Begynnande bekkenløysing?

Smooshkin

Glad i forumet
I forrige svangerskap hadde eg ikkje noen plager med bekkenet i det heile tatt.. Men no i det siste har eg merka litt stikkande smerte ved skambeinet og bakover i rompebeinet (eller kva det heiter).. Er og veldig stiv og rar i hoftene! Og når eg f.eks står på ein fot når eg skal ha på meg sokker så stikker det skikkelig i skambeinet! Har dette noe med bekkenløysing å gjere? Det verker og ein del i hoftene dersom eg ligger for lenge på ei side om natta...

Jeg har lurt på akkurat det samme! Forrige svangerskap ikke noe bekkenløsning, mens nå føler jeg akkurat det du beskriver! pluss at det blir litt ømt(?)ved hoftene og rumpebena hvis jeg har gått lenge, eller ikke sitti på en stund.

Des09Spirejuli12 skrev:
Jeg har lurt på akkurat det samme! Forrige svangerskap ikke noe bekkenløsning, mens nå føler jeg akkurat det du beskriver! pluss at det blir litt ømt(?)ved hoftene og rumpebena hvis jeg har gått lenge, eller ikke sitti på en stund.

Ja samme her! Var på tur i påsken der det blei mykje gåing på kjøpesenter flere dager i strekk.. Og eg var heilt ødelagt på kveldene når me kom tilbake på hotellet! Klarte ikkje å gå skikkelig og var vanskelig å finne ein god sitte stilling! 

Men er det noe ein kan gjøre for å bli bedre? Eller er det bare å ta det med ro å håpe at det ikkje blir værre... 

Er nok bekkenet dere kjenner ja:( litt forskjellig hvor man får vondt, men ofte er du ikke i tvil om noen uker. Var veldig plaget sist svangerskap, men da føltes det som om det ene benet skulle løstne fra hofta.. var ikke sånn nå, bare et veldig trykk rett under magen og i korsryggen. Snakket med legen om det og han var ikke i tvil, fikk henvisning til fysioterapaut med en gang. Var påske i mellomtida, så fikk ikke bestilt time til fysio før denne uka.. og bare på ei uke ble det værre :(

Min anbefaling er at dere får en henvisning til fysio med en gang, bedre å forebygge så mye som mulig. Bare husk at legen MÅ skrive at du har bekkenløsning med gangvansker, hvis ikke får du det ikke dekt!! :)

Øvelser jeg gjorde i sist sv.skap var bassengtrening i gruppe, det funka best da! Så lurer på hva som funker best nå :)

Smooshkin skrev:
I forrige svangerskap hadde eg ikkje noen plager med bekkenet i det heile tatt.. Men no i det siste har eg merka litt stikkande smerte ved skambeinet og bakover i rompebeinet (eller kva det heiter).. Er og veldig stiv og rar i hoftene! Og når eg f.eks står på ein fot når eg skal ha på meg sokker så stikker det skikkelig i skambeinet! Har dette noe med bekkenløysing å gjere? Det verker og ein del i hoftene dersom eg ligger for lenge på ei side om natta...

ojojoj her kjenner jeg meg igjen!! Startet å merke dette i påsken... skal til jordmor imorgen,, får høre hva hun sier og så evt bestille time hos legen for det er vel kun dem som kan henvise videre til fysio el??

Back
Topp