beise møbler

nettemor

Forumet er livet
Er det noen som vet om dette kan være skadelig for meg nå, det er en vanlig trebeis uten lukt, og skal lakkes med vanlig tre stjerners lakk etterpå..
 
hvis du går til forhandleren kan han sikkert svare deg på det,vet at de har egne malinger ol for gravide som er uten lukt og skadelige middler!
Men skulle vel egentli ikke tro det er hyperfarlig!
 
det står på denne her at den er luktfri, og samboer skal beise men jeg tenkte på å være i samme rom og slikt...

Ville ikke tro det er farligere enn å male vanlig maling på veggen, det er jo mange som maler og gjør klart barnerom og slikt mener jeg...
 
Vet ikke, men jeg beiser også møbler for tiden. Prøver å lufte godt og ikke holde på for lenge av gangen.
 
Lakker du etterpå også?
 
Ja, skal det, men er ikke kommet til lakkingen enda. Det er en del av poenget, vil ha møbler det går an å tørke støv av!!!
 
ja selvfølgelig det skal jeg også, men lurte på om du hadde gjort det enda, om det lukter sterkt??[:D]
 
Skal teste det ut på et lite cd-stativ. Er det for sterk lukt, så får heller mannen min ta seg av lakkingen. Beisingen synes jeg går greit, lite lukt.
 
jepp, takk for svar hvertfall... da går det nok bra, og da får jeg nyebeiset møbler etterhvert her og[:)]
 
Vi har drevet mye med oppussing nå i det siste, og jeg har konsekvent brukt gassmaske godkjent for forholdsvis sterke avgassinger (oljemaling etc.). Selv om beisen er luktfri så betyr ikke det at den ikke avgir skadelige gasser - den kan være like skadelig for det! Jeg råder deg til å kjøpe en gassmaske merket for å ta unna gass fra oljemaling/white spirit etc. hos din lokale bygg- eller malingsleverandør (Maxbo, Byggmakker etc.) og bruke den når du beiser/maler - da er du helt på den sikre siden! Lykke til med beisingen! [:)]
 
...og lakk er forøvrig noe av det verste når det gjelder avgassing, selv om det er en lakk det ikke lukter så mye av.
 
Ok takk for svar, gjelder det samme selv om jeg ikke gjør selve arbeidet også, at jeg er i samme hus bare?
 
Blir helt forvirra jeg, tror jeg venter med hele beisinga, nå nettopp kom noen og sa det var livsfarlig for gravide med den lakken som brukes etterpå...

Selv om jeg ikke lakker, så er jo lukta i hele huset..
 
Back
Topp