Bekken og symfyse plager

Twilight

Forumet er livet
Er det andre som har problemer med å bevege på seg? Har så utrolig vondt at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå sånn i 3 uker til. Har så sykt vondt foran nederst i magen og i symfysen. Så vist jeg kommer meg opp av sofaen for det stivner og når jeg skal gå så klarer jeg så vidt å tråkke på bena. Når jeg går litt så løsner det, men blir det samme når jeg sitter litt igjen. :o

Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve det.
Andre med samme plager??

Noen som har gode tips til meg

Har det samme, fysio min sier viktig å være aktiv men lytte til kroppen.
Jeg har smerter mest når i bevegelse men nå er det i hvile og. Så prøver å bevege meg ofte blir jeg sittende for lenge da er det helt forferdelig å stå opp og bevege meg.

Har det samme, fysio min sier viktig å være aktiv men lytte til kroppen.
Jeg har smerter mest når i bevegelse men nå er det i hvile og. Så prøver å bevege meg ofte blir jeg sittende for lenge da er det helt forferdelig å stå opp og bevege meg.

Ja men kan ikke bare gå i hele dag heller, synes også det blir helt jævlig etter at jeg sitter eller ligger, men trenger jo det å ;)

Er det andre som har problemer med å bevege på seg? Har så utrolig vondt at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå sånn i 3 uker til. Har så sykt vondt foran nederst i magen og i symfysen. Så vist jeg kommer meg opp av sofaen for det stivner og når jeg skal gå så klarer jeg så vidt å tråkke på bena. Når jeg går litt så løsner det, men blir det samme når jeg sitter litt igjen. :o

Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve det.
Andre med samme plager??

Noen som har gode tips til meg
Akkurat samme som deg. Utrolig slitsomt og vondt!

Har og fått det de siste dagene :( Går greit når jeg kommer i gang med bevegelse, men opp av stolen, løfte et bein høyt eller snu meg i senga er dritvondt :( Kjenner det i symfysen nå når jeg sitter stille også, og å gjøre rent i dag var et helt spetakkel, mens det å gå ei runde i rolig tempo fungerte helt fint.

Regner med premien i enden er verd litt vondter :)

Hei!
Viktig å holde seg i aktivitet, men lytt til kroppen. Det er ikke nå du skal begynne å bygge muskler eller trene til Marathon.
Slet med akkurat det samme. Å gå korte turer hjalp.
Kan også anbefale kiropraktor.

Anbefaler at du enten ligger skikkelig, eller sitter beint i sofa. Å sitte på skrå/lene seg mot armlenet med beina oppi sofaen, det blir jeg helt lemster av. Samt å sitte på harde stoler og kontorstoler og sånt, eller gå raskt eller mye. Stå halvbøyd og gjøre oppgaver er pyton, for eksempel tørke av bord, rydde og støvsuge og sånt. Ta mange og gode pauser når du skal gjøre noe.

Ja men kan ikke bare gå i hele dag heller, synes også det blir helt jævlig etter at jeg sitter eller ligger, men trenger jo det å ;)
Ikke gå hele dagen, men bevege seg litt. Sitter du litt lengere eller ligger bare stå opp, bytte stilling og sånt. Men i din egen tempo. ;) . Som fysio sier, lytte til kroppen. Syns selv er vanskelig men ser sånt her hjelper meg når mye vondt :)

Jeg har også samme greia, er dritvondt ved bevegelse, og noen dager- vondt hele tiden.

For min del så hjelper det å bevege meg seint, museskritt fremover, kan ikke bære noe som helst- da blir det dritvondt med en gang. Opp og ned trapper som ett lite barn (begge føttene på samme trinn)
Og pute mellom knærne når jeg ligger på siden.

Men her er det virkelig begrenset for hvilken aktivitet jeg klarer å være i. Prøver selvfølgelig å bevege på meg med jevne mellomrom, men når det blir så vondt at du står midt på stuegulvet å har en pause for du ikke vet om du orker å gå de 3 meterne bort til sofaen- da er det ikke greit lengre ass :p

Har termin 23.januar, så hvis jenta fremdeles ikke er kommet til 1.januar skal alle kjerringråd i aksjon for å få fortgang i den prosessen. :) lei av å ha det vondt :p

Har samme ubehaget. Ser det har kommet mange gode råd allerede, og jeg kan definitivt anbefale å ligge med en god pute mellom beina - både i sofaen og i senga ;)

Jeg har også samme greia, er dritvondt ved bevegelse, og noen dager- vondt hele tiden.

For min del så hjelper det å bevege meg seint, museskritt fremover, kan ikke bære noe som helst- da blir det dritvondt med en gang. Opp og ned trapper som ett lite barn (begge føttene på samme trinn)
Og pute mellom knærne når jeg ligger på siden.

Men her er det virkelig begrenset for hvilken aktivitet jeg klarer å være i. Prøver selvfølgelig å bevege på meg med jevne mellomrom, men når det blir så vondt at du står midt på stuegulvet å har en pause for du ikke vet om du orker å gå de 3 meterne bort til sofaen- da er det ikke greit lengre ass :p

Har termin 23.januar, så hvis jenta fremdeles ikke er kommet til 1.januar skal alle kjerringråd i aksjon for å få fortgang i den prosessen. :) lei av å ha det vondt :p

Alle kjerringrådene skal prøves her å fra 1. Januar :)
Vi får lage en tråd om det når vi kommer så langt :)

Har samme ubehaget. Ser det har kommet mange gode råd allerede, og jeg kan definitivt anbefale å ligge med en god pute mellom beina - både i sofaen og i senga ;)

Har bbhugme ammeputen ligger med den hele natten. Har hjulpet mye det :)

Ikke gå hele dagen, men bevege seg litt. Sitter du litt lengere eller ligger bare stå opp, bytte stilling og sånt. Men i din egen tempo. ;) . Som fysio sier, lytte til kroppen. Syns selv er vanskelig men ser sånt her hjelper meg når mye vondt :)

Ja det prøver jeg på :) tar korte runder i stua bare for å bevege litt på meg, ellers kommer jeg meg ikke opp :o

Hvis jeg gjør noe som helst lite husarbeid eller bærer noe så får jeg mere vondt. Nå har mannen fått beskjed at alt er overlatt til han, for jeg orker ikke gå med så mye smerter i 3 uker til :o

Alle kjerringrådene skal prøves her å fra 1. Januar :)
Vi får lage en tråd om det når vi kommer så langt :)

Stemmer det ;)
Her hadde vi jo sex forrige lørdag (på grunn av symfyseplagene ble det etter rikshospitalets oppskrift), og det resulterte jo i at deler av slimproppen gikk :o så her er det sølibat frem til 1.januar :p haha! Sambo var ikke heeeelt fornøyd med det ;)

Stemmer det ;)
Her hadde vi jo sex forrige lørdag (på grunn av symfyseplagene ble det etter rikshospitalets oppskrift), og det resulterte jo i at deler av slimproppen gikk :eek: så her er det sølibat frem til 1.januar :p haha! Sambo var ikke heeeelt fornøyd med det ;)
Hva er rikshospitalets oppskrift? :p

Hva er rikshospitalets oppskrift? :p

Det er faktisk helt magisk! :p lo så jeg grein når jeg søkte den opp, og den ligger ute på nett som en "oppskrift" for å sette i gang fødsel ;)

(Har fått samme rådet av mamma da, men her var det vel litt detaljert syns jeg :p )

Men uansett... poenget er- dere skal ha sex (ubeskyttet selvsagt) i en stilling der du ligger på rygg med bena over skuldrene på mannen. Da kommer han lengst mulig inn og kan stimulere livmormunnen... når mannen kommer, skal dere ligge slik i 5 minutter slik at en får "badet" denne i sæd.. dette skal visstnok hjelpe på modningen :)

Verdt å prøve når en er litt lei av å gå gravid tenker jeg ;)

(Dette har forøvrig startet fødslene til min mor :p )

Det er faktisk helt magisk! :p lo så jeg grein når jeg søkte den opp, og den ligger ute på nett som en "oppskrift" for å sette i gang fødsel ;)

(Har fått samme rådet av mamma da, men her var det vel litt detaljert syns jeg :p )

Men uansett... poenget er- dere skal ha sex (ubeskyttet selvsagt) i en stilling der du ligger på rygg med bena over skuldrene på mannen. Da kommer han lengst mulig inn og kan stimulere livmormunnen... når mannen kommer, skal dere ligge slik i 5 minutter slik at en får "badet" denne i sæd.. dette skal visstnok hjelpe på modningen :)

Verdt å prøve når en er litt lei av å gå gravid tenker jeg ;)

(Dette har forøvrig startet fødslene til min mor :p )
Det hørtes mest vondt ut :p hvordan skal jeg få bena opp der, også ligge sånn i 5min etterpå i tillegg :O haha
Men blir virkelig å prøve fra 31. :p

Det hørtes mest vondt ut :p hvordan skal jeg få bena opp der, også ligge sånn i 5min etterpå i tillegg :O haha
Men blir virkelig å prøve fra 31. :p

Hadde gått for bakfra eller spooning heller. :p mye mer magevennlig og bekkenvennlig :D

Back
Topp