Befruktet egg

na78

Flørter med forumet
Hei!

I går var jeg på Riksen for egguthenting.
De fikk ut 5 egg, og i dag fikk jeg vite at 2 av dem har blitt befruktet, så i morgen skal vi tilbake for innsetting.
Dum som jeg er, så googler jeg jo. Og da leser jeg at folk opplever at befruktede egg ikke har overlevd natten. Vil det si at vi risikerer å komme på sykehuset i morgen, bare for å få vite at det ikke finnes egg likevel?
Dette er vårt 1.forsøk, så jeg vet ikke helt hva vi kan vente oss.
Noen som vil dele erfaringer?

Sykepleieren snakket om at de vil sette inn ett egg, og at de håper det andre kan gå på frys, men at de ikke vet dette før innsetting i morgen. Hva mente hun egentlig? Skjønner ikke dette, jeg...
Vil ikke sjansene for graviditet øke hvis de setter inn begge eggene?
Kanskje jeg misforsto sykepleieren?

De ringer vel om det ikke blir innsett?!
Som regel setter de bare inn ett egg, men er ikke det egget som skal fryses bra nok kvalitet på så kan det hende du får spm om du vl sette inn begge to. sjeldent de setter inn to på første forsøk. Håper eggene dine overlever natte og at du tester positivt om et par uker :) lykke til!

Takk for svar!
Vil det si at selv om vi har fått time for innsett i morgen, så burde jeg være forberedt på at de kan ringe i morgen tidlig og avlyse timen, fordi vi ikke har befruktede egg allikevel?
Æsj, trodde det nå garantert ble innsett i morgen, så jeg ikke trengte å stresse over det lenger.
Hvorfor i all verden googler jeg? Jeg er så DUM!!

De kan ringe ja, så dagene fra uttak til innsett er nok nervepirrende. Lønner seg å ikke google ting, man blir bare mer bekymret over ting da :) men masse lykke til, satser på at dere får innsett i morgen og at du får en laaang rugeperiode :)

Takk for svar igjen!
Skulle ønske de kunne ha informert om dette på sykehuset. Jeg liker å være forberedt...
Jeg får prøve å slappe av i dag, og krysse alt jeg har for at dette skal gå bra.
Og så SLUTTE Å GOOGLE!! boxing

Takk for svar igjen!
Skulle ønske de kunne ha informert om dette på sykehuset. Jeg liker å være forberedt...
Jeg får prøve å slappe av i dag, og krysse alt jeg har for at dette skal gå bra.
Og så SLUTTE Å GOOGLE!! boxing
Du får prøve å holde deg opptatt, så kanskje dagen går litt fortere :) du får oppdatere oss å si hvordan det går da :)

Jeg har opplevd å få masse informasjon via Google. Min erfaring er at man i denne prosessen må stå på litt selv, sjekke ut alternative medisiner, kreve svar og insistere på den behandlingen man mener er best for seg. Man vil jo gjerne tro at legene vet hva de snakker om, men sannheten er at det er utrolig mange oppfatninger av hva som er best.

Hvis sykepleieren sa at de håpet på ett egg på frys, så tror jeg nok de tror at de vil bli av god kvalitet. Tipper du kan ta det med ro. Det skal jo mye til for at begge eggene ikke overlever.

Jeg ønsker deg masse lykke til!

lykke til, håpe d går bra :)

Takk for lykke ønsker!
I dag var jeg på riksen og fikk satt inn 1 befruktet egg. Det andre egget var ikke bra nok.
Håper det holder med dette ene.
Tror de neste to ukene blir laaange...

Lykke til..de ukene er sykt lange ja :) håper du sitter med en positiv test om to uker :)

Håpar det var det eine rette egget du fekk inn! Randolf opplevde jo det at kun eit egg klarte seg og det var det eine riktige så det er absolutt mulig! Stå på og behold trua! Tvi-tvi! :)

Disse to ukene har gått overraskende fort.
Jeg har vært litt småkvalm og hatt masse mensmurringer, men jeg har tenkt at det sikkert ikke har gått bra. Jeg har rett og slett ikke turt å tro noe annet.
I går var dagen for blodprøve og resultat. Vi var så nervøse da jeg ringte sykehuset, men vet dere hva? JEG ER GRAVID!!
Jeg begynte å grine i telefonen. Ikke små gledestårer, men hulking. Jeg var helt overveldet! Til og med sambo måtte tørke noen tårer, og han gråter jo aldri!
Å, jeg er så overlykkelig nå. Helt i lykkerus! :blob5 :cool05

Gratulerer så mye!!! :-) :-)

Gratulerer! Ser ut som Riksen leverer varene for tiden ;p

Gratulerer! Så braa! :D
Morsomt å høre at det går så bra for så mange om dagen! Spent på om jeg er like heldig med riksen når det er vår tur ;)

Gratulerer så masse :)

Gatulere og hurra!!!

Back
Topp