Begynner vi å bli klare damer?

lni

Andre møte med forumet
Ja nå er det snart bare 2 måneder til vi når September månden, jenter! Jeg har termin 14.Sept og er førstegangs fødende. Lurer veldig på hva dere har handlet inn sålangt og hva dere har igjen? Føler noen seg 100% klar for den store dagen?:-D

Jeg har handlet inn trillevogn + sportsunderstell (emmaljunga egde duo), stellebord, 2 vugger, sprinkelseng, madrasser, dyner, vippestol, en hel haug med klær og bilstol. Er mye småting jeg mangler men det kommer seg etterhvert. I værstefall må bare barnefar ut på handletur mens jeg ligger på sykehuset! I tillegg har vi akkurat kjøpt oss hus så vi er under full oppussing. Håper på bli ferdig til termin. Hvordan er det med dere? Tar dere livet helt med ro eller er noen litt stressa? :)

Tar livet veldig med ro...hvertfall utad! Inne i hodet er det fullt av interiør for nye leiligheten (flytter inn på fredag!!!) og alt som skal handles til babyen! I natt hadde jeg mareritt om at jeg ikke fikk vognen min (MB urban jungle)og måtte kjøpe en tfk-vogn i stedet; og jeg var så sykt misfornøyd med den- men alle sa den var SÅÅÅ bra! Hehe... Våknet helt svett og med de krampene i bena!

Men altså, vognen er bestilt, har kjøpt sovepose til vinteren, stelleveske, vi har fått bilstol, ammepute og en vippestol. Og alt annet mangler vi!!! Men planen er å dra ut å handle litt på lørdag mens mannen flytter ;) Føler det er greit å ha sengen og dynene (både til vogn og til seng) klare snart! Jeg har tenkt å sy dynetrekk selv- også må jeg vel begynne å kjøpe litt klær snart...

Tar det veldig med ro, men så har jeg det viktigste fra lillemor! Klær og dyne er vel det jeg trenger :) gleder meg til å begynne å handle litt små gutte klær igjen <3

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Vi har bilstol, vogn med bag og sportsdel, vuggen venter vi hvert øyeblikk, men må handle inn madrass, dyne til vugga og vogna, sengetøy.. Ammepute er kjøpt inn, en del klær i 56, tom kjøpt en pk bleier, kommode til oppbevaring av babytingene, badebalje med liggestativ, hånddusj til å feste på krana på badet, myke vaskekluter, gulpekluter.... Hmm.. Må kanskje ha noen håndklær.. Vi mangler nok noen bodyer og annet småtteri til stell.. stelleveske mangler vi også, og diverse tilbehør til vogn, som regntrekk, vinterhjul, adapter til bilstol, lammeskinn til å ha i vogn og vugge.. Jeg tror vi drøyer å kjøpe vognpose, holder jo i massevis med dyne i vogna den første perioden :) vippestol venter vi også med, for det kan han jo ikke bruke til å begynne med.. Tappegrind kommer også etterhvert.. Lekegrind skal vi ha som soveplass i stua, den låner vi av noen i familien, men har ikke fått den enda.. :) puh.. Vi mangler en del ja.. :)

Har alt klart <3 mangler bare bryst pumpe til meg sjølv :p

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Vi har bilstol, vogn med bag og sportsdel, vuggen venter vi hvert øyeblikk, men må handle inn madrass, dyne til vugga og vogna, sengetøy.. Ammepute er kjøpt inn, en del klær i 56, tom kjøpt en pk bleier, kommode til oppbevaring av babytingene, badebalje med liggestativ, hånddusj til å feste på krana på badet, myke vaskekluter, gulpekluter.... Hmm.. Må kanskje ha noen håndklær.. Vi mangler nok noen bodyer og annet småtteri til stell.. stelleveske mangler vi også, og diverse tilbehør til vogn, som regntrekk, vinterhjul, adapter til bilstol, lammeskinn til å ha i vogn og vugge.. Jeg tror vi drøyer å kjøpe vognpose, holder jo i massevis med dyne i vogna den første perioden :) vippestol venter vi også med, for det kan han jo ikke bruke til å begynne med.. Tappegrind kommer også etterhvert.. Lekegrind skal vi ha som soveplass i stua, den låner vi av noen i familien, men har ikke fått den enda.. :) puh.. Vi mangler en del ja.. :)
Har simo duovogn, nytt bilsete med base, vugge og senga er klar, stellebord, ammepute.. Klær i str 44-62 er vasket og lagt på plass.. Vognpose fra jeg var liten, lammeskinn.. Håndklær og kluter er vasket.. Har kjøpt inn to bleiepakker, badeojle og sjampo, våtservietter.. Ser Ann om jeg treng brystpumpe, går jo Ann å låne på helsestasjon evt i starten

Ojameg- jeg må gjøre storhandelen på lørdag jeg da! Du har jo ordnet det meste! Er jo bare småplukk du mangler! Jeg føler jeg liksom mangler ALT i forhold! Men vi flytter 100 meter fra Nøstebarn- butikken og Babyshop er ikke lange biten unna det heller, så jeg stresser ikke. Kommer hun før, har jeg en liste så mannen kan dra ut å handle ;)

har det meste av utstyret fra før :) men må jo ha noe nytt :) men det har jeg ikke oversikt over.. :P føler at tiden bare fyker fra meg. og jeg bare utsetter og utsetter :P jeg er absolutt ikke klar for å bli tobarnsmamma :P ikke mentalt i hvert fall :P

Her er ganske mye på plass. Må purre på litt ting jeg har lånt bort til venninner. Litt kjedelig det...
Mangler en dyne i minste str, brystpumpe, purelansalve, "flaskekost/oppvaskbørste". Ønsker også å ha lekegrind og Stokke newbornsete i hus før fødsel.
Kjøpte nye knotter til kommoden på fredag, lilla og rosa, så skal bytte de.
Nesten alt utstyret er i hus, men trenger å vaske alt og legge det på plass bare.
Koser meg veldig med forbredelsene :):)

Har så godt som alt. Har det jeg trenger av klær, noen babyhåndkle, vaskekluter, gulpekluter, et bambusteppe, et strikket henteteppe og et strikket helseteppe i ull, vogndyne og dyne til vuggen, madrass, pute, vugge og tripp trapp stol er pusset og blir malt i løpet av uken, stoff kjøpt inn og svigermor satt i sving med å sy sengetøy, har slyngevugge, stellekommode, badebalje, vognpose, solskjerm til bilen, maxicosi bilstol, vippestol, noen bamser, to rangler, et par treleker, lammeskinn til vugge og vogn, vogn er bestilt og kommer mest sannsynlig i slutten av uka, har en manuell brystpumpe (kjøper elektrisk om det viser seg å bli mye brukt, men kan jo hende vi aldri får bruk for det), bæresjal, en ergobaby, en bunke babybøker, engangskluter, smokker, en flaske, purelan og div slikt (fått i babyboxene)

Mangler babycall, stellematte til å ha oppå stellekommoden, en uro, lekegrind, trappegrind og sånne knotter til å tette stikkonkater (men det haster jo ikke), muligens nyfødt innlegg til ergoen hvis ikke vi bare bruker sjalet så lenge.

Ingenting er dog i orden, vi flytter første august og frem til da er alt kaos... Gleder meg fryktelig til å få lage til barnerom, vaske og ordne klær og legge dem i kommoden etc <3

Har alt jeg trenger fra ettåringen. Nå venter jeg bare på at bebisen som låner klærne og tøybleiene skal bli litt større sånn at det også ligger klart :):)

Her er ganske mye på plass. Må purre på litt ting jeg har lånt bort til venninner. Litt kjedelig det...
Mangler en dyne i minste str, brystpumpe, purelansalve, "flaskekost/oppvaskbørste". Ønsker også å ha lekegrind og Stokke newbornsete i hus før fødsel.
Kjøpte nye knotter til kommoden på fredag, lilla og rosa, så skal bytte de.
Nesten alt utstyret er i hus, men trenger å vaske alt og legge det på plass bare.
Koser meg veldig med forbredelsene :):)
Glemte at jeg trenger nytt lammeskinn. Ønsker meg grått denne gangen.

Tar ting med knusande ro....er ingenting som haster, ein nyfødt baby trenger ikkje så mykje som ein trur :P Har kjøpt ny vogn...og fått pussa opp rommet som han skal ha med tida. Også har eg fått fleire poser med klær/sengklær frå søster mi....har mykje etter 2åringen min, men det er for det meste rosa, men alt anna utstyr ligger på lofte i vente :P

Jeg tar det veldig med ro, føler jeg har det meste. Trenger et skap etterhvert, begynner å bli fullt i lille sin kommode. Ellers mangler jeg svært lite tror jeg...har så vi klarer oss i bøtter og spann!

Tja, mangler vogn, stokkestol med newborn sete, og stellebord.samt kommode og dyne! Mn ellers d meste ok!fått sendt dn hersens permisjonssøknaden idag da-( jg vet!! Er treg!) enda godt! Ellers-r d fler som er i tvil på barnevognfronten? Jg har nesten bestemt mg for TFK, da j hørte MB har liten bag.. Pluss at TFK har håndbrems større bag og kan snu sportssetet! Non md erfaring her?

Knerten 130913

Hehe, jeg blir småstresset av og lese hvor mye dere har kjøpt inn :P

Her har vi barnevogn og vippestol i hus, og det er det :) Men nå har jeg ferie fra torsdag av, så har jo hele sommeren på å skaffe resten. Kan ikke si jeg har helt oversikt over alt vi trenger heller egentlig, men men. Er vel ikke noe annet å gjøre, enn og ta det som det kommer :)

Vogn henter vi neste uke, eller mangler jeg sengekant til vuggesengen, dyne til vognen, dynetrekk til 80x100-dynen, formsydde laken, BB vippestol, strømpebukser i 50-56(de storebror hadde kaster jeg. Ble så slitt bake av bleien), noen nye ammeBHer, ammesingletter og stelleprodukter til babyliten.

Gutt født 09
Lillebror ventes aug/sept

Da er kommoden ferdig :) Pimpet opp IKEA'n med nye knotter fra Kremmerhuset. Vis vedlegget 19839

Så utrolig søt du har gjort komoden :-) Likte den skikkelig godt!

Ser ut som om at de fleste er klare men etter å ha lest innleggene deres så ser jeg at jeg mangler maaaaasse. Blir litt småstresset kjenner jeg, men er vel bare å ta d helt med ro. Sommeren er ikke over enda :-)

Tja, mangler vogn, stokkestol med newborn sete, og stellebord.samt kommode og dyne! Mn ellers d meste ok!fått sendt dn hersens permisjonssøknaden idag da-( jg vet!! Er treg!) enda godt! Ellers-r d fler som er i tvil på barnevognfronten? Jg har nesten bestemt mg for TFK, da j hørte MB har liten bag.. Pluss at TFK har håndbrems større bag og kan snu sportssetet! Non md erfaring her?

Knerten 130913

Den har større bag ja, og håndbrems. Jeg har erfart (kun basert på få ungene i bhg som har den vognen) at håndbremsen blir litt slarkete etterhvert, men det er jo den vognen f.eks babyshop anbefaler fremfor MB. Har ikke sett at tfk kan snu sportsdelen, men jeg har sett at det har kommet en ny versjon- så det kan hende det har blitt oppgradert ;)

Bagen er ganske stor på tfk ja... Men hittil har ingen av mine venninner eller bekjente (herunder venner av venner og foreldre i bhg) slitt med at bagen på MB blir for liten. Da de byttet til sportsdelen var det fordi ungen stadig ville opp og se fremfor å ligge nede v/ 5-6 måneders alderen.

Jeg er ikke noe fan av tfk jeg da...men det er bare meg;) Ser den jo overalt her i Oslo, så den er jo sikkert best... Men jeg er så sta så sta... ;)

Back
Topp