Begynnende SA? (Med bilder)

Maaadde

Forelsket i forumet
Mailykken 2025
Hei, jeg er så utrolig usikker nå. Kan dette være en begynnende SA?


Første bilde: torsdag
IMG_7639.jpeg

Andre bilde: fredag
IMG_7641.jpeg

Tredje bilde: lørdag
IMG_7650.jpeg

Fjerde bilde: mandag
IMG_7662.jpeg

Femte og sjette bilde: tirsdag/idag.
IMG_7670.jpeg
IMG_7671.jpeg

Det var bare det og når jeg har tørket vekk det blodet så var det ikke noe mer. Nå er papiret mer eller mindre helt hvitt igjen..
 
Jeg kan bare snakke av egne erfaringer, men når jeg hadde SA var den største blødningen de to første dagene og så avtok det veldig. Blødde omtrent ingenting dag 4, og dag 5 var det helt over. Den første dagen hadde jeg også voldsomme «menssmerter» i magen og korsryggen - de verste smertene jeg har hatt frem til jeg fødte for første gang. Det skal sies at jeg blødde MYE mer enn det du gjør her. Det var mye mørker og mye mer mengde. Tenk sånn at det blødde gjennom ob og mindre bind. Bare skikkelig nattbind som fungerte.
 
Har hatt sa flere ganger. Da vil man få noen skikkelige blødninger. Det lureste er å ta blodprøver. For å se stigning eller synking. Vanskelig å analysere via biler.
Har og blødd flere ganger i graviditeten. Gikk greit til slutt. Ei jente ble født. Men skummelt
 
Har hatt sa flere ganger. Da vil man få noen skikkelige blødninger. Det lureste er å ta blodprøver. For å se stigning eller synking. Vanskelig å analysere via biler.
Har og blødd flere ganger i graviditeten. Gikk greit til slutt. Ei jente ble født. Men skummelt
Takk, har tatt hcg prøve i går. Så skal jeg ta ny i morgen. Men har også skjønt at det kan være vanskeligere og lese hcg prøver i uke 7? Da de ikke øker seg dobbelt lengre..
 
Takk, har tatt hcg prøve i går. Så skal jeg ta ny i morgen. Men har også skjønt at det kan være vanskeligere og lese hcg prøver i uke 7? Da de ikke øker seg dobbelt lengre..
Når du er såpass langt på vei er ultralyd bedre, da ser dere hjerteslag og utvikling :Heartred
 
Av egen erfaring, uke 6 fikk brunt utflod(minimalt) fredag morgen, så ikke mere resten av dagen. En dråpe friskt blod lørdag morgen så ikke noe mere, uke 8 så begynte jeg å små blød på fredagen, lørdagen etter så kom alt :sad010
Føler alle opplever det forskjellig, men man kan også blø uten at det har noen betydning. Feks morkake nær livmormunnen eller et hematom.
 
Som andre skriver så kan det være vanskelig å være sikker. Har selv hatt to kraftige blødninger i uke 16 og 21 og er nå i uke 26 og kjenner daglig liv. Jeg var sikker på at jeg mistet henne i uke 16 men hun har det bra... ikke gøy med blødninger men dersom det ikke er kraftig (blør gjennom bind) og du ikke har kramper så er det nok stor sjanse for at det er en uskyldig blødning med mindre det tar seg opp. Kan være greit med en ultralyd hvis du er usikker. Lykke til :Heartpink
 
For det som er så rart er liksom at jeg har vare hatt det på papiret, så har jeg ikke en gang hatt rosa utflod. Bare en skikkelig spontan blødning om dagen som går over med en gang :nailbiting:
 
For det som er så rart er liksom at jeg har vare hatt det på papiret, så har jeg ikke en gang hatt rosa utflod. Bare en skikkelig spontan blødning om dagen som går over med en gang :nailbiting:

Kan jo være du har et sår i livmoren som blør, da er det viktig å være i ro. Derfor ville jeg gått til UL for å få sjekker hvor blødningen kommer fra.
 
Kan jo være du har et sår i livmoren som blør, da er det viktig å være i ro. Derfor ville jeg gått til UL for å få sjekker hvor blødningen kommer fra.
Okei, skal kontakte legekontoret og høre i morgen. Evt torsdag. Virker som jeg blør etter en del aktivitet, så kan høres fornuftig ut dette
 
Jeg har også hatt skikkelig blødninger tre ganger (en gang i måneden) i første trimester - mer blod enn det du har her, inkludert med større klumper (men jeg gikk også på blodfortynnende og har forstått at det derfor kan ha sett mer "dramatisk" ut) - og det gikk likevel fint. Jeg hadde ingen smerter i forbindelse med blødningen. Hos meg fant de aldri noen grunn, de kunne ikke se noe hematom eller sår som skulle være grunnen til at det skjedde.

Men jeg trodde at jeg mistet hver gang, så vet hvor skummelt det er å gå gjennom noe slikt, dessverre. Ville bare si at det kan gå fint også.
 
Jeg har også hatt skikkelig blødninger tre ganger (en gang i måneden) i første trimester - mer blod enn det du har her, inkludert med større klumper (men jeg gikk også på blodfortynnende og har forstått at det derfor kan ha sett mer "dramatisk" ut) - og det gikk likevel fint. Jeg hadde ingen smerter i forbindelse med blødningen. Hos meg fant de aldri noen grunn, de kunne ikke se noe hematom eller sår som skulle være grunnen til at det skjedde.

Men jeg trodde at jeg mistet hver gang, så vet hvor skummelt det er å gå gjennom noe slikt, dessverre. Ville bare si at det kan gå fint også.
Takk :Heartred
 
Okei, skal kontakte legekontoret og høre i morgen. Evt torsdag. Virker som jeg blør etter en del aktivitet, så kan høres fornuftig ut dette

Har de UL på legekontoret da? Ville holdt meg i ro til du får sjekker iallefall.
En venninne av meg blødde mye under første halvdel av svangerskapet, hun hadde et sår i livmoren som ikke grodde og hun fikk beskjed om å ligge helt i ro, ikke løfte etc.
 
Back
Topp