Begynt på juleforberedelsene?

Nektarin

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Noen av oss har termin i begynnelsen av desember, mens andre kommer til å føde på nyåret. Men felles for oss alle er at desember blir en måned hvor man har helt andre ønsker enn å gå på kjøpesenter sammen med tusen andre for å kjøpe julegaver. Så hvilke planer har dere i forhold til juleforberedelsene? :)

Mine planer er å ha julegavene ferdig ila. oktober. Å stå i kø på varme kjøpesenter vil bare føre til at jeg besvimer, til og med nå, så her blir det en kombinasjon av netthandel og julegavehandel på tidspunkt ala tirsdagsformiddag. :P Lista med julegavemottakerne er klare, men jeg aner ikke hva den enkelte skal få enda.

Julematen kjøper jeg når det kommer i butikken. Skal ikke ha noe av at jeg ender opp på sykehus og når jeg kommer ut derfra så er det tomt for pinnekjøtt, skrekk og gru. :P

Julekortene vil jeg drøye til minstemann er født. :) Med termin den 13. er det en viss sjanse for at disse blir sendt i romjula og ikke før jul, men jeg har veldig lyst å ha alle tre med. :)

Julebakst? Tja, ikke syv sorter her i alle fall Men aniskringler, pepperkaker, krumkaker må i alle fall lages. Legger ikke lista høyere enn det i år.

Ååååå som jeg gleder meg til jul i år!!!!!

Hadde en samtale med min bestemor om dette. Vi pleier å teame opp omkring julebaksten og hun skal opereres i begge hendende før jul og hvis jeg ikke når fram til kjøkkenbenken med kjevla så utgår baksten iår, eller så må vi begynne nå! Familie og venner er inneforstått med en litt mager gavebeholdning i år og heldigvis setter de stor pris på hjemmelagde gaver :) Med termin 15.desember kan vi ende opp med ei jul på sykehuset, men tanken er å feire hjemme oss tre og kanskje invitere min mor,mormor og mine to brødre. Vi får se hva tiden bringer! Jeg er veldig sær på adventstiden og julen egentlig og har mange fiffige "tradisjoner" som jeg ikke kan la andre legge seg oppi. Jula kommer uansett og folk har forståelse for unntakstilstanden i hjemmet :) Vi skal i hvertfall kose oss i ventetiden, selv om den blir uendelig lang så er det verdt å vente på ;)

Med termin 9.12 så må jeg straks sette igang planleggingen. Planen er å få kjøpt alle julegavene gjennom oktober, slik at de kan sendes i starten av november. Men har ikke skrevet en eneste liste enda, og så må jeg innhente ønskelister. Jeg elsker å bake, så bakst skal det nok bli. Tenker å bake noe gjærbakst som kan fryses, kanelboller, en diger kringle med forskjellig fyll, boller, brød, vørterbrød må jeg ha! Ellers så er makroner fint å fryse, og det har jeg endelig begynt å få dreisen på - og så er det gøy å bake. Må vel prøve å få lagd noen pepperkaker også, men synes det er litt tidlig å bake dette i november.. Så vi får se. Vi skal feire rolig her hjemme, og har alt av pynt og slikt, så det er heldigvis null stress. Lurt med julekort av baby, godt forslag! Hadde ikke tenkt så langt.. Jula kommer uansett hvor lite eller mye vi har gjort:-) Skal prøve å legge lista lavt i år.

Jeg har termin 1 januar men alltid født før , så jeg er heller føre var :) jeg er ferdig med julegavene, minus noen småting jeg skal strikke :)
Julemat av d som kan fryses blir kjøpt inn så fort d er tilgjengelig og ellers fortløpende sånn at når desember starter så er vi klare :)
Vi skal ha en rolig desember uten stress og løping på kjøpesenter :)

kommer nok til å starte med julegavene senest i starten av november, helst i oktober for å slippe å tenke mer på det :)

Noen av oss har termin i begynnelsen av desember, mens andre kommer til å føde på nyåret. Men felles for oss alle er at desember blir en måned hvor man har helt andre ønsker enn å gå på kjøpesenter sammen med tusen andre for å kjøpe julegaver. Så hvilke planer har dere i forhold til juleforberedelsene? :)

Mine planer er å ha julegavene ferdig ila. oktober. Å stå i kø på varme kjøpesenter vil bare føre til at jeg besvimer, til og med nå, så her blir det en kombinasjon av netthandel og julegavehandel på tidspunkt ala tirsdagsformiddag. :p Lista med julegavemottakerne er klare, men jeg aner ikke hva den enkelte skal få enda.

Julematen kjøper jeg når det kommer i butikken. Skal ikke ha noe av at jeg ender opp på sykehus og når jeg kommer ut derfra så er det tomt for pinnekjøtt, skrekk og gru. :p

Julekortene vil jeg drøye til minstemann er født. :) Med termin den 13. er det en viss sjanse for at disse blir sendt i romjula og ikke før jul, men jeg har veldig lyst å ha alle tre med. :)

Julebakst? Tja, ikke syv sorter her i alle fall Men aniskringler, pepperkaker, krumkaker må i alle fall lages. Legger ikke lista høyere enn det i år.

Ååååå som jeg gleder meg til jul i år!!!!!
Jeg er straks ferdig med julegavene! :)

Jeg har sagt lenge at jeg skal begynne på gavene, men driver fortsatt og maser på folk om å få ønskelister :p Skal egentlig ikke gjøre så mye annet til jul. Vi feirer hos foreldrene mine, og siden dette er vårt første barn har vi ikke eldre søsken som skal ha gavekalender osv. Gjør minst mulig i år :)

Her tar jeg det litt som det kommer. Termin er 17 desember, men jeg er forberedt på at lillemann ikke kommer før i romjulen. Det er ikke så mange gaver som skal kjøpes, en del gaver gir jeg fortsatt sammen med søsknene mine, og til en forandring kan de få ta seg av de gavene i år. Tror familien har forståelse for at julen blir litt "nedprioritert" i år. Dette er vårt første barn, og første barnebarn, tante- og onkelbarn på begge sider, så det er ingen andre små det skal lages kalendere til eller noe slikt.
Jeg skal selvfølgelig pynte til jul, og jeg har insistert på at vi skal ha juletre i år også, men alt av pynt har vi, så trenger ikke å kjøpe noe annet enn lilla adventslys. Jeg har aldri pleid å bake så mye til jul, men om jeg er i form til det så skal jeg lage litt i år tenker jeg, blir jo helt sikkert litt besøk i romjulen og rundt nyttår, så da er det koselig å ha noe på lur. Har også planer om å invitere vennegjengen på pinnekjøttmiddag (med fødeforbehold), men tror jeg legger det til slutten av november.
Det blir en ekstra spesiell adventstid i år, det er det ingen tvil om!!

Hopper inn fra november :) jeg har termin midt november, så er godt igang med jul:) er over halveis med gaver. Treet ble kjøpt I fjor av den typen man bruker igjenn :p så det står I boden. Maten er ikke det jeg stresser mest med:) men orker ikke tanken på å måtte fly på kjøpesenteret med mini. Så vil ha gavene klare:)

Har handlet 26 julegaver og har 7 igjenn. Det er de vanskelige og dyreste som gjenstår :p Ellers er det lite som er gjort ifb med jul. Men tipper at det blir lite baking og sånt i år. Gleder meg til å pynte litt og få juletreet opp. :)

Jeg og mannen har blitt enige om at vi ikke kjøper julegave til hverandre i år, eller at vi kanskje kjøper oss noe sammen som vi har lyst på. Gaven til han er vanligvis den dyreste og vanskeligste gaven jeg kjøper, så det er helt greit å slippe å tenke på den :p

!

Så pent skrevet!

Jeg har termin i månedsskiftet november/desember, og vi er mange til å dele på oppgavene. Gavene blir vel min eneste utfordring, men jeg regnet med at jeg får tid til å netthandle de første permisjonsukene - med eller uten baby på fanget.

Men nå fikk jeg lyst på aniskringler. Har du en god oppskrift å dele? Kan de fryses?

Så pent skrevet!

Jeg har termin i månedsskiftet november/desember, og vi er mange til å dele på oppgavene. Gavene blir vel min eneste utfordring, men jeg regnet med at jeg får tid til å netthandle de første permisjonsukene - med eller uten baby på fanget.

Men nå fikk jeg lyst på aniskringler. Har du en god oppskrift å dele? Kan de fryses?
Aniskringlene kan fint fryses. :) Nå har jeg allerede krøpet til køys, men oppskriften har jeg i boka mi. Den er hentet fra nettet et sted, skal se om jeg husker å lete den frem til deg i morgen. :D

Her er 5 av 29 julegaver ferdige btw. :)

• Liker
Reactions: Io
Jeg og mannen har blitt enige om at vi ikke kjøper julegave til hverandre i år, eller at vi kanskje kjøper oss noe sammen som vi har lyst på. Gaven til han er vanligvis den dyreste og vanskeligste gaven jeg kjøper, så det er helt greit å slippe å tenke på den :p
Vi har blitt enig om at det gjør vi aldri igjen, haha :-P Den jula jeg ikke fikk gave fra samboeren min følte jeg faktisk at noe mangler enn så teit som det høres ut. :-D

Vi har blitt enig om at det gjør vi aldri igjen, haha :p Den jula jeg ikke fikk gave fra samboeren min følte jeg faktisk at noe mangler enn så teit som det høres ut. :-D
Jeg har også alltid vært veldig imot det :) Vi fant bare ut at akkurat i år, som vi regner med å komme hjem fra sykehuset maks en uke før julaften, gjør vi det på den måten :) Det blir ikke noe vi fortsetter med ;)

Shit, det blir jul i år og....
Ikke begynt ennå, men må vel gjøre det snart. Skal besøke deler av familien neste uke, når det er høstferie, og regner med jeg gjør unna den delen av gaver da. Også kanskje vi får bakt lefser når vi er der.
Ellers har vi ikke så stor familie. Vi er begge enebarn, så det er heldigvis ikke så mange gaver. Men ungene får heller litt flere presanger fra oss. Han har en sønn fra før av, så er jo han og samboeren hans da.
Maten handler vi nok det meste i sverige ila oktober.
Juletre må vi ha, men tviler litt på om jeg er gangfør til å bære det hjem... pleier kjøpe det like borti gata tre dager før jul, men da har jo jeg termin..

Ikke begynt engang... Har tre eksamener før termin, så juleforberedelsene har blitt tragisk nedprioritert, men hadde vært greit å få alt på plass i god tid før nurket "ramler" ut ;)

Jeg har kun satt meg mål om å være ferdig med julegavene til senest midten av desember og alt av julepynt hjemme skal være opp og i orden før den 18.desember, da samboer har bursdag og det bare er 14dager igjen til termin. Ville vært kos og kommet hjem til at alt var klart og i korslig julestemning! Om fødselen skulle komme til noen lunde rett tid :)

Dette blir nok uansett den beste jula vår noensinne! :D <3

• Liker
Reactions: Io
Jeg gruer meg noe voldsomt til å gå ut å kjøpe julegaver om kroppen min ikke blir bedre, selvom jeg egentlig elsker det og synes det er så gøy men nå blir jeg så sliten i ryggen og blir så lett stressa av å gå på kjøpesenter så mulig vi må begynne på hans neste fri hvis jeg skal klare det. :wtf: Ellers er jo også internett en fin ting.

Back
Topp