Begynnende rier??

Januarbaby16

Flørter med forumet
Jeg har regelmessige sammentrekninger som jeg må konsentrere meg gjennom/puste ordentlig godt når de kommer. Jeg kjenner når de starter/begynner og det er ikke likt kynnerene jeg har hatt tidligere, men de er ikke direkte vond-vond enda. Merket dog ingen sterke rier med nr 1 heller før jeg hadde 5cm åpning. Jeg får også tak i korsryggen på enkelte av sammentrekningene. Når tenker dere at jeg bør ringe føden? Skal jeg vente til de blir skikkelig vond og når det er kortere tid mellom hver? ImageUploadedByBV Forum1453656318.440307.jpg

Når det er fem min mellom hver er vel den gyldne "regel". Men du må nesten ringe så fort du syns det begynner å bli ubehagelig å være hjemme :-) Lykke masse til!!!

Du må nesten føle på det selv når du ringer føden, men min jm sa at når man hadde 2-3 rier på 10 min, så var det nok lurt å ta en tlf:-P Mine rier gikk fra å være 6-7 min mellom til å bli 4 min mellom nesten bare ved å knipse i fingrene, så forandringen kan skje fort!:-) Og riene mine var forresten ikke vond-vonde før på 7 cm åpning, fram til da syntes jeg de var helt ok å puste seg gjennom uten massasje fra gubben osv;)
Lykke til!:-)

Spennende! Her gikk det fra å være gode 7-8 min mellom hver tiende, til å bare være sekunder mellom. Ring dersom du er usikker :)

Huff, er så redd for bomtur! Skal igangsettes imorgen kl 09 og hadde sett for meg en avslappende kveld hjemme, men jeg sitter her enda. De 3 siste har det vært 7 min mellom, men det gjør ikke så vondt som jeg så for meg, jeg vil liksom ha vondere før jeg gjør noe. Hehe :) håper det tar seg opp og at det ikke er falsk alarm!!

Om du er andregangsfødende ville jeg absolutt ringt om du har kommet så langt at du faktisk må puste deg litt igjennom det. Det kan gå veldig fort! Venter du til det blir verre kan turen til føden bli veldig slitsom! Lykke til :)

Ring når du føler for det. Når man er andregangs så må man nesten ta utgangspunkt i den første. Jeg bare dro når vannet gikk siden forrige tok kun 5 timer. De var sure for at jeg ikke hadde ringt helt til han ble født 4 timer etter at vannet gikk. Veldig viktig å kjenne på dette selv.

Jeg ville ringt jeg, her sa de nemlig til meg at de gjerne vil ha "registrert" deg i systemet sånn at de er forberedt på at du kan komme ila dagen/natta. Da er det lettere for dem å følge deg når du kommer inn, og et stort pluss er at du slipper å forklare hele forløpet og andre ting hvis det blir hektisk og slitsomt når du er kommet inn. Da vet de allerede hvem du er, hvor lenge du har hatt rier osv :)

Back
Topp