Begravelse [emoji24]

Babystar

Glad i forumet
Ting gikk plutselig veldig fort til helvete [emoji24]
Kreften til mor vant desverre og hun sovnet stille inn i dag tidlig på sykehuset med meg, Hermine og yngste bror min på hennes side [emoji24][emoji22]
Jeg er veldig glad for at hun slapp å være alene. Vi satt der så å si hele dagen i går og fram til i dag.

Men... hvordan gjør jeg ang begravelsen med lille frøkna ? Føler litt at det blir feil å ha med ei så lita frøken i begravelse, tilfelle hun skulle starte å skrike eller måtte mates ( hun får flaske siden jeg mista melka)

Uff, så utrolig trist! Sender en klem ❤️

Synes du kan ta henne med i begravelsen. Kanskje du kan ta med en venn som kan ta henne med ut av kirken hvis hun starter å gråte? Siden du gir flaske så kan jo denne personen mate henne også. Eventuelt at noen kan trille tur i området rundt kirken så lenge begravelsen varer. En begravelse varer vel rundt en time, så det burde jo være gjennomførbart.

Kondolerer ❤

Her var naboen i begravelse med en liten på 1mnd og det hadde gått veldig fint.

Har også selv vært med i en begravelse hvor det var en baby med. Han sov igjennom hele begravelsen.

Tror du må vurdere det litt ut ifra hva du orker selv ❤ vet ikke hvordan ho sover og det kan jo endre seg til begravelsen skjer, men syntes Aoede hadde en god løsning med å ha noen som kan ta henne for deg om det blir grining og hun må ha mat.

Kondolerer. Jeg har mistet en forelder for litt siden og det er en stor påkjenning. Håper du har noen som tar vare på deg også.

Jeg mistet svigerfar brått og plutselig to dager før jeg fikk barn nå i april. Hun ble med i begravelsen da jeg følte det ble feil og få andre til å passe henne. For min del var det godt at hun var der, hadde ei venninne av samboeren ved siden av meg som var klar til å hjelpe i tilfelle jeg ikke skulle klare å ta vare på henne. Om du føler for å ta henne med, gjør det! Hun lagde litt lyd i kirka og måtte ha mat, men det gikk fint. (Gir også flaske) sender deg mange gode klemmer!!

Så utrolig fælt, dette gikk fort. Den kreften altså [emoji174] sender deg en stor klem og masse styrke. Dette skal du komme deg gjennom. Mammaen din vil alltid være med deg, og sorgen må du bære, men den vil etterhvert bli litt mindre altoppslukende. Akkurat nå skal du la deg selv føle det du gjør, gi deg selv tid og rom til å sørge. Håper du har folk rundt deg som er en støtte [emoji173]️

Kondolerer. :Heartred

Jeg synes du har fått mange gode svar angående baby i begravelse, men gjør det du føler er rett.

Så utrolig fælt! Kondolerer :(
Du har virkelig hatt et tøft år :(

Angående begravelse, jeg har ingen erfaring. Men det du kan tenke på er om du vil klare å fokusere på deg selv og din sorg og dine behov om du hat med babyen? Babyen klarer seg fint et par timer uten deg, så det avgjørende her er hva som er best for deg. Det finnes ikke noe fasitsvar her, dwt er det beste for deg som de viktigst nå.

Sender deg varme tanker og en klem.

Så trist å lese [emoji173] Sender deg en stor klem [emoji173]

Kondolerer[emoji173]️ dette gikk utrolig gort[emoji22] ser du har fått mange gode tips vedr. Begravelsen. Sender mange klemmer[emoji173]️

Tusen takk for råd, gode tanker og klemmer [emoji173]️
Jeg har veldig lyst å ha med frøkna i begravelsen, fordi jeg vet hvor ekstremt stort og mye det betydde for min mor og endelig få bli mormor, hun var superstolt og snakket om henne til alle som ville høre eller ikke ville høre.
Å så er Hermine den som holder meg mest sammen nå.
Men jeg husker jeg reagerte når min minstebror tok med nyfødt i begravelsen til min far for 4 år siden å jeg mente at hun var for lita. Jeg forstår han nå at det var nok en utrolig støtte men jeg forstod det ikke da.

Så utrolig fælt! Kondolerer :(
Du har virkelig hatt et tøft år :(

Angående begravelse, jeg har ingen erfaring. Men det du kan tenke på er om du vil klare å fokusere på deg selv og din sorg og dine behov om du hat med babyen? Babyen klarer seg fint et par timer uten deg, så det avgjørende her er hva som er best for deg. Det finnes ikke noe fasitsvar her, dwt er det beste for deg som de viktigst nå.

Sender deg varme tanker og en klem.

Føler de 2 siste åra virkelig har satt meg på prøve. Heldigvis har jeg hatt gode venner og familie

Kondolerer veldig.
Jeg er enig med de andre her. Ta henne med og eventuellt ha med deg noen som kan ta henne hvis det skulle bli noe. Jeg hadde med meg ene sønnen min i begravelse når han var et par mnd gammel. Han sov seg igjennom det hele.
Jeg skiftet bleie og gav han mat rett før vi dro fra hjemme.

❤️❤️

Så trist ❤️

Jeg synes du skal gjøre det du føler for! Ikke bry deg med hva andre måtte mene. Hvis du vil ha henne med i begravelsen, ta henne med ❤️

Jeg for min del ville nok også hatt med babyen min! Både for min egen del, men også for hennes del senere. Du kan fortelle henne om mormor og at de rakk å knytte bånd den lille tiden de fikk sammen. Fortelle henne om hvor stolt mormor var, og at hun var med og tok farvel i begravelsen. Tror det kan være fint å se tilbake på.

I min bestemors begravelse tok jeg med meg min sønn som da var 2 år. Han kom med lyder og ble litt utolmodig underveis, men for meg var det viktig at han var der.

Kondolerer <3 Jeg ville tatt med barnet, ser for meg at sorgen i tillegg til å savne Hermine vil bli tyngre for deg. Men sikkert en god ide å alliere deg med noen som kan passe henne hvis hun skulle bli urolig i kirken <3

Kondolerer!:Heartred

Det er tungt å sørge over et tap av en nær deg samtidig som du skal glede deg over det største i livet: å ha fått et barn..

Dro hjem fra sykehuset dagen etter fødsel for å rekke en begravelse(2 dager etter fødsel) som jeg virkelig følte sterkt at jeg ikke kunne gå glipp av. Babyen var med sin mormor mens vi var i kirka og så hentet vi henne når vi skulle på minnesamvær. Hadde det vært min mors begravelse hadde jeg tatt med lille.

Gjør det du føler er rett, tenk kun på deg selv og barnet og ikke hva andre mener om det.

:Heartred:Heartred du har virkelig fått gjennomgå detta året:Heartred:Heartred Jeg hadde nok tatt med baby da det hadde føles rart ikke gjøre det, men gjør det som føles riktig for deg.

Back
Topp