Bekkenet

Rattatai

Glad i forumet
Jeg har fått så vondt i bekkenet[&:] Det er vondt når jeg går, snur meg, reiser meg og står bøyd. Det er mest vondt nedover ene foten. Det kom i går kveld antageligvis etter at jeg løftet tungt.
Har snakket med legekontoret og blitt enig om at jeg avventer til over helga før jeg eventuelt skal inn til legen men hva kan jeg gjøre selv?
Merket jeg slet på jobb, men kom meg jo gjennom dagen på et vis. Gruer meg til jobb i morgen.

Noen andre med vondt i bekkenet? Hva gjør dere for å holde det i sjakk?

Har smått begynt å kjenne litt i bekkenet ja...

Gjør egentlig ikke så mye...Bare passer på å ikke ha beina i kors for mye, og ha noe mellom om natta...

Annet er å få en henvisning til fysio...

ORIGINAL: *MaCa*

Gjør egentlig ikke så mye...Bare passer på å ikke ha beina i kors for mye, og ha noe mellom om natta...

Hadde du vondt i bekkenet da du gikk gravid sist også? Ble du evt bedre eller ble det bare verre og verre? Jeg hadde ikke noe problemer med bekkenet sist så blir veldig tatt på senga av slike vondter..

ORIGINAL: Rattatai

ORIGINAL: *MaCa*

Hadde du vondt i bekkenet da du gikk gravid sist også? Ble du evt bedre eller ble det bare verre og verre? Jeg hadde ikke noe problemer med bekkenet sist så blir veldig tatt på senga av slike vondter..

Hadde ikke vondt i bekkenet før jeg var fra midten av svangerskapet sist... Ble sykmeldt tilslutt pga det ja... Nå tenker jeg får vondt tidligere pga gikta mi, men kan jo være pga selve svangerskapet også..Hadde ikke bekkenløsning i første...

man kan ha et bekkenløsningsfritt første svangerskap, men at man kan få det i den/de neste..Dette pga hormonene som skyldes i svangerskapet gjør at brusken i bekkenet (der det på en måte åpner seg under fødsel) blir mykere...Og på en måte så går bekkenet litt ut av "sporet" om jeg kan skrive det sånn..

Men har du noen JM time?? der får du jo kjempe bra svar da...På hva bekkenløsningen skyldes av...

Jeg har vondt,men er usikker på om det er bekkenløsning (?) hadde det bare så vidt i slutten med Amalie,men klarer ikke helt å "huske smertene".

Jeg får ikke svart på det du lurte på for jeg er usikker selv,men tar meg frihet (siden det da nå er en tråd om bekkenløsning [8D]) å spørre om noen kan si om det er bekkenløsning jeg har?

Skal prøve å forklare: Det kjennes ut som jeg har en bowling kule som ligger å hviler oppå bekkenet,bare at det er mellom beina...Altså der ungen skal komme ned gjennom bekkenet.... Det svir og gjør veldig vondt om jeg samler beina eller setter meg ned å reiser meg. Har blitt værre over bare noen dager nå[&:]

Grunnen til at jeg er usikker er for at mange andre sier de her vondt i korsrygg og eller nedover beina[8|]

PS: ikke meninga å stjele tråden din[8D]

Ja jeg hadde heftig bekkenløsning sist. Ikke sitt med bena i kryss og ikke legg vekt på det ene beinet når du står osv..

Sist svangerskap var jeg 100% sykemeldt rundt disse tider. Men da gikk på betonggulv hele dagen lang. og jobbet inni et stoooort kjøleskap (bokstavelig talt), så den kombinasjonen hadde mye å si vil jeg påstå. Nå jobber jeg ikke inni et kjøleskap, og jeg kan variere arbeidsstillingene, og merker ikke stort til bekkenet annet enn at det stråler en gang eller 2 i løpet av dagen..

Så om du har veldig ensformig arbeidsstilling osv så ville jeg nok snakket med sjefen om det. Mulig det kan hjelpe endel.

Back
Topp