Bedsidecrib

Uune

Glad i forumet
Marsmellows-15
Høsthjerter 2017
Nødvendig eller unødvendig? Har ikke sprinkelseng med heve/senke bunn, så den kan jeg ikke ha ved siden av senga. Og vil ikke ha lille oppi senga sammen med oss da vi ligger veldig urolig begge to.
Noen som har noen erfaringer og anbefalinger? :)

Har ikke erfaringer, men har fått låne en venninne sin. Hun var veldig fornøyd og glad for at hun kjøpte! Tror det gjør nattammingen mye enklere, samt at du på en måte har babyen i sengen sammen med deg, men ikke på en slik måte at du behøver være redd for å legge deg oppå han/henne.

Fant en bedsidecrib til kr 1000 istedenfor kr2000 på finn.no
kjøpte helt ny madrass til kr 700ca

Vi har sprinkelseng men ikke plass til den på vårt rom. Vil heller ikke samsove så for meg var bedsidecrib viktig:)

Vi har sprinkelseng men ikke plass til den på vårt rom. Vil heller ikke samsove så for meg var bedsidecrib viktig:)

Litt vanskelig å finne på finn for min del siden jeg bor så langt nord og langt fra byer.. Så er vel mest aktuelt å kjøpe ny. Hadde håpt de kanskje kom på salg en plass :) Madrass fant jeg til 300kr ny :)

Litt vanskelig å finne på finn for min del siden jeg bor så langt nord og langt fra byer.. Så er vel mest aktuelt å kjøpe ny. Hadde håpt de kanskje kom på salg en plass :) Madrass fant jeg til 300kr ny :)

Det er vel mest praktisk i forhold til amming, men absolutt ikke nødvendig ;)

Akkurat det samme her :) kjøpte en brukt Troll bedside crib pga ikke plass til vanlig sprinkelseng ved senga vår. Supert for oss. Babyen ligger helt inntil senga di, men ikke oppi.

Vær obs på at når babyen blir mer bevegelig så er det ikke lurt å la den sove med ene langsiden på criben åpen...men mindre den er festet i din seng da. Holdt på å ha et uhell her, babyen hadde liksom vrikket seg nedover i senga og bort mot kanten.... Gikk fint da.

Akkurat det samme her :) kjøpte en brukt Troll bedside crib pga ikke plass til vanlig sprinkelseng ved senga vår. Supert for oss. Babyen ligger helt inntil senga di, men ikke oppi.

Vær obs på at når babyen blir mer bevegelig så er det ikke lurt å la den sove med ene langsiden på criben åpen...men mindre den er festet i din seng da. Holdt på å ha et uhell her, babyen hadde liksom vrikket seg nedover i senga og bort mot kanten.... Gikk fint da.

Det er denne vi også har. Har fått låne av tanten min vi da. Men må feste den til senga dersom du skal ha ene siden åpen ja :)

Siden vi ikke har ramme på senga så må den festes med jekkestropp eller liknende under senga og mellom madrassene (har to tykke madrasser pluss overmadrass) ;)
Det hørtes tungvindt ut :o
Er tett bak til veggen, så tror jeg heller bare sørger for den ikke kan gå bakover. Lettere det tror jeg:)

Det hørtes tungvindt ut :o
Er tett bak til veggen, så tror jeg heller bare sørger for den ikke kan gå bakover. Lettere det tror jeg:)

Vi må evt sette senga helt inntill veggen med vindu eller helt inntill skyvedørsgsrderoben, så det blir egentlig mer tungvint for oss ;)

Den kan heves/senkes også, slik at den kommer helt i plan med foreldrenes madrass

Hvordan festes den til sengen?
Sa du ikke i en annen tråd her Lilleblomst, at kjæresten din var elektriker, med elektriker kompetanse eller noe? Elektrikeren her har sånne store strips han tenkte å feste sengen med. Så går den ingen vei ;)

strips-2.jpg

Sa du ikke i en annen tråd her Lilleblomst, at kjæresten din var elektriker, med elektriker kompetanse eller noe? Elektrikeren her har sånne store strips han tenkte å feste sengen med. Så går den ingen vei ;)

strips-2.jpg
Har sånn hel sokkel, tror ikke der er noe å feste dem i :/

Vi lånte en bedside crib til første. Denne gangen trenger de den selv, så vi lagde 4 ny hull i sprinkelsengen slik at madrassen i den ble i lik høyde med sengen vår akkurat som en bedside crib. Ble supert! Det forutsetter at man har en justerbar sprinkelseng i utgangspunktet, tror jeg, for ellers tror jeg ikke man kan fjerne en side på den. Og en sprinkelseng er jo større enn en bedside crib, så man må jo ha plass ved siden av ens egen seng også, selvfølgelig. Jeg syns det å ha babyen bedside var heeeeelt supert! Har jo ikke prøvd uten, men opplevde det som helt perfekt.

Her skal vi ha en bedside crib grunnet plassmangel. Har plass til sprinkelseng på rommet vårt. Men vi har ikke plass til en juniorseng og sprinkelseng på det andre soverommet. Da har vi I det minste seks måneder på å finne en større leilighet, hehe.

At det blir enklere med nattammingen ser jeg på som en stor fordel. Har ikke lyst å samsove denne gangen da mine unger aldri klarer å ligge I ro om natten:p

Jeg har aldri hatt det og heller ikke hatt behov for det, men de jeg kjenner som har hatt den, er super fornøyd og ville ikke vært for uten.

Sniker litt fra Juli 2014... ;)
Har hatt stooor glede av vår, som Emil lå i til han var over 6 mnd. :) Vil ha ham inntil meg fortsatt, så nå er det Gulliver minus en langside. :)ImageUploadedByTapatalk1423867147.701878.jpg

Back
Topp