Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fysio sa eg måtte vente til eg var heilt symptomfri før eg blei gravid igjen. Sånn gjekk det imidlertid ikkje. Bekkenet oppførte seg langt bedre i andre svangerskap, måtte berre vere litt forsiktig. Har dog daglege smerter framleis, 10 år etter første fødsel. Men ikkje så ille.
Har fått diagnosen kronisk bekkenleddsyndrom etter fødsel, og nå 5 år etter er bekkenet fortsatt ømt.
Fikk beskjed av manuellterapeut at e helst ikke burde bli gravid igjen da bekkenet er så svakt.
Trener 2 ganger i uka i slynger og det styrker bekkenet og rygg.
Ikke vært gravid igjen, og blir ikke det. (Man må jo være 2 om å bli det)
Nja, jeg har i alle fall merket stor forskjell på om jeg ventet eller ikke. Ble gravid med nr 2 før jeg var kvitt bekkenløsningen fra første svangerskap. Ble veldig dårlig veldig tidlig i det svangerskapet, var totalt invalid i 9 mnd, og brukte laaaang tid på å bli bra etterpå. Ble så rådet til å vente med neste svangerskap til jeg hadde vært symptomfri i 2 år. Var bra i bekkenet etter ca 2 år, og gravid på nytt etter 4 år. Det svangerskapet gikk mye bedre enn nr 2, selv om jeg var temmelig dårlig av bekkenløsningen denne gangen også. Nå 3 uker etter fødsel merker jeg også stor forskjell. Nå er det bare bittelitt smerter igjen, etter andre svangerskap var jeg fremdeles helt invalid etter 3 uker. For meg var det lurere med litt avstand mellom svangerskapene.