Begynnende bekkenløsning?

Faith

Glad i forumet
Himmelbarn
Mulig jeg er helt teit her nå, men jeg må bare spørre.

I mårrest når jeg satt på bussen fikk jeg sånn skikkelig smerter nederst i korsryggen.. Det minnet litt om mens murringer, bare MYE sterkere. En slags stikkende varmefølelse.. Klarte ikke sitte skikkelig, og måtte vri meg og strekke ryggen flere ganger.
Har gått greit på jobn med tanke på mye gåing og ståing i dag, men nå når jeg ligger hjemme på soffan og slapper av, kommer smertene igjen.
Ikke sånn dritvondt, men ubehagelig.

Har aldri hatt bekkenløsning i tidligere svangerskap, og hører de som har hatt det sier det er kjempevondt!

Men kan dette være begynnende?
Får man det i form av smerter i korsryggen?
Eller er det bare vanlig svangerskapssymptom?
Og dessuten, er bare 8+4, er det ikke litt i tidligste laget?

Jente 2003 ❤️
? - 2015 ❤️

Det kan det være, men det kan også ikke være.. tror mange kjenner litt på smerter og ubehag i setet/bekkenet og korsryggen i løpet av svangerskapet spesielt tidlig som nå.. hormonene påvirker leddbåndene i og rundt bekkenleddene, og i tillegg er man kanskje litt mer anspent dersom man har murringer, kvalme og andre symptomer slik at man også kan oppleve muskelsmerter.

Det beste rådet er nok å prøve å bevege seg normalt, finne gode sittestillinger og trene :-)

Det er dessuten stor forskjell på grad av bekkenløsning; noen har lette smerter mens andre nærmest blir invalidisert en periode pga smerter..

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

I mitt første svangerskap fikk jeg det også så tidlig. Gikk til kiropraktor, fikk beskjed om det var normal "på dette stadige"- Med tanke på all hormonene. Så i begynnelsen er det mer "hormonell bekkenløsning" enn mot slutten da bekkenet faktisk lager plass til babyen:-) hvertfall ifølge min kiropraktor:-) hos meg ble det bedre når jeg nærmet med 4 mnd. Lykke til :-)

Back
Topp