Bedt i bryllup

Sykkelfrue90

Andre møte med forumet
Sniker fra januar 2021 her
Jeg og samboer har en gutt på 3,5 fra før og venter på lillebror som har termin 9 januar. Vi har blitt bedt i bryllup i mai, og samboer var helt bestemt på at dette var noe bare jeg og han skulle dra på. At storebror kan være hos besteforeldre den helgen vi skal bort har jeg ikke ofret en tanke, han er jo så stor og elsker å være hos besteforeldre! Men hadde dere latt deres barn vært hos barnevakt over en helg når barna er ca 4 1/2 mnd?
Skal også sies at dette bryllupet skal være 7 timer unna der vi bor, så det er ikke «bare» å reise hjem hvis det skulle være noe.
Hva er deres tanker? Hjelp meg! ⭐
 
Nei, det ville jeg aldri ha gjort :) det er helt vanlig å ha med så små babyer i bryllup eller at man har med seg noen som passer babyen og er ret ti nærheten. Er det hans første barn eller har han muligens bare glemt babytiden fra forrige baby? :joyful:
 
Hadde aldri reist ifra et så lite barn ikke en gang i nærheten men jeg har fullammet mine barn godt og vel 6 mnd så det går ikke
 
Dette er hans andre barn, men førstemann var veldig enkel å ha med å gjøre Vi får nok ikke med oss noen til å passe på lillebror. Jeg fullammet storebror til han var 5,5 mnd og sluttet ikke å amme før han var 1,5 år. Vi får nok ta opp diskusjonen jeg og han når det nærmer seg
 
Ikke så lenge som en helg. Babyen har vært hos besteforeldre noen timer, men ikke mer enn det. Jeg fullammer.
Storebror overnattet alene en natt hos besteforeldre når han var omtrent ett år tror jeg. Første langhelg når han var ett år og fire måneder.
Tror det beste er at baby blir med når han bare er fire måneder. I hvert fall når det er så langt og dere må være borte en helg. Det er praktisk vanskelig hvis du skal amme.Tror også det vil bli tøft for deg å reise fra når han er så liten og dere er så knyttet sammen.
 
Min er 3,5 måned nå, og jeg hadde ikke klart å være borte en helg fra henne. Mulig det fysisk hadde gått siden hun tar flaske, men ikke psykisk for min del siden jeg fullammer og syns hun har det mye bedre når puppen er i nærheten. Er det mulig å få med noen venner over som eventuelt kan hjelpe til hvis ikke familie kan? Hvis det er hans venner, kunne du jo vært med over og vært med i kirken og minglingen men droppet festen eventuelt?
 
Min er 4 1/2 mnd nå og jeg hadde nok ikke klart det. Jeg fullammer, men han tar fint flasken, så det står ikke på det. Jeg er nok ikke klar for å gi kontrollen over til noen andre.
 
Hadde bryllupet vært i samme by så hadde jeg kanskje vurdert barnevakt for den dagen/kvelden, men sannsynligheten er større for at jeg hadde tatt baby med i bryllupet.
Hadde aldri klart å være borte fra han en hel helg og med såpass lang reisevei.
Her fullammer jeg, men hadde heller ikke klart det hvis han fikk flaske..

hvorfor ikke bare ta med babyen i bryllupet?
 
Sniker
Min er fem måneder nå, har bare reist bort max et par timer om gangen. Litt mtp mat, men mest fordi det ikke anbefales å være lenge borte fra barna når de er så små. Jeg tror jeg hadde blitt med på vielse og middag (om man fikk plass til vogn i nærheten av bordet) og så kanskje droppa festen. Kommer an på hvordan lokalet ser ut, kan man ha med barnevogn og babycall osv?
Mulig det blir litt coronabryllup i mai uansett og litt amputert?
 
Back
Topp