Begynnende mage?

CdC

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
Jeg har fått litt kul på magen. Føler meg oppblåst også, men blir litt i tvil om det egentlig bare er at jeg har lagt på meg. Er rundt 10 uker nå. Hvordan er det med dere? Flere som føler seg mer oppblåst enn vanlig?
 
Har følt meg veldig oppblåst helt siden positiv test denne gangen, og har ikke sjanse til å sitte med vanlige bukser. Er bare 8+0 og synes det er litt vel tidlig å måtte begynne med gravidbukse!
 
Her har jeg ganske tydelig mage når jeg står/går. Blitt ganske fremtredende siste ula, er10+3 i dag. Må kjøpe noen store gensere på mandag..for jeg ønsker egentlig å skjule det i 4 uker til ;-) Hos meg er det medvirkende at jeg har fått brokk som gir meg litt dårlig holdning/ fordi det gjør vondt å holde inn magen/bruke magemusklene.
 
Er bare 5+6 og føler magen allerede er større, men mulig bare oppblåst. Merket at magen kom veldig fort med nummer 3, lenge før uke 12. Andre flergangsgravide som opplever at magen kom fortere jo flere ganger man har gått gravide?
 
Her har jeg ganske tydelig mage når jeg står/går. Blitt ganske fremtredende siste ula, er10+3 i dag. Må kjøpe noen store gensere på mandag..for jeg ønsker egentlig å skjule det i 4 uker til ;-) Hos meg er det medvirkende at jeg har fått brokk som gir meg litt dårlig holdning/ fordi det gjør vondt å holde inn magen/bruke magemusklene.
Mener du navlebrokk? Har også fått det merkbart etter jeg var gravid med nummer 3. Tror jeg har diastesis recti...
 
Jeg er 9+2 og har vært veldig oppblåst i flere uker. Ser gravid ut allerede, veldig frustrerende.
 
Er 10+0 i dag, og merker antydning til mage. Liten kul tidlig på dagen, stor kul på kvelden. Så det er nok mest luft/og at ting har flyttet på seg. Merker at buksene er trange og kvalmen forsterkes med en gang noe presser på.
 
Magen ble fort synlig her (4.mann). Blir liksom litt oppblåst før hver eggløsning føler jeg, og når man blir gravid går den ikke tilbake. Men er først denne graviditeten at magen ble veldig fort hard og stor syns jeg. Kjenner tydelig livmora også når jeg ligger på ryggen. Magen er alltid større på kvelden enn om morgenen :p
 
Godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg var gravid tidligere i år. Kom til uke 14 før det var slutt. Vil kanskje tro at magen derfor kommer raskere nå? Har hørt at man ofte får raskere mage når man har vært gravid før.
Dette er mitt tredje barn, men fjerde graviditet.
 
Mener du navlebrokk? Har også fått det merkbart etter jeg var gravid med nummer 3. Tror jeg har diastesis recti...
Nei, har fått arrbrokk - ble kikkhullsoperert for å fjerne galleblæra i slutten av april. Bukhinnen har gått opp under arret i navlen. Ganske stort brokk med diameter på 5 cm.. skal operere på nytt i september, siden det allerede er smertefullt, i håp om at det holder ut svangerskapet.
 
Nei, har fått arrbrokk - ble kikkhullsoperert for å fjerne galleblæra i slutten av april. Bukhinnen har gått opp under arret i navlen. Ganske stort brokk med diameter på 5 cm.. skal operere på nytt i september, siden det allerede er smertefullt, i håp om at det holder ut svangerskapet.
Hva sier de om tilhelingen av sår/arr av det nye operasjonssåret da? Følger litt med, for kan hende det skjer meg.. kan tenke meg at det vil være vanskelig for arret å gro når magen stadig vokser
 
Hva sier de om tilhelingen av sår/arr av det nye operasjonssåret da? Følger litt med, for kan hende det skjer meg.. kan tenke meg at det vil være vanskelig for arret å gro når magen stadig vokser
De sier et slikt arr er veldig godt helet etter en måned. Hvis jeg da er flink til å ligge rolig/ta det med ro i en måned etter operasjonen, så håper de det holder ut svangerskapet. Man begynner stort sett ikke å bli veldig «stappa» før etter uke 20, men man vet jo aldri. Kirurgen tør imidlertid ikke å garantere noe, men mener det er verdt et forsøk. Men jeg er skeptisk selv, samtidig tenker jeg også at det et verdt et forsøk. Det hører også med til historien at jeg ikke tror dette ville blitt gjort offentlig, fordi brokk kun er ubehagelig, stort sett ikke farlig. Min galleblæreoperasjon ble utført av Aleris, og brokkoperasjonen er en «reklamasjon» på dette. :)
 
De sier et slikt arr er veldig godt helet etter en måned. Hvis jeg da er flink til å ligge rolig/ta det med ro i en måned etter operasjonen, så håper de det holder ut svangerskapet. Man begynner stort sett ikke å bli veldig «stappa» før etter uke 20, men man vet jo aldri. Kirurgen tør imidlertid ikke å garantere noe, men mener det er verdt et forsøk. Men jeg er skeptisk selv, samtidig tenker jeg også at det et verdt et forsøk. Det hører også med til historien at jeg ikke tror dette ville blitt gjort offentlig, fordi brokk kun er ubehagelig, stort sett ikke farlig. Min galleblæreoperasjon ble utført av Aleris, og brokkoperasjonen er en «reklamasjon» på dette. :)
Ååja, sånn å forstå. Min operasjon var på offentlig sykehus - håper virkelig de kan hjelpe meg dersom jeg skulle havne i samme situasjon som deg. Masse lykke til i allefall :)
 
Jeg fikk tidlig mage med første, allerede uke 10. Det var en tydelig, liten hard kule helt nede på magen, men den kom ikke helt opp før uke 12 ish. Jeg hadde lite magefett den gangen (men ikke godt trent..), så var kanskje derfor det var så tydelig.

Nå er jeg 9 uker i morgen og har samme mage som rundt 10-11 uker sist. Bare litt mykere nå.. :joyful:
 
  • Liker
Reactions: CdC
Søsteren min ble henrykt over at hun allerede kunne se en liten kul på meg i helgen, men jeg er overbevist om at det kun er masse tarmgass :hilarious: Har vært veldig oppblåst i 4-5 uker, og orker ikke gå med stramme klær. Er også 1.gangsgravid så tviler sterkt på at man kan se noe særlig babykul allerede nå… Leser at den begynner å synes mellom uke 12-16. Jeg er nå 10+5, og kun gått opp ca 1,5kg. Er ganske normalvektig, vil jeg si :) Tenker å ta bilde 1 gang i uken fremover nå for å følge utviklingen :D
 
Last edited:
Back
Topp