Bekken / ryggsmerter

Tusen takk for svar ❤️vet ikke om det lønner seg å kjøpe gravid belte, altså om det har noe for seg
Jeg kjøpte bekkenbelte selv for å teste. Jeg syns det var mer smertefullt å ha det på enn å gå uten, men det er vel veldig individuelt om det hjelper eller ikke ♥️
 
Det er forskjell på bekkenbelte og gravidbelte/magebelte. Bekkenbelte er smalt og kun ment for å "samle" slærkete bekken med. Jeg syns det hjalp VELDIG når jeg hadde skikkelig bekkenløsning, men de er altså ment å bruke når man skal stå og gå, for å samle bekkenet for deg.

Gravidbelte/magebelte kan man bruke for å løfte magen og lette presset nedover, det kan gjøre det lettere mot nedpress i bekkenbunnen eller magen føles veldig tung. Den har ikke noe voldsom effekt mot bekkenløsningssmerter, da den ikke sitter langt nok nede. Håper det var oppklarende :)

Det er ikke så vanlig å få bekkenleddsmerter/bekkenløsningssmerter, selv om det kanskje virker sånn. En full bekkenløsning med store smerter er det bare 15% av gravide som får, har jeg lest. Bekkenet løsner hos alle, men den store smerten og plagene er ikke like vanlig. Litt ubehag/vondt i korsrygg og hofter er nok derimot veldig vanlig, men om dette er muskulære plager er det ikke sikkert et bekkerbelte har noe for seg.
 
Jeg har slitt med bekkenløsning i alle svangerskapene, det var definitivt verst første gangen. Har lært litt etter hvert: Ikke pushe seg til å stå i jobb lengst mulig til tross for smerter, men lytt til kroppen. Viktig å legge inn nok hvile mellom ulike gjøremål/aktiviteter, BBHugme pute om natta (utrolig behagelig!), svømming og sykling på spinningsykkel fungerer for meg.
 
Jeg har slitt med bekkenløsning i alle svangerskapene, det var definitivt verst første gangen. Har lært litt etter hvert: Ikke pushe seg til å stå i jobb lengst mulig til tross for smerter, men lytt til kroppen. Viktig å legge inn nok hvile mellom ulike gjøremål/aktiviteter, BBHugme pute om natta (utrolig behagelig!), svømming og sykling på spinningsykkel fungerer for meg.
Tror jeg skal få prøvd meg på svømming, mange som har anbefalt det! :Heartred
 
Lurer litt på hvordan det går med folk her Jeg sliter mye med bekkenløsning og har vært til fysioterapeut 2 ganger så langt men virker som det gjør ting verre. Noen som har erfaringer å dele? Var en tur i Pirbadet i påska og følte meg veldig bra den dagen så vurderer å bytte fysio for bading istedenfor
Jeg har vært 40% sykemeldt og før påske nå har jeg tatt 2 uker 100% etter anbefalinger fra fysio. Nå skal jeg prøve meg på jobb igjen men føler meg verre enn når jeg starta sykemeldinga. Jeg jobber i barnehage som gjør ting litt vanskelig...
 
Jeg får det nederst i korsryggen, ved rumpa omtrent, og spesielt "inni" tissen og symfysen. Grusomt vondt, vondt å gå og spre beina :smiley-ashamed004

Fant det her
Vis vedlegget 430335
Har vært veldig usikker på hva jeg er begynt å kjenne på. Utifra bildene er det kun på utsiden jeg har vondt. Hovedsakelig når jeg ligger og når jeg har gjort mye greier.
Helt nytt for meg, aldri vært borti dette før så kjenner jeg er litt fortvilet.
 
Har vært veldig usikker på hva jeg er begynt å kjenne på. Utifra bildene er det kun på utsiden jeg har vondt. Hovedsakelig når jeg ligger og når jeg har gjort mye greier.
Helt nytt for meg, aldri vært borti dette før så kjenner jeg er litt fortvilet.
Anbefaler å få en undersøkelse hos fysio/naprapat/kiropraktor. Det kan være muskulært, men det kjenner de fort :)
 
Anbefaler å få en undersøkelse hos fysio/naprapat/kiropraktor. Det kan være muskulært, men det kjenner de fort :)
Ja, kanskje jeg skal få gjort det. Verste for min del er nedpress, skal få kjøpt et magebelte, satser på at det blir bedre da.

Jammen ikke bare bare å skulle få disse skattene :Heartbigred Det blir heldigvis verdt alle plager.
 
Ja, kanskje jeg skal få gjort det. Verste for min del er nedpress, skal få kjøpt et magebelte, satser på at det blir bedre da.

Jammen ikke bare bare å skulle få disse skattene :Heartbigred Det blir heldigvis verdt alle plager.
Premien er verdt det ja, heldigvis! Det er en lang vei med mye plager :smiley-ashamed004 Nedpress er plagsomt, du må si ifra om du syns magebelte hjelper!
 
Premien er verdt det ja, heldigvis! Det er en lang vei med mye plager :smiley-ashamed004 Nedpress er plagsomt, du må si ifra om du syns magebelte hjelper!
Finnes tydeligvis ikke magebelte i butikk her i Spania/Gibraltar... Typisk
Får heller bestille på nettet
 
Jeg har hatt bekkenproblemer siden uke 8, og har i det siste kjent det spesielt isjasnerven eller Sciatica som det også heter. Har hatt god utbytte av hjemmetrening og da spesielt treningene til Pregnancy and postpartum TV på YouTube. Har også vært hos fysio og kiropraktor, men de anbefaler mye av de samme øvelsene.
 
Jeg har hatt bekkenproblemer siden uke 8, og har i det siste kjent det spesielt isjasnerven eller Sciatica som det også heter. Har hatt god utbytte av hjemmetrening og da spesielt treningene til Pregnancy and postpartum TV på YouTube. Har også vært hos fysio og kiropraktor, men de anbefaler mye av de samme øvelsene.
Så deilig! Det er så godt når man finner noe som fungerer! Jeg har begynt på gravidyoga, jeg håper det kan hjelpe meg :)
 
Fikk akutt bekkenløsning for noen uker siden (0-100 over natten). Har gått til kiropraktor noen runder som er sinnsykt vondt men hjelper noe. Eneste måten å få sovet noe er bbhugme pute og varmeflaske fra fødebagen.no som er en slags pølse. Føles ihvertfall som om varmen hjelper litt.

Fikk derimot streng beskjed om å ikke gjøre for mye, ikke gjøre for lite, skifte stillinger ofte og ihvertfall ikke gjøre bevegelser som å støvsuge….

God bedring til alle som har vondter ❤️
 
Back
Topp