Bekkenet - tips??

Puselus

Glad i forumet
Jeg har vært på fotballcup med guttungen i dag og kjenner det verker i korsryggen/rumpeballene. Regner med det er bekkenet som gjør det - pleier å bli slik når jeg enten står mye en dag eller sitter mye (og leser til eksamen i mai). Jeg skal til legen på onsdag, så kommer til å be om henvisning til fysio, det hjalp sist :)

Men til spørsmålet mitt: hvordan bør jeg sitte nå i kveld for å ikke gjøre det verre? Noe jeg eventuelt bør gjøre av øvelser osv?

Jeg vet ikke, men kanskje det hadde vært bedre å ligge?

Ja, det kjennes bedre å ligge flatt på ryggen. Men kan ikke gå å legge meg enda på en lørdag føler jeg :P har satt meg helt inntil sofaen så jeg har støtte i korsryggen og begge bena strak ut i sjeselongen (heter det det?) i sofaen, håper det ikke gjør saken verre i alle fall :)

For meg hjalp det veldig å tøye forrige svangerskap. La yttersida av ankelen og leggen flatt oppå spisebordet, stod strakt på det andre benet mens jeg lente meg frem over benet som lå opp. Skjønner du hva jeg mener?! Vanskelig å forklare..:-) lærte det av naprapaten som fiksa meg sist.. Nåler i baken var jævlig men gjorde susen.

Ja, det kjennes bedre å ligge flatt på ryggen. Men kan ikke gå å legge meg enda på en lørdag føler jeg :P har satt meg helt inntil sofaen så jeg har støtte i korsryggen og begge bena strak ut i sjeselongen (heter det det?) i sofaen, håper det ikke gjør saken verre i alle fall :)

Når jeg er sliten i rygg og hofter ligger jeg på sofaen på siden. Men jeg er sånn som alltid ligger på sofaen i stede for å sitte.

For meg hjalp det veldig å tøye forrige svangerskap. La yttersida av ankelen og leggen flatt oppå spisebordet, stod strakt på det andre benet mens jeg lente meg frem over benet som lå opp. Skjønner du hva jeg mener?! Vanskelig å forklare..:-) lærte det av naprapaten som fiksa meg sist.. Nåler i baken var jævlig men gjorde susen.

Med bena i kryss da? Skjønner ikke helt - men kan jo alltids prøve å tøye litt ja :)

Med bena i kryss da? Skjønner ikke helt - men kan jo alltids prøve å tøye litt ja :)

Bena i kryss er ikke bra for bekkenet :nailbiting:

Tror hun mener å legge det ene benet på bordet og lene deg over det, altså at du står på ett ben.

Selv lå jeg på siden med en pute mellom bena for å unngå vondt i korsryggen sist. Og gode sko er viktig :)

Bena i kryss er ikke bra for bekkenet :nailbiting:

Tror hun mener å legge det ene benet på bordet og lene deg over det, altså at du står på ett ben.

Selv lå jeg på siden med en pute mellom bena for å unngå vondt i korsryggen sist. Og gode sko er viktig :)

Ble forvirret av yttersiden av ankelen, Hehe. Ligger med pute mellom bena om natten :)

Tror jeg skjønte det nå, benet på bordet er med bøy i kneet sant? Skal teste nå :)

Denne øvelsen her er foresten veldig god for bekkenet og veldig lurt å trene :)

Bekkenløft: bekken og setemusklatur

Ligg på en matte med bena i vinkel og i skulderbreddes avstand. Knip setet og bekkenmuskulaturen og løft rumpa opp fra gulvet, slik at du bare hviler på skulderbladene. Hold i 5-6 sekunder og gå rolig tilbake til utgangsposisjon. For en ekstra effektiv øvelse gjør det samme, men hvil føttene på en treningsball eller på en benk.

Tøyde du hver dag?
Det er jo kanskje ikke lurt å vente til det gjør vondt med å gjøre noe.
I en periode gjorde jeg det. Jeg var fortsatt ganske stiv, men hadde ikke de intense smertene.
Lå også med pute mellom knærne. Merker jeg må begynne med det igjen nå. Gått ned i vekt å, så det "gnusser" sånn>.<
Bestilt ny seng nå! Får den om ca 2 uker, gleder meg sånn!

Back
Topp