Bekkenbelte

Oktober-baby ☺

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Den bekkenløsningen tar knekken på meg i dag:( var ei på jobben som sa jeg burde prøve bekkenbelte. Har googlet litt nå, men ser jo ut som det er forskjellige belter. Er det noen her som har prøvd det og har noen tips?

Følger denne. Svigermor anbefalte meg også å bruke bekkenbelte, men jeg har ingen erfaring med det.

Den bekkenløsningen tar knekken på meg i dag:( var ei på jobben som sa jeg burde prøve bekkenbelte. Har googlet litt nå, men ser jo ut som det er forskjellige belter. Er det noen her som har prøvd det og har noen tips?

Går du til fys? De har ofte til utlån, eller salg, og viser deg korrekt måte å bruke det på.

Forrige gang fikk jeg låne av jordmor. Så hør der også!
Kan ikke si jeg hadde så mye effekt av det forrige gang egentlig.. Men jeg synes det er så ubehagelig å ha noe stramt over magen, selv om det er langt ned! Men tenkte prøve igjen :)

Jeg har bekkenbelte fra forrige svangerskap, syntes ikke det ga noe effekt da. Denne gangen gjør bekkenløsningen så vondt at jeg ikke klarer å gå med det. Men absolutt verdt å prøve. Mange som har god effekt av det :)

En venninnen av meg som sliter skikkelig fikk tips fra manuellterapeut om å bare bruke et tynt vanlig belte (fra f.eks HM) rundt hoftene, hun sier det er det beste tipset hun noengang har fått. Dette går jo ikke hele sv.skapet sikkert, men det kan forebygge hvertfall :)

Går du til fys? De har ofte til utlån, eller salg, og viser deg korrekt måte å bruke det på.
Har fått henvisning av lege, men har ikke hørt noe mer fra fysio etter det. Men da ringer jeg dit på Onsdag :) kan ikke gå sånn her hvis det er en liten sjanse for å bli bedre :)

ImageUploadedByBV Forum1463306600.376596.jpg
Brukte dette i sist svangerskap, var veldig fornøyd med det :-)
Fikk låne det av en vennine så vet ikke hvor det ble kjøpt henn :-/

Vis vedlegget 177381
Brukte dette i sist svangerskap, var veldig fornøyd med det :-)
Fikk låne det av en vennine så vet ikke hvor det ble kjøpt henn :-/
Jeg tror det er det du får kjøpt på vanlige apotek. Jeg kjøpte ett på nettet nettopp for jeg googlet og fant et hvor mange hadde gode erfaringer. Rebo tror jeg det het. Har ikke brukt det så mye enda, så usikker på hvor bra det er, men virket greit. Ellers så fikk jeg høre av fysio at man ikke skal bruke det for mye for det svekker støttemuskulaturen. Lurt å bare bruke det når man må gjøre noe tungt liksom. Selv tenkte jeg bruke det spesielt når jeg har toåringen alene. Mamma bææææjæ er ikke akkurat ideelt for kjipt bekken :)

Back
Topp