Bekkenet..??

rugeliten

Betatt av forumet
Noen som har problemer med bekkenet, og er dere sykemeldte?

Jeg begynte å kjenne bekkenet for ca 12uker siden..er egentlig bare blitt verre og blir dårligst etter husarbeid eller etter bare å lage en middag på kjøkkenet..!

Jeg jobber i barenhage og er redd jeg ikke klarer å være i jobb lengre, men er redd det er for tidlig å sykemld seg..

Noen tips eller råd..??[:)]

har ikke store problemer med bekkenet, men begynner å kjenne det. men moren min hadde bekkenløsning fra dag 1 og slet vel like mye som det du gjorde. har ikke mange råd for dempe smertene desverre.. :(

men en ting er sikkert, er smertene for store til å takles og det går utover din arbeidsinnsats er det ALDRI for tidlig å sykemelde seg! så det skal du ikke være redd for! :) hadde jeg vært fast i min jobb nå, hadde jeg måtte sykmelde meg pga av magen hadde vært iveien rett å slett :) så sykmelding er en ærlig redelig sak, å du skal heller ikke presse deg selv for mye :)

--Lise--

jeg er ikke plaget m d men en kollega av meg (som jobber i barnehage)sliter med dette,og d startet veldig tidlig hos henne,hun jobber nå redusert.håper at dette tipset hjalp.og en annen ting er vel at man må ta hensyn til seg selv ellers så blir d bare verre vondt,er min mening[:D]god bedring

Begynte når jeg var i uke 16 ca..
Ble så aktiv sykemeldt i uke 20..
Så over på 100% svangerskapspenger fra uke 24..

Jobber på sykehus, så det funka rett og slett ikke! Jeg tenkte på MEGSELV, og ikke på jobben o.l! Man skal passe på segselv, og ta hensyn til bekkenet slik at det ikke blir verre.. Gjør man ikke noe med det, så kan man få vondt i lang tid t.o.m etter fødselen..

Så tenk på degselv! Få deg henvisning til fysio i det minste!

Takk for svar!!

Jeg går allerede til manuellterapaut og trener i basseng hver onsdag!

Godt å bli oppmuntret til å tenke på seg selv..er ofte lett å tenke på konsekvensene for jobben!

Barnehage er ikke så lett sted å legge tilrettelegge heller akkurat[:'(]

Jeg trenger vell egentlig bare mot til å sykemld meg..[8D][:)]

Jeg har hatt bekkenproblemer ganske lenge, men har presset meg selv å jobbet helt til nå.. Noe jeg angrer bittert på, for det skal ikke mye til for at jeg får så vondt at jeg nesten ikke greier å stå opp på morgenen.. Så plages du nå, så sykmeld deg helt, eller reduser stililngen din.. For jeg har lært; DET BLIR IKKE BEDRE ETTERHVERT[8D]

ORIGINAL: lillemor87

Jeg har hatt bekkenproblemer ganske lenge, men har presset meg selv å jobbet helt til nå.. Noe jeg angrer bittert på, for det skal ikke mye til for at jeg får så vondt at jeg nesten ikke greier å stå opp på morgenen.. Så plages du nå, så sykmeld deg helt, eller reduser stililngen din.. For jeg har lært; DET BLIR IKKE BEDRE ETTERHVERT[8D]

Det er det ALLE sier, men tror liksom ikke det skal skje meg! Det er nok på tide å kaste inn hånkle for min del! Etter ett par timer på jobb er det vondt å stå og sitte... Verker og dunker i bekkenet..[:'(]

Er sååå mye bedre nå i påska når jeg kan styre tempoet selv!!

ORIGINAL: rugeliten

ORIGINAL: lillemor87

Det er det ALLE sier, men tror liksom ikke det skal skje meg! Det er nok på tide å kaste inn hånkle for min del! Etter ett par timer på jobb er det vondt å stå og sitte... Verker og dunker i bekkenet..[:'(]

Er sååå mye bedre nå i påska når jeg kan styre tempoet selv!!

Kast inn håndkle og NYT den siste tiden før knøttet kommer! En herlig tid å gå hjemme på nå da =)

Men jeg skjønner at du kvier deg litt for det!
Med førstemann hadde jeg ingen plager og jobba i min stilling (73%) helt frem til permisjonen! Så det var litt nedtur denne gangen å bli sykemeldt "så tidlig".. Men etter ett par dager så var den følelsen borte vekk! Og nå STORKOSER jeg meg hjemme! Savner folka på jobb, men ikke selve jobben! Kjenner det i bekkenet bare av å gjøre små ting her hjemme, så det hadde ikke gått på jobb!

Enig med Happygirl84. Be om sykemelding og nyt resten av svangerskapet hjemme. [:)] Det er ingen som kommer og takker deg i ettertid hvis du blir på jobben og sliter deg ut. Tenk på deg selv. Skjønner at det er litt vanskelig å sykemelde seg, men det er verdt det. Jeg var i super form de første 3,5 månedene av svangerskapet, og skrøt på jobben over hvor frisk jeg var, hehe. Og nå har jeg gått hjemme siden midt i januar... Får nå svangerskapspenger pga jobben ikke kunne tilrettelegge for meg. Lykke til! [:)]

Takk for oppmuntringer!!
Har ei lita på snart 3år som krever sitt, så blir jo ikke friskere av det[:D]

Vil jo gjerne ha litt energi når lillegutt kommer[:)]

helt enig! tenk på deg selv[:)]

Jeg bruker krykker, og har så bekkenløsning at jeg ikke kan sitte normalt. Jeg har fått det så ille rundt hele bekkenet nå at det stråler ned i den venstre foten slik at den blir lamma. Det har gått ut over lysken og jeg klarer ofte ikke å løfte det venstre benet for å gå. Så kan love deg det ikke blir bedre. Eneste som hjelper er å hvile/ligge når det er som verst. Men magen vokser og jeg er lykkelig for at jeg er gravid[:D]

Jeg var mye plaget med bekkenet sist gang, å denne gangen har jeg kjent det siden midt av desember..har vært 100% sykemeldt pga det siden da, å er det enda. Lege å fysio ville ikke en gang røre på meg,de var bare redd for å gjøre det værre..:( Kjedelig..men får jo kost meg mye hjemme sammen med snuppa ialleflal :)

Å har ingen tips,for ingenting av det jeg har prøvd har fungert for meg..kun å ligge i sofaen gjør det ikke værre :(
Håper du finner noe som fungerer for deg![:)]

Back
Topp