Bekkenet - igjen!

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Etter fødselen har jeg kjent lite til dette bekkenet som jeg slet så veldig med under graviditeten. Bekkenlåsninga er vekk, og jeg har bare kjent vondter i symfysen hvis jeg har gått i oppover- eller nedoverbakker. Men i går trilla jeg tur i over to timer, hvorav 40 minutter var med vogn, søskenbrett og storebror. I går kveld kjente jeg godt at jeg hadde brukt kroppen, og i natt har jeg liggi våken lenge pga vondt! Det kjentes ut som om jeg har tidenes blåmerke mellom beina :(

Spørsmålet er om dette har sammenheng med bekkenplagene jeg hadde, eller om det er vanlig ettersom bekkenet får litt juling under en fødsel. Noen andre som får vondt etter en gåtur eller mye aktivitet?

Jeg får det ikke denne gang. Men med storebror fikk jeg bekkenløsning med symfysesmerter først etter fødsel. Det var da ved en bevegelse jeg kjente det. Ga seg igjen etter noen uker.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg kjenner det godt når jeg har gått turer som er litt lange og gjerne i litt krevende tempo, både med og uten vogn.

Hadde dere bekkenplager under svangerskapet også?

Fysioterapeuten min sa at hvis jeg fortsatt hadde problemer etter seks uker så skulle jeg ta kontakt igjen. Men jeg vet ikke om dette faktisk er et problem :b Kanskje jeg får bestille min seksukerskontroll hos fastlegen denne gangen, og så evt få en henvisning hvis det fortsatt er plagsomt da. Går jo fort noen uker før jeg får time uansett..

Hadde ikke med storebror. Er ganske sikker på at det hadde gitt seg etter 6 uker sist. Denne gangen hadde jeg bekkenløsning under svangerskapet også. Kjente det litt etter nå også. Men ikke like mye som sist. Har gått over nå. Før jeg ble gravid med lillebror hadde jeg samme smerten den dagen jeg fikk mensen, så regner med å få det igjen nå, hvis ikke hormonspiral som jeg skal sette inn fjerner det. Gikk ikke på noe prevensjon mellom storebror og lillebror.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg hadde lite/ingen bekkenplager under svangerskapet.

Kjenner heller ingenting nå (går ca 1 mil hverdag med vogn).

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp