Bekken...

minoja

Elsker forumet
Noen her inne som har opplevd å bli plaga med bekkenet nå sånn plutselig, altså lenge etter fødselen??

Jeg har kjent det litt på lange gåturer, men bare så vidt, men de siste ukene har nesten vært en plage til tider. Jeg er "stiv og støl" i bekkenet, men ikke sånn skikkelig vondt som det var når jeg gikk gravid på det verste med lettere bekkenløsning. Kan man virkelig kjenne sånt plutselig så lenge etter fødselen, uten at man har vært plaga med det tidligere etter fødselen?

Huff, ble litt tungvindt skrevet, men håper dere skjønner[;)]

Har dessverre hatt mer eller mindre plager med bekkenet hele tiden jeg.. Blir verre når jeg trener o.l., så får jeg spesielt vondt rundt halebeinet.. Kan jo hende du har hatt det latent hele tiden, men kun kjenner det når du gjør fysiske utskeielser..? Jeg har begynt å ta ryggøvelser o.l. på egenhånd nå, i håp om at det skal bli bedre, hvis ikke må jeg vel til fysioterapaut.

Vi får håpe det gir seg snart, for oss begge [;)]

Jeg begynte å kjenne bekkenet igjen etter jul, kjentes ut som jeg hadde bekkenløsning igjen. Det er ikke konstant til meg, men kommer plutselig etter f.eks. en gå tur eller når jeg står opp om morgenen, og kan vare alt fra noen timer til noen dager... Når det kommer til fysioterapeut så er det ikke gratis lengre enn til 6 mnd etter fødsel[:'(]

Jeg får "bekkenløsning" hvis jeg går for krevende turer, løfter tungt eller skyver tunge ting unna med benet... Ikke verre enn at jeg kan leve med det i det daglige, men gruer for neste graviditet... [&:] Bekkenløsninga har blitt gradvis bedre siden fødselen da... [:)]

Jeg sliter også veldig med bekkenet, etter fødselen så ble det bare "magisk" borte og holdt seg borte helt til februar. Nå sliter jeg veldig med det, men det hjelper jo selvfølgelig ikke at jeg er tilbake i jobb- der jeg også løfter og bærer barn hele dagen... Bøy og tøy! [8D]
Men jeg snakket i alle fall med sjefen min i går og hun skulle ringe bedriftshelsetjenesten og sette meg i kontakt med en kiropraktor som jeg da betaler mindre for. Syns det var veldig bra jeg da,men de tjener jo selvfølgelig på det i lengden for da kommer jeg jo til å møte opp på jobb antageligvis.

Back
Topp