Begynt å tenke på navn?

Vi ønsker at det skal passe med storebror, men har ikke bestemt oss helt enda :)

Tenker på navn så å si hver dag. Jentenavn er ganske enkelt, har flere jeg synes er fine. Men guttenavn derimot er veldig vanskelig. Har et guttenavn jeg synes er kjempefint og som passer til navna til kommende storesøsken, men vi har et vennepar som har en sønn med det navnet. Vi omgås ikke det venneparet så veldig ofte, og de bor et stykke unna oss, men vet ikke helt hva de synes hvis vi gir en eventuell gutt det navnet...

Jeg tenker alltid på babynavn jeg, gravid eller ikke, men synes det er vanskelig. Spesielt med første mann var det det, litt enklere nå fordi nå er det flere navn man kan utelukke ettersom jeg vil det skal passe til søsteren. Har ikke landet på et riktig enda, men tygger på flere.

Har kje tenkt så mye på navn ennå eg, vil vite ka det e først ;) 9 dager i gjen .. Hat ingen følelse på noen kjønn :( Merkeligt .. Hehe

Jentenavnet er klart, guttenavn er vanskelig. Vi skal ikke vite hva det blir, så må ha et gutte- og jentenavn. Jeg er ganske sikker på at dette er jente, men må ha et guttenavn om det viser seg å bli en gutt. For oss er det ikke veldig viktig at det er i samme stil som storesøsken sitt, men det må klinge godt sammen, altså at det flyter når vi sier de tre navnene etter hverandre.

Kanskje vi skulle laget oss en felles liste med fine navn? Jo mer jeg søker på navn, jo mindre klinger fint. Synes det er vanskelig, så det hadde vært veeeldig fint med innspill! :)

Jeg aner ikke... Tenker og tenker på navn. Leser rulletekster og tråler etter navn...
Jentenavn har vi ikke tenkt på ennå, jeg har så følelse på gutt at viu har fokusert på guttenavn bare.

Har kje tenkt så mye på navn ennå eg, vil vite ka det e først ;) 9 dager i gjen .. Hat ingen følelse på noen kjønn :( Merkeligt .. Hehe

Samme her! Har ingen følelse på om det er jente eller gutt.. men, tenker at da blir det enda mer spennende på oul. De som føler veldig på kjønnet har jo ofte riktig.. :-)
Lykke til !!

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Med førstemann hadde vi jentenavnet klart allerede før vi ble gravide, og vi var så heldige å få bruke det. Denne gangen tenker jeg litt på jentenavn og litt på guttenavn innimellom, men noen ordentlig samtale om navn blir nok ikke før tidligst etter OUL. Greit å vite kjønnet, så man slipper å tenke dobbelt opp :p

Tenker mye på navn, tenker mye på at vi ikke har peiling på navn denne gangen! :P Håper det løsner etter vi forhåpentligvis får vite kjønn i morgen :) Tenker litt på at det skal passe til storesøster ja :)

Jeg har nesten bestemt meg dobbeltnavn til både jente og gutt, men vil gjerne vite hva som spreller inni der før jeg bestemmer meg helt 100% :D

Tenker masse på navn! :) Men det er så vanskelig..! Vil helst at det skal passe greit til storesøstrene sine navn, ja - i hvert fall at de klinger godt sammen. Synes nok (i hvert fall enn så lenge) at jentenavn er lettere enn guttenavn? Har uansett ikke "landet" på noen endelig favoritt ennå.

Jaa, fikk vite i dag at vi får gutt, så nå er navneleken i gang. Vi vil ha noe som et sjeldent og sært uten å være FOR sært liksom... Forslag mottas med takk :)

Back
Topp