Behandling i utlandet og fravær fra jobb

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Hei!

Hvordan har dere som har fått behandling i utlandet løst det med jobb og fravær?

Jeg kan ikke ha hjemmekontor, har ikke opparbeidet avspasering og kan ikke ta ferieuker når jeg vil - jeg er lærer.

I Norge har jeg enten vært sykemeldt eller fått lønn via velferdspermisjon. Velferdspermisjon kan bare brukes for dager med faktiske legetime, ikke typ reisedager eller ventedager i utlandet.

En del av meg synes det er greit å søke ulønnet permisjon, samtidig er infertilitet en medisinsk diagnose og det er ikke min "feil" at vi må ur av landet for å få medisinsk behandling...
 
Hei!

Hvordan har dere som har fått behandling i utlandet løst det med jobb og fravær?

Jeg kan ikke ha hjemmekontor, har ikke opparbeidet avspasering og kan ikke ta ferieuker når jeg vil - jeg er lærer.

I Norge har jeg enten vært sykemeldt eller fått lønn via velferdspermisjon. Velferdspermisjon kan bare brukes for dager med faktiske legetime, ikke typ reisedager eller ventedager i utlandet.

En del av meg synes det er greit å søke ulønnet permisjon, samtidig er infertilitet en medisinsk diagnose og det er ikke min "feil" at vi må ur av landet for å få medisinsk behandling...
Hei kjære Høsteple. Eg har gjort tre ting i samband med behandling hos OLGA i St. Petersburg: 1) Sjukmelding, fekk sjukmelding frå fastlegen i samband med uttak, dette blei også godkjent av NAV då eg foklarte kva som var bakgrunnen for sjukmeldinga. Det er visse reglar ifht reising når ein er sjukmeldt. 2) Feriedagar 3) Velferdspermisjon. I det siste har eg brukt velferdspermisjonsdagar, fordi det har vore like enkelt som sjukmelding for min arbeidsgivar. Men eg har betydeleg meir fleksibilitet når det gjeld velferdspermisjon enn det du tydelegvis har.