Bedside Crib

BabyNr2-2024

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som har kjøpt/skal kjøpe bedside crib? Jeg er ikke komfortabel med tanken om at den lille skal ligge i sengen med oss, og tenker derfor det er bedre og ha en bedsidecrib for lett tilgjengelighet gjennom natten.

Hvilken har dere kjøpt eller tenker å kjøpe? Gjerne link eller bilde i tillegg:cat:

Jeg har denne:) Veldig fin og trygg for bebis og lett å feste i senga vår:)

Screenshot_20210505-140110_SOL.jpg
Screenshot_20210505-140115_SOL.jpg

Vi hadde bedside crib til førstemann, og det var totalt bomkjøp for vår del. Tror hun lå i den 2-3 ganger når hun var i nyfødtkoma og etter det nektet hun. Vi ente opp med samsoving (pappaen flyttet inn på eget rom så hun lå mest på hans side av sengen). Det reddet nattesøvnen her. Jeg var imot samsoving før jeg fikk barn, men det endret seg fort når jeg ble desperat etter søvn og det var eneste stedet hun sov lengre strekk. Det finnes mange gode råd om sikker samsoving.
Her startet allerede problemet på sykehuset siden hun nektet å ligge i den plasbaljen du får, så barnepleierene rigget hun til i sengen min og viste meg hvordan vi kunne samsove. Evig glad for at de gjorde det.

Samsoving er nok ikke for alle og hvis man har en baby som trives i egen seng så er ingenting bedre enn det. Vi har bedside cribben fortsatt i boden og jeg kommer til å ta den frem denne gangen også og håpe at baby kan finne roen i senga :)

Vi hadde Troll bedside crib hvor du kan justere på høyden på beina slik sengen kommer i samme høyde som sengen og hvor ene siden kan senkes helt eller være oppe. Veldig forøyd med sengen jeg, bare baby som ikke likte den :hilarious:

https://www.babyshop.no/bedside-crib-hvit/p/276214

card_small.jpg

card_small.jpg

Vi hadde en sprinkelseng til guttungen hvor vi kunne ta av ene siden og hadde den mot veggen også vår seng helt inntil, hevet da sengen slik at den var i kant med vår seng og festet den under.

Det fungerte veldig bra og når han ble noen mnd og litt mer aktiv kom ofte storesøster til han og de hadde begge plass der til å kose på morgenen mens jeg lå vedsiden av og hadde full kontroll ❤

Trodde ikke vi skulle ha flere så senga er gitt bort så vi skal finne en med samme funksjoner denne gangen.

Fordelen er jo at den varer lengre og når guttungen begynte å prøve å hoppe ut tok vi bare vekk ene siden og den varte enda lengre :D

Dere som har brukt eller bruker sprinkelsenger som dere tar av ene siden, forsterker dere sengen på noen måte? Det står jo advarsler på dem at siden ikke skal tas av når sengebunnen er hevet. Leste en plass at det er fordi de ikke er forsterket nok for dette i annet enn laveste posisjon.

Dere som har brukt eller bruker sprinkelsenger som dere tar av ene siden, forsterker dere sengen på noen måte? Det står jo advarsler på dem at siden ikke skal tas av når sengebunnen er hevet. Leste en plass at det er fordi de ikke er forsterket nok for dette i annet enn laveste posisjon.
Brukte sånne stropper samt festet den med stropper så alt var veldig stødig

Sprinkelsengen vi har er slik at den ene siden kan settes i ett hakk litt lavere når sengen er på øverste nivå, slik at det ikke er helt åpent. Men det fortsatt er en liten kant slik at baby ikke kan rulle ut. Om det gir mening :) Vi har troll lux eller deluxe.

Vi har kjøpt denne.
Samme som lenger opp her, bare at bunnen kan heves enda mer og at den festes under madrassen. Senga vår er så høy og vi har skuffer under, så da måtte det bli sånn :)
Har ikke fått prøvd den enda da, men jeg har målt og styra på, så den skal passe :p

Screenshot_20210506-094614.jpg

Har troll bedside crib 2! Brukte den masse til førstemann frem til han var sånn 5 måneder og ville ut av den! Var veldig fornøyd og likte godt at jeg kunne heve siden og trille den til andre rom når det var behov
35B491C8-3948-4923-ADE6-3C59AD91B135.jpeg

Sniker. Kjøpte bedsidecrib til minstemann da mellomste er en snik og kommer ofte inn og legger seg mellom mamma og pappa.
Og det er altså guds gave til mammaer.. vi sover godt begge to, trygt er det og - og bare en armlengde unna når han vil ha mat.
Nå er han 6 mnd og begynner å bli lang, så vi skal snart over i vanlig sprinkelseng. Men det er absolutt å anbefale altså. Ti tomler opp :)
Vi hadde babybay, men Finn den som passer senga di :)

Back
Topp