Begynner å slite

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Jeg har siden jeg ble gravid hatt litt vondt av og på i venstre rompeballe. Fra korsrygg og ned til under skinka. Det har hittil vært stort sett overkommelig, men nå er det vondt:( Det verker uansett hva jeg gjør. Er det dette som er bekkenløsning? Hvorfor bare på den ene siden?

Akkurat det samme som jeg har - bekkenlåsning. Kommer mest sannsynlig av at du belaster den siden mest. Eks støvsuging. Oppsøk en kiropraktor. De fikser dette. Jeg har nå vært der 2 ganger og er mye bedre. Går ikke over av seg selv.

Akkurat det samme som jeg har - bekkenlåsning. Kommer mest sannsynlig av at du belaster den siden mest. Eks støvsuging. Oppsøk en kiropraktor. De fikser dette. Jeg har nå vært der 2 ganger og er mye bedre. Går ikke over av seg selv.
Gjør behandlinga vondt? Da får jeg ringe kiropraktoren i morgen:)

Nei, ikke i det hele tatt. Selve behandlingen tar maks 5 min. Kjennes som en befrielse etterpå. Ikke vent for lenge, for det blir bare verre. Fikk det halvveis denne gangen så krysser fingrene for at jeg klarer 4 mnd til...

Kontakt kiropraktor (samme råd du har fått over her ;) ). Hadde det sist og var alfa omega med behandling. Holdt det i sjakk med akupunktur hos kiropraktor, heilt fantastisk hvor stor forskjellen var før/etter behandling :)

Bruker 15 minutter hos meg, men tar da litt vonde skuldre/rygg også, ikke bare korsryggen :)
Synes det er sååå vondt å ligge på ryggen på hardt gulv igjen plutselig, og kom på nå at det sikkert er låsning. Igjen....fått løst opp to allerede. Men for all del, tar myyye heller låsning enn løsning ;)
(kan forøvrig få bekkenløsning selv om det er låst i bekkenet, da begynner det visst å bli litt vanskelig å behandle, så lurt å ordne opp fortløpende heller enn å vente til det er heeelt krise - sånn uteom at det er greit å slippe masse vondt/ubehag for noe som løses på kort tid og 3-400 kroner :) )

Gjør ikke vondt. De driver ikke med sånn heftig knekking på gravide. Kan være litt ømt akkurat når kiropraktoren presser på enkelt punkter, men som andre skriver: en befrielse etterpå.

Jeg fikk bekkenløsning tidlig i svangerskapet, med akkurat de samme smertene du beskriver, og fastlegen min henviste meg straks til en fysioterapeut. Det hjelper! Har også hatt 3 timer med akupunktur, og føler meg mye, mye bedre. Jo før du starter jo bedre er det.

Har noe lignende. Går til fysio og akupunktur da det hjelper for meg. Gikk til kiropraktor sist svangerskap, men hadde ikke like god hjelp av det som jeg ser andre her har. Prøv deg fram på hva som hjelper deg, men ikke vent med å søke behandling!

Fikk du bestilt deg time i dag? God bedring med ryggen. :)

Jeg hadde lignende smerter, men det var proplaps hos meg. Etter besøket hos kiropraktoren ble det mye verre, selv om behandlingen ikke var vond, men allerede dagen etter var det mye bedre! [emoji1319]

Håper besøket gikk bra [emoji4]

Til dere som har vært i behandling: Kunne dere dra på jobb igjen etterpå og jobbe som vanlig?

Eg pleier å kunne det, men det varierer litt med behandlingen. Noen ganger har eg vært så psykisk satt ut at eg ikkje orker noe etterpå (noe spesiell behandler der eg må være ekstremt tydelig på at nå er det så vondt at eg ikke får puste).

Her har eg fått konstantert bekkenløsning hos legen :( Har bekkenlåsning og bekkenløsning nå. Heldigvis levelig (enda), men var lur og tok turen til legen sist uke for å få en henvisning. Har blitt anbefalt ei som er veldig flink med bekken, men ventetiden er deretter. Men neste mandag skal eg (2 ukers ventetid) endelig!!! Gleder meg allerede ;)

Her har eg fått konstantert bekkenløsning hos legen :( Har bekkenlåsning og bekkenløsning nå. Heldigvis levelig (enda), men var lur og tok turen til legen sist uke for å få en henvisning. Har blitt anbefalt ei som er veldig flink med bekken, men ventetiden er deretter. Men neste mandag skal eg (2 ukers ventetid) endelig!!! Gleder meg allerede ;)

Plages også med veldig stamme ligamenter, men tror ikkje det er så mye å gjøre med det?? :P

Back
Topp