Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mener du navlebrokk? Har også fått det merkbart etter jeg var gravid med nummer 3. Tror jeg har diastesis recti...Her har jeg ganske tydelig mage når jeg står/går. Blitt ganske fremtredende siste ula, er10+3 i dag. Må kjøpe noen store gensere på mandag..for jeg ønsker egentlig å skjule det i 4 uker til ;-) Hos meg er det medvirkende at jeg har fått brokk som gir meg litt dårlig holdning/ fordi det gjør vondt å holde inn magen/bruke magemusklene.
Nei, har fått arrbrokk - ble kikkhullsoperert for å fjerne galleblæra i slutten av april. Bukhinnen har gått opp under arret i navlen. Ganske stort brokk med diameter på 5 cm.. skal operere på nytt i september, siden det allerede er smertefullt, i håp om at det holder ut svangerskapet.Mener du navlebrokk? Har også fått det merkbart etter jeg var gravid med nummer 3. Tror jeg har diastesis recti...
Hva sier de om tilhelingen av sår/arr av det nye operasjonssåret da? Følger litt med, for kan hende det skjer meg.. kan tenke meg at det vil være vanskelig for arret å gro når magen stadig vokserNei, har fått arrbrokk - ble kikkhullsoperert for å fjerne galleblæra i slutten av april. Bukhinnen har gått opp under arret i navlen. Ganske stort brokk med diameter på 5 cm.. skal operere på nytt i september, siden det allerede er smertefullt, i håp om at det holder ut svangerskapet.
De sier et slikt arr er veldig godt helet etter en måned. Hvis jeg da er flink til å ligge rolig/ta det med ro i en måned etter operasjonen, så håper de det holder ut svangerskapet. Man begynner stort sett ikke å bli veldig «stappa» før etter uke 20, men man vet jo aldri. Kirurgen tør imidlertid ikke å garantere noe, men mener det er verdt et forsøk. Men jeg er skeptisk selv, samtidig tenker jeg også at det et verdt et forsøk. Det hører også med til historien at jeg ikke tror dette ville blitt gjort offentlig, fordi brokk kun er ubehagelig, stort sett ikke farlig. Min galleblæreoperasjon ble utført av Aleris, og brokkoperasjonen er en «reklamasjon» på dette.Hva sier de om tilhelingen av sår/arr av det nye operasjonssåret da? Følger litt med, for kan hende det skjer meg.. kan tenke meg at det vil være vanskelig for arret å gro når magen stadig vokser
Ååja, sånn å forstå. Min operasjon var på offentlig sykehus - håper virkelig de kan hjelpe meg dersom jeg skulle havne i samme situasjon som deg. Masse lykke til i allefallDe sier et slikt arr er veldig godt helet etter en måned. Hvis jeg da er flink til å ligge rolig/ta det med ro i en måned etter operasjonen, så håper de det holder ut svangerskapet. Man begynner stort sett ikke å bli veldig «stappa» før etter uke 20, men man vet jo aldri. Kirurgen tør imidlertid ikke å garantere noe, men mener det er verdt et forsøk. Men jeg er skeptisk selv, samtidig tenker jeg også at det et verdt et forsøk. Det hører også med til historien at jeg ikke tror dette ville blitt gjort offentlig, fordi brokk kun er ubehagelig, stort sett ikke farlig. Min galleblæreoperasjon ble utført av Aleris, og brokkoperasjonen er en «reklamasjon» på dette.