Bedside crib

Jaokei det var lurt! Synes det virker så praktisk å bare bruke dyne
Vi brukte bare dyne i starten. Hun bæsjet opp mot 3 ganger på natten frem til hun var 3 mnd så var absolutt lettest med dyne. Samme med amming. Liggende amming var litt vanskelig i starten så var veldig greit å ta av dyna sånn at jeg var sikker på at ungen kom tett nok inntil. Syns også det er lettere å regulere varmen med dyne, enten pakke dyna tett inntil eller bare legge den over føttene. Opplevde aldri at hun klarte å få den over hode :)

Vi skal gjøre som tidligere nevnt: bruke vanlig sprinkelseng som bedside. Vi har hatt ordentlig bedside fra Troll, men jeg oppdaget større var mye mer praktisk.
I hovedsak fordi med større trenger du ikke flytte babyen over til deg for amming, og risikere at baby våkner når du må flytte hen tilbake til senga si. Med stor plass kan du selv bare flytte overkroppen inn i babyen sin seng, amme til baby sovner og flytte deg tilbake til din egen seng. Det gjorde nattamming mye lettere for oss å gjøre det på denne måten :)

Vi brukte bare dyne i starten. Hun bæsjet opp mot 3 ganger på natten frem til hun var 3 mnd så var absolutt lettest med dyne. Samme med amming. Liggende amming var litt vanskelig i starten så var veldig greit å ta av dyna sånn at jeg var sikker på at ungen kom tett nok inntil. Syns også det er lettere å regulere varmen med dyne, enten pakke dyna tett inntil eller bare legge den over føttene. Opplevde aldri at hun klarte å få den over hode :)
Tusen takk for beroligende ord med dyne hehe, det er akkurat det jeg har tenkt også at den skal jo så mye av og på og det er lettere å regulere

Vi skal gjøre som tidligere nevnt: bruke vanlig sprinkelseng som bedside. Vi har hatt ordentlig bedside fra Troll, men jeg oppdaget større var mye mer praktisk.
I hovedsak fordi med større trenger du ikke flytte babyen over til deg for amming, og risikere at baby våkner når du må flytte hen tilbake til senga si. Med stor plass kan du selv bare flytte overkroppen inn i babyen sin seng, amme til baby sovner og flytte deg tilbake til din egen seng. Det gjorde nattamming mye lettere for oss å gjøre det på denne måten :)
Det var lurt! Det skal jeg tenke på når jeg bestiller

Jeg brukte ikea gulliver som bed side. Og gjør det med neste og! Veldig greit at baby blir vant til sprinklene så da ble ikke overgangen til egen seng så stor, da det var samme senga - bare med en ekstra vegg. Anbefales veldig

Ja du sier no der ja! Også vil jo den ene åpningen være åpen uansett så det kommer sikkert nok luft likevel, sikkert bare jeg som er overnervøs 1. gangs! Hvordan har du gjort det i forhold til dyne/sovepose?
Jeg brukte sovepose fra start (easygrow nattpose). Nå er hun 1,5 år og bruker det fremdeles. Synes det var veldig deilig å slippe å bekymre meg for om hun skulle få dyna over hodet eller fryse for hun har sparket dynen bort.

Har en chicco next to me som mannen kjøpte da jeg gikk gravid med eldste på 8 år. Den er like fin nå som da!

Antar det blir gjenbruk siden jeg i grunn var fornøyd med den. Brukte den mye under ammingen om natten. Hadde en babynest oppi der da.

På dagtid sov babyene i lekegrind som hadde madrass og kunne forhøyes, men nå fikk jeg plutselig lyst på en sånn mosesbasket med stativ som ser så fin ut!

Vi har troll bedside crib. Sønn min nekta å såve i den di første 3-4 månedene. Han hadde kolikk så han ville kun såve i armene mine. Men når han var ferdig med det så såv han veldig godt i bedside criben. Men for å være helt ærlig så syns jeg vanlig sprinkelseng funker like bra da :happy: vi fant også ut at vanlig babydyne ga veldig lite varme så vi kjøpte heller tykt babypledd. Det funka bedre. Men denne gangen så tror jeg at jeg skal prøve med sånn såvepose som er blitt så populært.

Har chicco next to me, kjøpt i 2016 og ubrukt. Håper alt vil gå bra denne gangen, skal på TUL på torsdag. Har alltid likt chicco, og er fint å ha spira nærme i starten.

Dere som har bedside, hvordan gjør dere det med overflyttingen ifm nattamming?

Jeg har enten flyttet babyen tilbake, eller stort sett latt babyen ligge i min seng men led bedside som «fallsikring» så de ikke kan ramle ut av senga. Mine har ofte våknet om jeg flyttet dem ut av min seng utover natt, så det droppa jeg.

Noen som har en formening om hva man bør velge blant Moweo, Chicco next to me eller en av de andre bed side crib’ene med tøyvegger som kan dras delvis ned? :)

Vi hadde bedsidecrib til storebror, men følte aldri vi fikk utnyttet det da senga vår er veeldig høy, så kanten på bedsiden ble i lik høyde som madrassen.. Men, bedsiden ble brukt en del allikavel, da den tok mindre plass enn sprinkelsengen. Vi var usikre på hva vi skulle gjøre denne gangen, men siden sprinkelsengen tar ganske mye plass har vi kjøpt en brukt bedsidecrib. Denne skal vi forsøke å ha inntil senga på gjesterommet, og at det blir vårt rom for en periode. Så får vi se om det fungerer eller ikke hehe! Har også samsovingsmadrass så det blir vel litt av hvert ser jeg for meg :-)

Noen som har en formening om hva man bør velge blant Moweo, Chicco next to me eller en av de andre bed side crib’ene med tøyvegger som kan dras delvis ned? :)
Vi har hatt yngri sin og var veldig fornøyd med den, men har ikke prøvd noen av de du nevner

Back
Topp