Begynt å vaske klær etc enda?

Jeg skal begynne nå, har vært på 3D-ul i dag og fått vite at det faktisk ER ei lita jente inni der, så da tør jeg ta av merkelappene på klærne :P Blir å vaske klærne opp til str 62 i første omgang. Gleder meg til å se masse bittesmå rosa plagg på klessnora <3

Hadde egentlig tenkt å vaske alt, men nå lurer jeg på om jeg skal vente med det til etter fødselen. Har ikke tatt av noen merkelapper ennå, så hvis ungen skulle vise seg å være ekstra liten eller ekstra stor så kanskje jeg kan bytte noen av størrelsene. Det burde vel holde med et antrekk til å dra hjem i fra sykehuset, tenkte å bruke sykehusklær til babyen før det.

hmm, ikke dumt med å vente å ta av lappene på det en får.

Men her på syhehuset er det kun det første settet en får, resten må en ha med selv. Så jeg må i allefall ha nok til 3 dagers opphold for babyen.

hmm, ikke dumt med å vente å ta av lappene på det en får.

Men her på syhehuset er det kun det første settet en får, resten må en ha med selv. Så jeg må i allefall ha nok til 3 dagers opphold for babyen.
Hm, hadde jeg ikke tenkt på engang. Men skal på omvisning på fødeavdelingen mandag 20., så kan spørre dem da om hva man får låne og hva man må ha med.

Har vasket opp alle klærne opp til str 68 i dag, herlig :) Kommer til å ha med en del klær til henne på sykehuset, babyklærne på St. Olavs er alt for store og veldig utvasket (var iallefall det sist jeg var der), og så har de bare helsetepper, trøyer (altså ikke body eller bukser) og luer uten knyting, ikke særlig praktisk. Vil heller ha søte klær som passer, både siden det blir tatt masse bilder og fordi det er praktisk i forhold til amming og alt. De er jo så små og sammenkrøpet i starten, så da blir det bare styrete med for store klær.

Nå har jeg sortert klærne vi hadde og klærne vi har fått! (Greit å finne ut av hva vi faktisk trenger, så nå kan jeg shoppe litt igjen) ;) Begynner å vaske til uka tenker jeg; til og med 62 i alle fall..

Har ikke kommet igang enda jeg, men det blir vell etter helga :-D

Skal sette opp kommoden på badet idag så :)

Satt på første vasken med babyklæra idag. Hihi er så deilig å komme igang med dette:-)

Har vaska sengetøy, håndkler og annet diverse fra boden nå og i morgen begynner jeg på babytøyet. Hadde tatt op alt frem til 68, så da vasker jeg alt å legger på plass i kommoden:-)

Hadde egentlig tenkt å vente med å vaske klær, men idag klarte jeg ikke vente lenger:) Trodde det var bare jeg som var opptatt av det, men samboeren ble skikkelig ivrig og ville være med å vaske og se igjennom klærne han også. Han har begynt å involvere seg skikkelig i det siste, det har vel gått opp for han at han skal bli pappa om ikke så lenge:)

Og da var vi i gang med å vaske sengetøy :b Klarer ikke vente med noe om dagen jeg! Eller jo, NAV papirene klarer jeg tydeligvis å vente lengst mulig med.. Men sånne koselige ting får jeg unna! :) Kommer ikke til å ha noe igjen å gjøre når vi kommer til februar i alle fall..

Da har jeg endelig fått pakken med klærne fra svigerinna mi - og ble lettere sjokkert. Er jo nesten ikke noe igjen i babystørrelsene (opp til 62)!

Begge søsken til min mann fikk baby i fjor, med to mnd mellomrom. A fikk alt først og gav videre til B, trodde vi. B har ikke sagt noe til oss at hun nesten ikke fikk noe fra A, bare til svigermor. Nå har vi fått vite det og i tillegg at A har KASTET alt som hadde flekker og hun visste hun ikke kom til å bruke!!! (Begge fikk gutt, og alt var gutteklær og nøytral)

Så i str 56 har jeg 1 body, 2 sparkedress, 1 genser og 1 lue. Nå må jeg ut og handle! Greit å handle litt nytt til jente ja, men blir mye mere enn jeg hadde trodd :-(

Litt vemodig og for vi har gledet oss til å se snuppa i samme babyklær som storebrødrene sine :-(

EDIT: trenger ikke å vaske klær enda - må først handle

Har vasket sengetøy til vogndyna/vugga i dag. Samt trekket til madrassen og laken til leandetvugga. Iiikkk!

Satt opp stellekommoden i går. Vurdere å sette sammen vogna i morgen.

Har fått mye arvetøy til frøkna...så da er det bare å sette igang vaskingen igjen.... 3 store kasser med tøy- hjelpes! ;-) Alt jeg hadde fra før er ferdig vasket og brettet :-)

Back
Topp