt siden. er nå 17+4 og har begynnt med krykker. er ikke akkurat noen trøst å vite at jeg kommer til å slite med dette frem til jeg skal føde og kanskje enda noen mnd etter det også =( er jo så himmla vondt =(

har slitt med bekkenløsning siden uke 10.og hvert sykemeldt siden. er nå 17+4 og har begynnt med krykker. er ikke akkurat noen trøst å vite at jeg kommer til å slite med dette frem til jeg skal føde og kanskje enda noen mnd etter det også =( er jo så himmla vondt =(

Side skrev:
Jeg har begynt å slite mye med bekkenet i det siste. Og blir ikke akkurat noe bedre når jeg løfter unger og slikt på jobbeb:/ hadde ingen plager med det i forrige svangerskap, så håper jeg slipper å sykemelde meg. Når sykemeldte du deg? Hvor går grensa?

Off, det hørtes ikke noe særlig ut. Jeg ble sykmeldt i uke 20. Min grense gikk når det å levere Nora, kjøre til jobben og være på jobben ble veldig smertefullt. Følte ikke at jeg klarte å yte noenting på jobb. Jobber i psykiatrien og når jeg må si nei til pasienter til div ting blir det litt feil. De har krav på behandling og min oppmerksomhet, ikke ei gravid med mye smerter :) Så en må kjenne på det selv.

Needlepin skrev:
ble tidlig sykemeldt i forrige svangerskap pga bekkenløsning.. Det samme denne gangen, men det va jeg egentlig ganske instilt på.. Har kronisk senebettenelse i bekkenleddene etter første graviditet :/
Så her blir det nok litt lange dager

Off, det hørtes vondt ut. Er glad for at det forsvant etter fødselen første gangen. kjenner på lange dager her også..

Jeg har begynt til fysioterapeut, og håper det hjelper. Har kjent det siden uke 8 eller noe sånt. I perioder har det stabilisert seg, men fra uke 16 ut har det bare blitt værre. Siden samboeren min har pendla de siste 3 ukene og har en uke igjen, så må jeg levere og hente i barnehagen, og det er en gåtur på 25 min hver vei. Da kjenner jeg det veldig godt. Ellers er det utrolig vondt å sitte på gulvet, snu seg i senga, reise seg og generelt brå bevegelser. Har det nesten kun i symfysen, og kjenner ikke så mye i ryggen.

Jeg sliter med bekkenlåsning. Stivhet og smerter i bekkenet og i korsryggen. Var så ille en periode at jeg ikke klarte å reise meg opp fra senga. Går jevnlig til kiropraktor, noe som har hjulpet veldig masse og har sluppet sykemelding:-). Anbefales på det sterkeste å gå til fysioterapeut/kiropraktor:-). 

Fikk bekkenløsning sist, men har ikke kjent noe til det enda og håper det holder seg sånn for det var jo helt forferdelig vondt. Jeg hadde sånn 10 tusen kniver inn i ryggen følelse hver gang jeg vred meg, snudde meg i senga eller reiste meg opp :-/

Back
Topp