Bekkenet ditt

Miriamsmams

Glad i forumet
Hvor har du egentlig vondt ?? kan noen prøve å forklare. jeg vet at det er mange individuelle forskjeller. Selv har jeg vondt i skrittet og på utsiden av lårene

Jeg har ingen problemer, men har forstått at det er ganske mange i denne gruppa som sliter...

Hei!
Jeg har fått bekkenplager og har vondt i nedre del av korsryggen på venstre side. Smertene går derfra og ned i venstre lår. Har fått beskjed av fysio å gå med krykker, men det er ikke så lett! Føler at man ser så mye "sykere" ut da... Tar heller mange små sitte/liggepauser iløpet av dagen. Bekkenet låste seg helt på onsdag og ble sykemeldt 2 uker. Håper at bekkenet blir bedre og jeg kan tilbake på jobb etter noen rolige dager. Jeg spurte fysioterapaut og bekkenløsning/plager kan være veldig inviduelt. Noen får vondt bak, noen under og andre forran/på sidene. Det eneste som hjelper er litt småøvelser, avlastning og fødsel ;) Godt det ikke er sånn alt for lenge igjen synes nå jeg, selv om det er veldig koselig å gå gravid :)

Det varierer veldig fra dag til dag. Men har nesten hele tiden vont fremme i lysken, bak i korsryggen og i hofta. Vist jeg er på butikken å handler eller må gå endel er det så vont i hele partiet i bekkenet/hofta at jeg lurer på hvordan jeg skal komme meg hjem igjen :( men har jeg vært flink å tatt det med ro, har jeg ikke så vældig mye smerter, bare litt øm liksom...
Har jeg en god dag og f.eks vasker rundt soverrommet en tirsdag har jeg gjerne vont helt til lørdag... Varmeflaske har jeg funnet ut at fungerer veldig bra på smertene i ryggen...
(svarer sikkert litt mer enn det du lurer på..)

Jeg har vondt i lysken og på innsiden av lårene..og bak i korsryggen, er helt forferdelig.

Kjenner det glipper av og til på begge sidene av korsbeinet/sacralbenet.. Men det er blitt MYE bedre etter jeg ble sykemeldt (pga av tungt arbeid og ryggskade fra tidligere) og tar det litt rolig mht løfting. Hadde ikke noen bekkensymptomer med de to første, men det er letter å få det hvis man har gamle ryggproblemer sies det...

Det er aller, aller, aller verst i tissen(føles det som)/bekkenbeinet, som jeg mener fysion kalte det. Der har jeg det helt forferdelig!!! Må gå med krykker når jeg først klarer å gå litt, for ellers ville jeg vel blitt invalid føles det som.

Så har jeg mye vondt i lysken, men å massere og jobbe med musklene på innsiden av låret hjelper. Så har jeg også litt vondt i korsryggen (trening og sykemelding har hjulpet masse) og innimellom i hoftene.

Her går det ifra korsryggen, fram mot lysken og nedover framside av lår.
Men kan variere veldig fra dag til dag. Noen dager er det kun i ryggen, og noen dager kun i lysken.Jo mer jeg gjør med tanke på ståing, gåing etc jo verre blir det.

Duplex skrev:
Jeg har vondt i lysken og på innsiden av lårene..og bak i korsryggen, er helt forferdelig.

samme her!

Jeg klarer så vidt å gå i trappen vår hjemme.
Sliter med bekkenbeinet, lysken, lårne og korsryggen.
Har en del hevelser i beina som gjør at jeg må med sko på inne hele tiden!
Bekkenet mitt er helt ødelangt!! 

** Sladrer med moto2 **

Ticker id: PJa0

Ticker id: f9k1

Ticker id: XOL6

Back
Topp