Begynner å få vondt i bekkenet :(

lille liss

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er 14+3 i dag. Begynte på jobb etter ferien i går, og i går kveld og på jobb i dag har jeg hatt vondt i bekkenet :( Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, så blir litt tilrettelegging nå da, men vet ikke helt hvordan enda. Vondt å gå og reise seg fra gulvet også.
Sist fikk jeg ikke bekkenløsning før uke 21, så synes det er litt tidlig å få det nå :P Men tror det bare kan bli værre om jeg pursher meg, å tror ikke jeg klarer det heller om det fortsetter å være så vondt...

Dagens sytetråd/oppgitt tråd!

Flere som har fått bekkenvondt?

Jeg er 13+2 idag, og begynte å kjenne det i bekkenet igår. Jobber også på småbarnsavd i bhg.. Syns det var litt tidlig.. :(
Har sånn spesialpute som jeg må dra med meg overalt for å sitte på.. Tungvint, men klarer ikke å sitte verken på stol eller gulv uten :(

Fikk kronisk bekkenløsning etter forrige svangerskap (19 mnd siden). Har vært sykemeldt siden februar 2013 :( Jobber også i bhg.

Huff, ikke bra nei...
Ikke kronisk jeg da... Men tussig dette ja. Vanskelig å gi barna den oppfølgingen de fortjener, så ikke så gøy å "sluntre unna" enkelte oppgaver pga vondt. Men en må også tenke på seg selv, og ikke tusse seg helt ut. Har ei på 3 år som krever oppmerksomhet ettermiddager og helger også

Huff, ikke bra nei...
Ikke kronisk jeg da... Men tussig dette ja. Vanskelig å gi barna den oppfølgingen de fortjener, så ikke så gøy å "sluntre unna" enkelte oppgaver pga vondt. Men en må også tenke på seg selv, og ikke tusse seg helt ut. Har ei på 3 år som krever oppmerksomhet ettermiddager og helger også

Har dere sånn at dere kan søke om "skulder ved skulder" vikar? Har vært andre gravide hos oss tidligere som fikk det. Da har de en vikar med seg for å hjelpe noen timer i uka som avlastning.. Men jeg har ikke fått søkt om dette ennå. Fikk også høre at det ikke er sikkert søknaden blir innvilget heller..
Men på en småbarnsavd med 14 barn, kjenner jeg at det snart MÅ til.. Kan verken legge barna eller ta de opp lengre, og det blir jo mye ekstra på de andre voksne. Og det er enda leeenge igjen av svangerskapet :/

Har dere sånn at dere kan søke om "skulder ved skulder" vikar? Har vært andre gravide hos oss tidligere som fikk det. Da har de en vikar med seg for å hjelpe noen timer i uka som avlastning.. Men jeg har ikke fått søkt om dette ennå. Fikk også høre at det ikke er sikkert søknaden blir innvilget heller..
Men på en småbarnsavd med 14 barn, kjenner jeg at det snart MÅ til.. Kan verken legge barna eller ta de opp lengre, og det blir jo mye ekstra på de andre voksne. Og det er enda leeenge igjen av svangerskapet :/

Hmm.. Har ikke hørt om det før.. Men vi tar det litt som det kommer fremover på jobb, jeg må si ifra når jeg kjenner at jeg ikke klarer en oppgave. Så får jeg andre oppgaver. Kan ikke legge og ta opp jeg heller... Men vi fant ut at vi prøver det slik framover ei stund, så får vi se hvordan ting utvikler seg... Men det er tussig ja kjenner jeg, å kjedelig å ikke kunne gjøre alle oppgavene :(

Ja, tror nesten jeg kommer til å føle meg ubrukelig etterhvert! Har jobba der i 7 år nå, og aldri hatt problemer med å utføre noe som helst. Så kjenner det kan bli litt trasig fremover :(
Det verste er når man overhører surmuling fra andre fordi de må gjøre litt ekstra..

Det der "skulder ved skulder" fikk jeg beskjed om fra ei i BedriftsHelseTjenesten.. Skal visst ha oppfølging der og regelmessig. Gu, så mange som skal informeres :p

Jeg merker litt nå og da bare, men nå får ikke jeg lov til å jobbe i svangerskapet da så det hjelper meg nok en del :)

Det med "skulder til skulder" vikar er vel noe man kan ha krav på ved IA bedrifter ihvertfall. Jordmor vet nok en del om dette, om du går til en? :)

Skal til jordmor 2.februar. Skal spørre litt da... Håper det går likt som sist til slutt vertfall, at når babyen kommer ut forsvinner vondtene :P
Heldigvis kvitt kvalmen nå vertfall ;)

Ja, går til jordmor og. Skal dit 22.januar. :)
Ja, vår barnehage er IA-bedrift..er kanskje derfor vi har det da :) håper bare jeg får søknad innvilget! Kjenner dette har vært en drøy uke...

Ja, denne uka har vært lang. Å i går kveld hadde jeg vondt for å sitte... Hadde besøk, så satt mye i sofaen, jeg satt å vrei meg fram og tilbake :( Forklarte venninna mi hvorfor jeg satt så urolig da... :P

Back
Topp